خبرگزاری کار ایران

برای افزایش درآمد مالیات بر ارزش افزوده صورت می گیرد؛

نصب صندوق فروش برای خرده فروشان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۹۸۹

در حال حاضر سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی ۳۰ درصد است که این رقم در مقایسه با حجم اقتصاد کشور بسیار ناچیز است / لازمه دریافت مالیات بر ارزش افزوده از خرده فروشان، نصب صندوق فروش است که باید به تمامی مشاغل خرده فروش تسری پیدا کند.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، با بیان اینکه در حال حاضراصناف ۶ درصد از مجموع کل مالیاتی که باید بپردازند، پرداخت می‌کنند، از راه اندازی صندوق فروش برای افزایش درآمد مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

علی عسکری با اشاره به اینکه سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی به لحاظ پرداخت مالیات باید افزایش یابد، به ایلنا اظهار داشت: در حال حاضر سهم اصناف در تولید ناخالص داخلی ۳۰ درصد است که این رقم در مقایسه با حجم اقتصاد کشور بسیار ناچیز است.

عسکری افزود: با اقدامات انجام شده از جمله اجرای طرح جامع مالیاتی می‌توان حجم درآمد مالیاتی را به خصوص در حوزه اصناف افزایش داد.

معاون وزیر اقتصاد در امور سازمان امور مالیاتی، درباره دریافت مالیات از خرده فروشان نیز خاطرنشان کرد: لازمه مالیات بر ارزش افزوده برای خرده فروشان، نصب صندوق فروش است که باید به تمامی مشاغل خرده فروش تسری پیدا کند.

رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: این طرح را با نصب صندوق برای ۱۰ گروه آزمایش کردیم و تا پایان سال هم چند برای چند گروه دیگر نصب خواهیم کرد.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی از تلاش برای جلوگیری از فرار مالیاتی با اجرای طرح‌های جدید خبر داد و گفت: ۲۵ درصد اقتصاد ایران مالیات نمی‌دهد.

عسکری با بیان اینکه میزان مالیات بر ارزش افزوده نسبت به سال آینده یک درصد با افزایش مواجه می‌شود، بیان داشت: در حال حاضر این میزان یک درصد است که در سال آینده به ۷ درصد می‌رسد و خرده فروشان نیز شامل آن خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز