خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

سوق دادن نقدینگی به سمت تولید تحول ایجاد می کند

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۷۳۵

مشکل اجرا نکردن صحیح قانون در دولت احمدی نژاد بود، زیرا قانون به درستی همه ی مسائل را در نظر گرفته بود، اما با روشی که دولت دهم در اجرای این قانون در پیش گرفت، نقدینگی به شکل افسار گریخته ای وارد جامعه شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم نقدینگی را به سمت تولید ببریم یک تحول درعرصه تولید کشور ایجاد می شود.

سعید زمانیان در گفتگو با خبرنگار ایلنا، ادامه پرداخت نقدی یارانه ها با شیوه فعلی را اشتباه خواند و گفت: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها پرداخت نقدی یارانه ها کار اشتباهی بود، زیرا این پرداخت‌ها به شکل گسترده و به همه اقشار صورت می گرفت و بسیاری از این قشرها آسیب پذیر نبودند و حتی می توانستند به دولت نیز کمک کنند.

وی افزود: این نوع توزیع نقدینگی روند اشتباهی بود، زیرا با این کار تورم وپس از آن رکود در جامعه ایجاد شد و امکان سرمایه گذاری وجود نداشت و در نتیجه از زیرساخت ها غفلت شد.

نماینده مردم شهرکرد در پاسخ به این سوال که اگر این روش در فاز نخست اشتباه بود، چرا نمایندگان قانون هدفمندی یارانه را تصویب کردند؟ تصریح کرد: مشکل اجرا نکردن صحیح قانون در دولت احمدی نژاد بود، زیرا قانون به درستی همه ی مسائل را در نظر گرفته بود، اما با روشی که دولت دهم در اجرای این قانون در پیش گرفت، نقدینگی به شکل افسار گریخته ای وارد جامعه شد.

وی تاکید کرد: در عمل به هدف اصلی این قانون که توجه به زیر ساختهای اقتصادی مانند تولید بود توجه نشد و سهم کشاورزی وبهداشت و درمان نیز در چند سال گذشته از این قانون پرداخت نشد.

وی در خصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها اظهار داشت: در این مرحله دولت بایستی تورم و ‌رکود را در نظر بگیرد و شیب ملایمی در بحثهدفمندی و آزاد سازی قیمت ها داشته باشد تا فشار کمتری به مردم وارد شود و پس از آن نیز در آمدهای ناشی از طرح هدفمندی یارانه ها به سمت تولید، تامین اجتماعی، بهداشت ود رمان هدایت کند تا اثر گذاری بسیار منطقی بر مردم داشته باشد و ضمن اینکه می توان یک تحول بسیار گسترده در بحثاقتصاد مقاومتی داشته باشد بر رفاه مردم نیز به شکل عملی افزوده می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ادامه داد: با اجرای صحیح هدفمندی یارانه ها و در کنار آن اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دولت می تواند مسئله اشتغال را حل کند و موجب جذب سرمایه در مناطق مختلف کشور شود و اگر این اتفاق رخ دهد می توان کشور از رکود اقتصادی بیرون آورد و در یک جمله می توان گفت اگر بتوانیم نقدینگی را به سمت تولید ببریم یک تحول درعرصه تولید کشور ایجاد می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز