خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درگفتگو با ایلنا:

ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری برای آزادسازی سهام عدالت

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۶۱۷

ساختاری که در حال حاضر برای سهام عدالت طراحی شده است در قالب سرمایه گذاری استانی است اما شرکت‌های سرمایه گذاری هنوز مشخص نیستند..

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه شرایط آزادسازی سهام عدالت باید فراهم شود، ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری را برای فراهم شدن بستر آزادسازی سهام عدالت را خواستار شد.

سید محمدحسین میرمحمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه خصوصی‌سازی به معنای واقعی محقق نشده است، گفت: با فراهم کردن شرایط آزادسازی سهام عدالت می‌توان بسترلازم را برای خصوصی‌سازی واقعی مهیا کرد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار استان اصفهان با اشاره به اینکه سهام عدالت یک واگذاری سرمایه‌ ملی است، افزود: اگر بستر‌های فنی آن آماده‌سازی شود و از طرف سازمان بورس نهایی شود امکان معاملات در بازار بورس را خواهد داشت همچنین که در حال‌حاضر بیش از ۴۰ میلیون نفر دارای سهام عدالت هستند.

میر محمدی بیان کرد: این سهام متعلق به شرکت‌هایی است که مشکل بورسی ندارند و هم بورس و شرکت‌ها باید آماده باشند و اراده و جدیت دولت در این زمینه نیز مهم است.

وی با بیان اینکه باید ساختار جدیدی برای آزاد سازی سهام عدالت تعریف شود، گفت: ساختاری که در حال حاضر برای سهام عدالت طراحی شده است در قالب سرمایه گذاری استانی است اما شرکت‌های سرمایه گذاری هنوز مشخص نیستند.

میر محمدی با شاره به اینکه مردم اطلاعات کمی از بورس دارند افزود: یک شرکت سرمایه گذاری باید ایجاد شود و چنین شرکت سرمایه گذاری می‌تواند سهام مردم را جمع آوری کرده و سود حاصل از آن در قالب سهام جدیدی به افراد دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز