خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرد؛

نرخ رشد منفی ۲ درصدی اقتصاد در شش ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۰۷

طبق قانون بودجه سال ۹۲ و قبل از اصلاحیه مهرماه، دولت باید ۲۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کرد که از این میزان ۵۷ هزار میلیارد تومان باید صرف بودجه عمرانی می‌شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نرخ رشد اقتصادی در شش ماه گذشته را منفی ۲ درصد اعلام کرد.
به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور نرخ رشد اقتصاد کشور در شش ماهه اول امسال را منفی ۲ درصد اعلام کرد و گفت: نرخ رشد اقتصادی در سال ۱۳۹۰ حدود ۳ درصد و در سال ۱۳۹۱ منفی۵.۸ درصد بوده است.
وی افزود: بدنه اجرایی کشور باید کوچک و فربه باشد اما آنچه که شاهدیم بخش اداری فربه و ناکارآمد است.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در نخستین جشنواره آموزش و پژوهش در نظام اداری افزود: بر اساس گزارش مرکز آمار برآورد مقدماتی رشد اقتصادی شش ماهه امسال منفی دو درصد اعلام شد، در حالی که بر اساس برنامه‌های پنجساله چهارم و پنجم توسعه میانگین نرخ رشد هشت درصد پیش بینی شده بود.
نوبخت تصریح کرد در هشت سال گذشته بالغ بر ۷۰۰ میلیارد دلار درآمد داشتیم اما امروز شاهد رشدهای منفی هستیم.
معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تاکید کرد تمامی دلایل این نرخ رشد منفی را نباید به پای تحریم گذاشت، هر چند که تحریم نیز اثر خود را گذاشته است.
به گفته نوبخت طبق قانون بودجه سال ۹۲ و قبل از اصلاحیه مهرماه، دولت باید ۲۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد کسب می‌کرد که از این میزان ۵۷ هزار میلیارد تومان باید صرف بودجه عمرانی می‌شد.
وی افزود: اما هم اکنون ۱۰ هزار میلیارد تومان صرف بودجه عمرانی شده است.
وی سپس با طرح این پرسش که آیا با این ارقام می‌شود انتظار تحول داشت؟ و با بیان اینکه پیمانکاران دولت در حالی کار عمرانی را آغاز کرده‌اند که وجوه کمی برای پرداخت به آن‌ها بود، گفت: در حالی که حقوق و عیدی کارمندان پرداخت شده است، اما پیمانکارانی که برای دولت کار می‌کردند عیدی که هیچ، چند ماه حقوق معوقه دارند.
نوبخت با تاکید بر اهمیت نقش پژوهش در کیفیت نظام اجرایی کشور گفت: طبق سیاست‌های کلی بدنه اجرایی کشور باید کوچک و فربه باشد اما آنچه که شاهدیم بخش اداری فربه و ناکارآمد است
وی از مراکز پژوهش دولتی از جمله مرکز آموزش مدیریت دولتی خواست تا در زمینه تهیه لایحه الگوی اسلامی - ایرانی، اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و تهیه لایحه برنامه پنجساله ششم، دولت را یاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز