خبرگزاری کار ایران

محجوب؛

فاینانس بدترین شیوه استقراض خارجی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۱۹

این چه منطقی است که مملکت را به مسابقه استقراض و بدهکاری می برد. امروزه در دنیا وقتی می خواهند طرح نیمه تمامی را به اتمام برسانند، با دو درصد و سودهای کم وام می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا محجوب در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه ۹۳ کل کشور پیشنهاد حذف پاراگراف الحاقی دوم تبصره ۴ لایحه بودجه را مطرح کرد.

نماینده مردم تهران گفت: موضوع فاینانس که به شکل شیرینی از جانب کمیسیون تلفیق و دولت مطرح شده بدترین شیوه استقراض خارجی است و اینکه ما ندانیم چگونه آن را به بخش های اجرایی ببریم، نشان می‌دهد که برای کارهای خاص دولتی آنها را مطالبه می‌کنیم و این خطرناکترین نوع استفاده از فاینانس است.

وی با بیان اینکه این چه منطقی است که مملکت را به مسابقه استقراض و بدهکاری می‌برد، خاطرنشان کرد: امروزه در دنیا وقتی می‌خواهند طرح نیمه تمامی را به اتمام برسانند، با دو درصد و سودهای کم وام می گیرند.

محجوب گفت: در بند " ب " پارگراف الحاقی دوم آمده است که به معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اجازه داده می‌شود به منظور تأمین پیش پرداخت ریالی طرح‌هایی که از منابع تسهیلات تأمین مالی خارجی(فاینانس) استفاده می‌کنند نسبت به جابجایی اعتبارات طرح های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای در هر دستگاه در قالب فصل ذیربط اقدام نمایند. بنابراین پیداست که این منابع پیش پرداخت برای منابع دولتی است.

وی با بیان اینکه خارجی‌ها دشمن ما هستند، گفت: آگاه باشید که منابع مالی فاینانس را آسانتر از منابع داخلی خود هزینه نکنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز