خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت بورس:

شاخص قیمت ماه آینده به بازار منعکس می شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۱۱۳

ارزش معاملات بورس تهران نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته و از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ارزش معاملات بورس تهران نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته و از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت بورس در حاشیه نمایشگاه بورس، بانک و خصوصی سازی اظهار کرد: شرکت بورس در مجمع فوق العاده امسال افزایش سرمایه از ۴۵ میلیارد تومان به ۷۲ میلیارد تومان را به تصویب می رساند.

حسن قالیباف با اشاره به این که مجوز افزایش سرمایه تا ۱۰۰ میلیارد تومان از سازمان دریافت شده است، اظهار کرد: بخش دوم افزایش سرمایه در سال آتی مالی انجام می شود.

وی با اشاره به این که نرم افزار آی کد، توسط سازمان بورس مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است، تصریح کرد: این نرم افزار توانایی محاسبه شاخص کل را دارد و بر این اساس تا یک ماه آینده این شاخص محاسبه و به بازار منعکس می شود.

مدیرعامل شرکت بورس در خصوص روند معاملات بازار سرمایه نیز اذعان داشت: شاخص بورس از ابتدای امسال تاکنون با کاهش ۵ درصدی از عدد ۷۹ به ۷۵ هزار واحد تنزل پیدا کرده است.

مدیر عامل شرکت بورس گفت: ‌این افزایش سرمایه برای تکمیل پروژه ساختمانی سعادت‌آباد که پیشرفت خوبی در آن حاصل شده و از لحاظ اسکلت به طبقه ششم رسیده است و به سرعت در حال پیشرفت است تا بورس تهران در آن مستقر شود، صورت می پذیرد.

مدیرعامل شرکت بورس در ادامه عملکرد بورس را مورد توجه قرار داد و گفت: ارزش معاملات بورس تهران نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش یافته و از ۲۱ هزار میلیارد تومان به ۲۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد: ‌ معاملات خرد و بلوک نیز نسبت به سال گذشته ۴۲ درصد رشد کرده و از ۶۵۰۰ میلیارد تومان به ۹۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است که از این لحاظ میزان معاملات وضع مطلوبی را نشان می‌دهد.

قالیباف اصل یادآور شد: همچنین دفعات معاملات در کنار ارزش معاملات که شاخصی برای نقدشوندگی سهام در بازار است از یک میلیون و ۶۰۰ دفعه در سال گذشته به سه میلیون دفعه در سال جاری رسیده است که رشد ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که شرکت بورس اوراق بهادار تهران پذیرش ۱۰ شرکت جدید را در برنامه دارد ادامه داد: ‌ درحوزه اوراق مشارکت و ابزار بدهی برنامه شرکت پذیرش هفت ابزار بدهی است که پنج ابزار اوراق مشارکت بوده و دو ابزار اوراق صکوک است. علاوه بر این چند اوراق بدهی جدید در حال بررسی است که امیدواریم در‌آینده نزدیک شاهد عرضه آن از طریق بورس باشیم.

قالیباف اصل ادامه داد: ‌ در حال حاضر شرکتهای توسعه سرمایه و صنعت غدیر و فولاد کاوه جنوب کیش در هیات پذیرش مورد بررسی قرار گرفته و امیدواریم در آینده نزدیک مورد پذیرش قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در حوزه پذیرش نیز امسال ۱۰ درصد شرکت نفت سپاهان از طریق بورس و سهام شرکت صبا نور هم از فرابورس به بورس منتقل شده است.

قالیباف اصل ادامه داد: تا پایان سال ۹۳ هم پذیرش ۱۰ شرکت جدید را در برنامه داریم که از این تعداد ۵ شرکت پذیرش خواهند شد و ۵ شرکت نیز از فرابورس به بورس منتقل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بورس گفت: بر اساس دستورعمل پذیرش، شرکت بورس هرساله تا پایان اردیبهشت زمان دارد تا وضع شرکتها را بررسی کند و در پایان اردیبهشت ماه امسال نیز مطالعات انجام شد. بر این اساس، هم اکنون تعداد ۳۱۸ شرکت در بورس حضور دارند که تعداد ۴ شرکت از تابلو فرعی به اصلی بورس، شش شرکت از بازار دوم به تابلو فرعی بازار یکم، سه شرکت از تابلو فرعی به بازار دوم منتقل شده‌اند و شش شرکت نیز با توجه به احراز نشدن شرایط لغو پذیرش شده اند.

وی افزود: در حال حاضر در مجموع ۶۳ شرکت در تابلو اصلی بورس، ۶۱ شرکت در تابلو فرعی، و ۱۶۲ شرکت در بازار دوم بورس حضور دارند.

قالیباف اصل در خصوص سهم آنلاینی‌ها در معاملات کلی بورس نیز گفت: پارسال ۱۶ درصد کل معاملات آنلاین خرد در بورس انجام شد که این آمار امسال به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت بورس در ادامه تأکید کرد: افرادی که اقدام به سرمایه گذاری در بورس می‌کنند با مطالعه کافی نسبت به خرید و فروش سهام اقدام کنند.

وی ادامه داد: مباحثمربوط به بودجه مانند تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و سنگ آهنی‌ها و نیز هدفمندی یارانه‌ها موجب ایجاد ابهام در بازار سرمایه و کاهش شاخص بورس در ماههای پایانی پارسال شد.

قالیباف با اشاره به این که نقدینگی موجود در بازار سرمایه در حال حاضر کاهش یافته است، اذعان داشت: سرمایه گذاران این روزها منتظر این هستند که با برطرف شدن ابهامات و شفاف سازی شرکتها دوباره وارد جریان معاملات بورس شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز