خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر اقتصاد؛

فرم خوداظهاری ملاک بازپرداخت وام‌های بانکی در آینده محسوب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۴۸۶

تکمیل فرم خوداظهاری به معنای اجازه دادن مردم به دولت برای وارسی حساب‌ها و دارایی‌های شخصی‌ آنها است.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد با بیان این مطلب که فرم خود اظهاری در اختیار موسسات مالی و بانکی قرار می‌گیرد، گفت: این فرم درآینده ملاکی برای بازپرداخت وام‌های بانکی محسوب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی شب گذشته در برنامه پایش حضور پیدا کرد و در خصوص فرآیند ثبت نام دریافت یارانه نقدی توضیحاتی را ارائه داد.

محمدی پر کردن فرم خود اظهاری را به مفهوم صادر شدن اجازه از سوی مردم برای وارسی اموال خود دانست و ادامه داد: دولت به خود اجازه سرکشی در اموال مردم را نمی‌دهد اما مردم با پر کردن این فرم این اجازه را به دولت برای ورود و وارسی اموال خود می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه دولت تشخیص نیازمند بودن به دریافت یارانه را به خود مردم سپرده است افزود: با وجود اینکه دولت بر اساس قانون می‌تواند مستقیم به حذف یارانه بگیران اقدام کند اما چنین کاری را ه خود مردم واگذار کرده است و گمان می رود استراتژیک داوطلبانه گزینه مناسب و در شان مردم است همچنین مردم، دولت را همراهی در همه دوران همراهی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: سود انصراف از دریافت یارانه به طور غیر مستقیم به جیب مردم می‌رود و درآمدهای حاصل از انصراف یارانه بگیران در خدمات درمانی، تولید و کاهش آلودگی هوا هزینه خواهد شد.

معاون اقتصادی وزارت اقتصاد از تشکیل هیاتی جهت شکایت مردم خبر داد و ادامه داد: زمانی که فرد خود را نابجا نیازمند بداند تا سه برابر دریافتی که از یارانه داشته است از او دریافت می‌شود و زمانی که این تشخیص مرزی باشد قابل اغماض خواهد بود و مردم می‌توانند در این هیئت شکایت خود را ارائه دهند.

وی در خصوص دریافت یارانه گفت: یارانه فروردین ماه تمام افراد پرداخت می‌شود اما از اردیبهشت ماه کسانی که در دور جدید ثبت نام نکرده‌ باشند دیگر یارانه دریافت نخواهند کرد همچنین تمامی ثبت نام کنندگان تا زمانی که غربال‌گری دولت ادامه دارد یارانه را دریافت می‌کنند و پس از آن تعداد یارانه بگیران ریزش خواهد داشت.

محمدی با اشاره به اینکه این فرم‌ها در اختیار موسسات مالی و بانکی قرار می‌گیرد، افزود: شخصی که فرم را پر می‌کند و در آن خود را نیازمند و دارای درآمد پایین معرفی می کند زمانی که در آینده به بانک برای اخذ وام مراجعه می‌کند نباید اطلاعاتی که ارائه می‌دهد مغایر با فرمی که پر کرده است و این فرم ملاک بانک برای بازپرداخت‌ وام به حساب میآید.

وی همچنین تاکید کرد: سیاست دولت بر این است که به همه نیازمندان یارانه پرداخت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز