خبرگزاری کار ایران

آل‌اسحاق‌در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افزایش نرخ سود بانکی، عامل رشد قارچ گونه بانک‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۸۴

افزایش نرخ سود بانکی نه تنها عامل بازدارنده رشد اقتصادی است بلکه باعثرشد قارچ گونه بانک‌ها و خارج شدن نظام پولی از چرخه اقتصادی می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران، افزایش نرخ سود بانکی به صورت انتزاعی نمی‌تواند از تکانه‌های تورمی جلوگیری کند.

یحیی آل اسحاق در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به گمانه زنی‌هایی در مورد افزایش نرخ سود بانکی اظهار داشت: افزایش نرخ سود بانکی نه تنها عامل بازدارنده رشد اقتصادی است بلکه باعثرشد قارچ گونه بانک‌ها و خارج شدن نظام پولی از چرخه اقتصادی می‌شود.

به گفته آل اسحاق، نرخ سود بانکی باید به گونه‌ای تعیین شود که بتوان در راستای سیاست گذاری پولی کشور در جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و سرمایه گذاری باشد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران، نگاه جامع اقتصادی از سوی شورای عالی پول و اعتبار را در این راستا با اهمیت خواند و عنوان داشت: این شورا باید به صورت کار‌شناسانه و منطقی در این موضوع تصمیم‌گیری کنند.

آل اسحاق همچنین با بیان اینکه آهنگ رشد تورم نسبت به دو ماه گذشته کاهش یافته است، در مورد تداوم کند شدن رشد تورم افزود: تیم اقتصادی دولت باید در این زمینه و در خصوص مسائل متعدد علل و عوامل رشد تورم همچون نقدینگی همه بررسی‌ها را انجام دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز