خبرگزاری کار ایران

معاون ارزی بانک مرکزی:

مشکل گشایش ال‌سی حل شد / رفع مسایل ارز دانشجویی

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۴۰

بانک مرکزی هیچ دخالتی در قیمت‌گذاری نرخ دلار نداشته و ندارد و این بازار است که نرخ دلار را تعیین می‌کند.

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه مشکل گشایش ال‌سی حل شده است از ابلاغ این موضوع به بانکها خبر داد و گفت: عدم اجرای گشایش ال‌سی از سوی بانک‌های عامل، جریمه‌ای در پی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی کامیاب در همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی از آخرین فعالیت‌های بانک مرکزی درخصوص گشایش ال‌سی و افزایش رونق تولید، از حل مشکل ال‌سی خبر داد و گفت: زمان انجام گشایش ال‌سی برعهده بانک‌های عامل است.

کامیاب با بیان این مطلب اظهار داشت: بحثگشایش ال‌سی یکی از مشکلات اصلی تولیدکنندگان بود که بعد از طی مراحل قانونی و بررسی‌های لازم خوشبختانه این موضوع برطرف شده است.

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه به طور قطعی مشکل گشایش ا‌‌ل‌سی حل شده است، گفت: دستورالعمل و مقررات مربوط به این مسئله در کارگروه‌های تشکیل شده از سوی بانک مرکزی مورد ارزیابی قرار گرفت و پس از مطالعات لازم نحوه گشایش السی به بانک‌ها ابلاغ شد.

کامیاب زمان اجرای گشایش ال‌سی را به بانکها واگذار کرد و بیان داشت: بانکها خود براساس ضوابط و مقررات داخلی خود می‌تواند نسبت به گشایش السی اقدام کند.

کامیاب در ادامه به ارز دانشجویی اشاره کرد و مشکلات مربوط به این موضوع را حل شدنی اعلام کرد و عنوان داشت: ارز دانشجویی که دغدغه دیگری بود نیز از سوی بانک مرکزی حل شده است و دیگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی درخصوص قیمت سه هزار تومانی دلار نیز گفت: بانک مرکزی هیچ دخالتی در قیمت‌گذاری نرخ دلار نداشته و ندارد و این بازار است که نرخ دلار را تعیین می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز