خبرگزاری کار ایران

ابراهیم رزاقی:

پرداخت وام به دلالان، فساد مالی را به همراه دارد

کد خبر : ۱۷۲۴۰۹

در حال حاضر بانکها به جای پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان به دلال ها وام می دهند که این خود عامل فساد مالی در کشور است / حدود بیست هزار کارخانه تولیدی در کشور وجود دارد که اکثریت به دلیل نیاز به واردات قطعات دچار بحران هستند.

یک کارشناس اقتصادی پرداخت وام های کلان به دلال ها را به دلیل ضعف سیستم بانکی دانست و آن را معضل فساد مالی کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابراهیم رزاقی، استاد دانشگاه درنشستی که عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد با اشاره به این که ما یک تجربه انقلاب و دوره دفاع مقدس را با انواع تحریم ها پشت سر گذاشته ایم گفت: ما هیچگاه نباید تنها سیاست های اقتصادی را در سیاست های لیبرالی امریکا خلاصه کنیم.

وی با انتقاد به نحوه خصوصی سازی که در کشور صورت گرفت، اظهار داشت: بااین قبیل اقدامات هر کس به دنبال سود خود می رود و یک سیاست خودخواهانه فردی را دنبال می کند. همچنین در تعریف ما بخش خصوصی در دلالهایی خلاصه می شود که به یک وارد کننده تبدیل شده اند.

رزاقی با بیان این مطلب که ما مورد تهاجم شدید قرار گرفته ایم گفت: این خودباختگی از کمبود اطلاعات ناشی می شود و چنین وضعی از مردمی که انقلاب کردند جای تعجب دارد.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که فضای کنونی را خودمان به وجود آورده ایم تصریح کرد: پتانسیل تولید بسیاری از کالاها در کشور ما هم اکنون وجود دارد اما به دلیل وجود یک فضای شکننده در کشور توجهی به این پتانسیل ها نمی شود.

رزاقی افزود: هر ساله حدود ۱۵۰تا ۱۶۰ هزار تن مواد اولیه نفت؛ گاز؛ پتروشیمی و معدن صادر می شود که ما با تبدیل آنها هم می توانیم صنعتی شویم و هم مشکل اشتغال را در کشور حل کنیم.

وی با بیان این مطلب که تغییر رویه کنونی با سیاست های لیبرالی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: در حال حاضر حدود بیست هزار کارخانه تولیدی در کشور وجود دارد که اکثریت به دلیل نیاز به واردات قطعات دچار بحران هستند.

رزاقی با انتقاد به نظام بانکی کشور گفت: در حال حاضر بانکها به جای پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان به دلال ها وام می دهند که این خود عامل فساد مالی در کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز