خبرگزاری کار ایران

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه درگفتگو با ایلنا:

افزایش نرخ ارز به نفع صادر کننده است نه مصرف‌کننده

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۴۹

اگر قرار است نرخ ارز بالا باشد باید از نرخ کالاهای مصرفی مردم هم حمایت شود چراکه بسیاری از کالاها ی ساخت داخل به دلیل ورود مواد اولیه به نرخ ارز وابسته است که این بر قیمت کالاها تاثیر می‌گذارد.

یک عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اگر قرار است نرخ ارز بالا باشد باید از نرخ کالاهای مصرفی مردم هم حمایت شود.

موسی الرضا ثروتی در گفت‌و‌گو با ایلنا، افزود: بسیاری از کالاهای ساخت داخل به دلیل ورود مواد اولیه به نرخ ارز وابسته است که این بر قیمت کالاها تاثیر می‌گذارد.

به گفته وی، براساس ماده ۸۱ برنامه پنجم توسعه و قانون پولی و بانکی نرخ ارز با در نظر گرفتن شاخص رقابت پذیری اقتصاد و تورم داخلی و خارجی از سوی بانک مرکزی تعیین می‌شود.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هنوز بانک مرکزی قیمت ارز را اعلام نکرده و ملاک فعلا نرخ مرکز مبادلات ارزی است، افزود: افزایش نرخ ارز به نفع صادر کننده است اما این افزایش برای مردم به عنوان مصرف‌کننده کالای وارداتی خوب نیست.

وی، با تاکید بر اینکه تعیین دستوری نرخ ارز درست نیست، گفت: اگر قرار است نرخ ارز بالا باشد باید از نرخ کالاهای مصرفی مردم هم حمایت شود چراکه بسیاری از کالاها ی ساخت داخل به دلیل ورود مواد اولیه به نرخ ارز وابسته است که این بر قیمت کالاها تاثیر می‌گذارد.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سخنان رییس کل بانک مرکزی مبنی بر خطرناک بودن کاهش نرخ ارز، گفت: نظر شخصی رییس کل بانک مرکزی محترم است اما آنچه که تصمیم‌گیری می‌شود در شورای پول و اعتبار مهم است.

ثروتی با بیان اینکه ما نمی‌گوییم نرخ دلار مصنوعی در نوسان باشد، افزود: فروش نفت برای تامین ارز برای دولت خوب نیست، امیدواریم روزی باشد که دولت ارز را به بازار تزریق نکند اما حالا که تزریق می‌کند باید شاخص‌ها و متغیرها را در نظر بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز