خبرگزاری کار ایران

جشنواره تخفیف‌های ویژه نوروزی در بازار آستارا اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۱۰۱۴

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از اجرای طرح اعمال تخفیف‌های ویژه نوروزی توسط اصناف این شهرستان به ویژه عرضه‌کنندگان پوشاک، کیف و کفش در بازارچه ساحلی آستارا خبر داد.

 محسن آهنی  با اشاره به مناسبت‌های پیش‌رو گفت: جشنواره پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله در شهرستان آستارا در حال برگزاری است که تا ۱۵ فروردین ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: آستارا و بازار ساحلی این شهرستان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بازارهای عرضه پوشاک، کیف و کفش در شمال کشور تا پایان تعطیلات نوروزی جشنواره را برگزار می‌کند که البته تا کنون بیش از ۳۰ واحد صنفی در جشنواره مشارکت کردند و آمادگی وجود دارد که مقدمات پیوستن سایر واحدهای متقاضی به جشنواره هم فراهم شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا تشریح کرد: تخفیف‌های ۵ تا ۲۰ درصدی در این جشنواره از سوی فروشگاه‌ها اعمال می‌شود و با توجه به اینکه آستارا در بحث بازار و عرضه پوشاک به واسطه بازار ساحلی زبانزد است، مشارکت بیشتر واحدهای صنفی می‌تواند به رونق هر چه بیشتر این بازار و جذب مسافران نوروزی کمک کند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، فروش فوق‌العاده‌ای با هماهنگی اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه در دستور کار است، بدین صورت که اتحادیه‌ها می‌توانند افراد خوش‌حساب و منصف را برای دریافت مجوز مشارکت در این طرح از اداره صمت آستارا، معرفی کنند.

آهنی بیان کرد: فروشگاه‌های مورد نظر که از جمله شامل قنادان و واحدهای فروشنده کیف و کفش و لباس هستند، در قالب این طرح می‌توانند بین ۵ تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار کالاهای خود را به مشتریان عرضه کنند.

وی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه بهاره عرضه کالا نیز به منظور تنظیم بازار در شهرستان با هماهنگی اتاق اصناف قرار گرفته که از ۱۸ اسفند در سالن ۹ دی سپاه ناحیه آستارا آغاز شده است و تا ۲۸ اسفند ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا اظهار کرد: همه کالاهای اساسی مانند روغن، شکر، برنج، گوشت و مرغ در کنار اقلام مورد نیاز مردم در مناسبت‌های پیش‌رو از جمله آجیل و خشکبار، شکلات و شیرینی، کیف و کفش و پوشاک در این نمایشگاه عرضه شده است.

آمادگی ۸۰ فروشگاه برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی

وی در ادامه به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی اشاره و تشریح کرد: بنابر اعلام مسئولان کشوری تامین اعتبار و مقدمات اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی خانوارها انجام شده است و از پایان اسفندماه در آستارا نیز همزمان با سایر نقاط کشور اجرایی خواهد شد.

آهنی یادآور شد: مسئولیت طرح کالابرگ با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از جمله در بحث تعیین فروشگاه‌های ارایه دهنده خدمات با آن وزارتخانه برای اجرای طرح همکاری دارد.

وی افزود: بر این اساس در شهرستان آستارا حدود ۲۰ فروشگاه زنجیره‌ای و بزرگ و بیش از ۶۰ واحد صنفی کوچک مانند خواربار فروشی‌ها و عرضه‌کنندگان مواد پروتئینی تا کنون به سامانه مورد نظر (فارا) متصل شدند و آماده عرضه کالاهای مورد نظر در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی هستند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا بیان کرد: پس از آغاز اجرای طرح، افراد مشمول دریافت یارانه‌ به جای دریافت پول نقد می‌توانند ماهانه از فروشگاه‌های مجاز اقلام مورد نیاز (مانند روغن، شکر، گوشت و سایر کالاهای اساسی) را با قیمت زمان حذف ارز ترجیحی (شهریور ۱۴۰۰) به اندازه یارانه واریزی خود خریداری کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از مزیت‌های طرح کالابرگ الکترونیکی تنها با ارائه کد ملی سرپرستان خانوار امکان‌پذیر بوده، در واقع مانند خرید اعتباری است و افرادی که خریدی انجام ندهند می‌توانند در پایان هر ماه یارانه نقدی را از حساب بانکی خودشان برداشت کنند.

آهنی با اشاره به اینکه مسئولیت اجرای کامل طرح کالابرگ الکترونیکی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره‌های تابعه آن است، تاکید کرد: بسترهای اجرای این طرح در نقاط مختلف شهری و روستایی آستارا فراهم است و برای آشنایی بیشتر مردم با فروشگاه‌های مورد نظر، بنرهایی در جلوی درب آنها نصب خواهد شد.

وی عنوان کرد: چنانکه از سوی مراجع ذی‌ربط اعلام شده است، همزمان با آغاز طرح سرپرستان خانوار می‌توانند با گرفتن کد دستوری #۲۸*۷۸۸* از طریق تلفن همراه خود میزان اعتبار تخصیصی ماهانه به خانوار و همچنین نزدیک‌ترین فروشگاه‌های مشمول طرح را مشاهده کنند.

نزدیک به ۶ هزار واحد تجاری و صنفی در قالب ۱۸ اتحادیه در شهرستان آستارا فعال هستند و حدود ۱۲ هزار نفر در این واحدهای صنفی اشتغال دارند.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز