خبرگزاری کار ایران

گمرک اعلام کرد:

جزئیات تجارت خارجی ۹ ماهه گمرک / ۲۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی

کد خبر : ۱۳۲۳۱۳

بیشترین میزان کالاهای صادراتی در این مدت به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان صادر شده است.

براساس آمار گمرک در ۹ ماه امسال ۲۹ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی وجود داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از گمرک جمهوری اسلامی ایران، میزان وزنی صادرات غیرنفتی ۶۵ میلیون و ۹۹۹ هزار تن بوده که یازده و هشت صدم درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش، سنگ‌آهن به ارزش ۱میلیارد و ۳۳ میلیون دلار، متانول به ارزش ۸۷۷ میلیون دلار و اوره به ارزش ۸۶۶ میلیون دلار از عمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت بوده‌اند.

این گزارش در خصوص آمار صادرات غیرنفتی به تفکیک میعانات گازی، محصولات پتروشیمی و سایر کالاها می‌افزاید: در این مدت از مجموع صادرات غیرنفتی کشور ۶ میلیارد و ۳۶۳ میلیون دلار میعانات گازی، ۸میلیارد و ۱۱۶میلیون دلار محصولات پتروشیمی و ۱۴ میلیارد و ۷۶۱ میلیون دلار به سایر کالاها اختصاص داشت.

براساس این گزارش بیشترین میزان کالاهای صادراتی در این مدت به کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، هند و افغانستان صادر شده است.

این گزارش می‌افزاید: در نه ماهه امسال میزان صادرات کشورمان به چین ۵ میلیارد و۲۰۶ میلیون دلار، به عراق ۴ میلیارد و ۴۰۸ میلیون دلار، به امارات ۲ میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار، به هند یک میلیارد و ۹۵۲ میلیون دلار و به افغانستان یک میلیارد و ۸۵۳ میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش در نه ماهه سال جاری ۲۲ میلیون و۴۰۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۳ میلیارد و ۲۶۶ میلیون دلار وارد کشور شده است که این میزان به لحاظ وزن بیست و پنج درصد و از حیثارزش هفده درصد کاهش نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: اقلام عمده وارداتی در این مدت شامل برنج به ارزش یک میلیارد و ۷۶۴ میلیون دلار، کنجاله، سویا به ارزش یک میلیارد و ۲۶۱ میلیون دلار، ذرت به ارزش ۹۱۵ میلیون دلار، گندم به ارزش ۸۶۹ میلیون دلار و وسایل نقلیه با موتور پیستونی درون سوز با حجم سیلندر ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سانتیمتر مکعب به ارزش ۷۹۴ میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در این مدت به ترتیب امارات، چین، هند، کره و ترکیه بوده‌اند.

در این مدت ۶ میلیارد و ۹۵۵ میلیون دلار کالا از امارات، ۶ میلیارد و ۵۰۴ میلیون دلار از چین، ۲ میلیارد و ۹۵۵میلیون دلار از هند، ۲ میلیارد و ۷۲۹ میلیون دلار از کره و ۲ میلیارد و ۵۶۶ میلیون دلار از ترکیه وارد کشور شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز