خبرگزاری کار ایران

معاون بانک مرکزی:

بازخرید اوراق مشارکت قبل از سررسید ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۹۲۴

انتشار اوراق مشارکت از جمله سیاستهای انقباضی پولی است که گاهی ممکن است نتیجه معکوس هم داشته و باعثافزایش نقدینگی شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دارندگان اوراق بعد از مدت کوتاهی آن‌ها را به بانک‌ها مسترد می‌کنند.

معاون بانکی بانک مرکزی با اعلام اینکه از این پس اوراق مشارکت قبل از سررسید از سوی بانک‌ها بازخرید نمی‌شوند از تصمیم‌گیری در مورد نرخ سود بانکی در زمان انتظارات تورمی خبر داد.

اکبر کمیجانی در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اینکه انتشار اوراق مشارکت از جمله سیاست‌های انقباظی پولی است که در راستای کاهش نقدینگی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: انتشار اوراق مشارکت از جمله سیاستهای انقباضی پولی است که گاهی ممکن است نتیجه معکوس هم داشته و باعثافزایش نقدینگی شود. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که دارندگان اوراق بعد از مدت کوتاهی آن‌ها را به بانک‌ها مسترد می‌کنند.

این مقام مسوول افزود: پس از بررسی‌های لازم در بانک مرکزی و به منظور عدم شوک به بازار این اوراق، تصمیم گیری شده است که نباید قبل از موعد سررسید اوراق از سوی بانک‌ها باز خرید شوند.

وی با بیان اینکه با انتشار اوراق مشارکت، میزان سپرده گذاری‌ها در بانک‌ها کاهش نمی‌یابد، عنوان داشت: این دو رقیب هم دیگر نیستند. آمار‌ها نشان می‌دهد وقتی اوراق مشارکت با استقبال مردم مواجه شده، حتی سپرده‌های بانکی هم افزایش پیدا کرده است.

معاون بانک مرکزی در ادامه درخصوص نرخ سود بانکی و علت عدم افزایش آن بیان داشت: با توجه به اینکه شورای عالی پول و اعتبار با افزایش نرخ سود بانک موافقت نکرد مقرر شده است این نرخ همگام با شرایط انتظارات تورمی در اقتصاد تصمیم‌گیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز