خبرگزاری کار ایران

بهترین راهکار برای اداره و بازسازی مجموعه های ورزشی و تفریحی کارگران

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۹۵۱

مجموعه های ورزشی و تفریحی کارگران که در سه دهه گذشته برای کارگران و استفاده خانواده های ایشان احداث شده الان با دو مشکل مواجه است که البته براساس مصوبه دولت راه حل مشکل در واگذاری این اماکن به بخش خصوصی خلاصه می شود.

مجموعه های ورزشی و تفریحی کارگران که در سه دهه گذشته برای کارگران و استفاده خانواده های ایشان احداث شده الان با دو مشکل مواجه است که البته براساس مصوبه دولت راه حل مشکل در واگذاری این اماکن به بخش خصوصی خلاصه می شود.

اما تجربه وزارت ورزش و جوانان در واگذاری اماکن ورزشی طی سالیان گذشته نشان می دهد که این مصوبه به هر دلیلی در خصوص مجموعه های ورزشی و تفریحی تجربه ای تلخ و شکست خورده است و برای همین اداره کل امور ورزشی برای اینکه هم از مصوبات قانونی تمکین کرده باشد و هم مجموعه های خود را به خوبی اداره کند دنبال راه سومی بود که در گردهم آیی بزرگ مدیران ورزش کارگری کشور و روسای هیات های ورزش کارگری این موضوع مهم را ابتدای امسال در دستور کار قرار داد.

کارگروهی متشکل از متخصصان ورزش کارگری ساعت ها فکر و تبادل نظر و بحث و گفت و گو کردند تا در نهایت راه سوم پیدا شد.

براساس این طرح اماکن ورزشی و تفریحی کارگران با مشارکت شرکت ها و کارخانجات تابعه و زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بازسازی و توسعه می یابد و اداره کل امو ورزشی هم به آنها خدمات متقابل ارائه می دهد. با تکیه براین مهم تاکنون با تشکیل نشست های کارشناسی شده سعی در اجرایی شدن طرح سوم را داشته است.

به عبارتی ابتدا مجموعه های ورزشی و رفاهی کارگران به صورت مشارکتی با شرکت های  زیر مجموعه وزارت تعاون و کار ضمن بازسازی و توسعه فراگیر و همه جانبه برای استفاده بهینه و مطلوب کارگران و خانواده های محترم ایشان آماده می شود و از  طرفی شرکت های مورد نظر می توانند در قبال خدمتی که ارائه می کنند از امکانات مجموعه ها در حد توافقی که صورت می گیرد بهره مند شوند.در حقیقت یک نوع معامله درون حانوادگی است که به تقویت همه ارکان این خانواده می انجامد.

یقینا شرکت و یا کارخانه ایی که در طرح بازسازی یک مجموعه رفاهی شرکت می کند مثل این است که بخشی از ساختمان و طرح های نیمه کاره خود را بازسازی و تکمیل کرده است چرا که در نهایت  و در کلان قضیه رفاه کارگران در درجه اول مد نظر است و در درجه بعد پرسنل همان کارخانه نیز از این امکانات بهره لازم را می برند.

این کار سود دو جانبه و چند جانبه است و اگر دقت کنیم خواهیم دید که موضوع مهمی که مصوبه دولت هم هست به درستی اجرا شده  ضمن اینکه هردو طرف مورد نظر از یک خانواده هستند و اینجا بحث سود و زیان در میان نیست و موضوع اصلی منافع ملی و منافع و مصالح کارگران در اولویت اول و آخر است .

هرکدام از شرکت های تابعه وزارت تعاون و کار و رفاه علاوه بر تولید و صنعت یک وظیفه مهم اجتماعی و فرهنگی را هم بر  عهده دارند و حالا این وظیفه را درون خانوادگی انجام می دهند . چه چیز بهتر از این که یک مدیر در حد توان خود بیاید و در یک فضای خانوادگی هم به کارکنان خود بهره برساند و هم به کارگران کشور که یک وظیفه ملی محسوب می شود خدمات خوب و در خور شان مقتم کارگر را تامین کند و در تامین آن نقش داشته باشد.

اداره کل امور ورزشی به عنوان مجری و ناظر سعی می کند این توازن را برقرار کند تا ضمن بازسازی و تکمیل فضاهای تفریحی و ورزشی ، کارگران و خانواده آنها زمانیکه مهمان مجموعه های رفاهی و ورزشی می شوند با بهترین امکانات و فضاها روبرو شوند و همه تلاش ها برای همین مورد است. صیانت از نیروی کار؛  ورزش و امور ورزشی سلامت محور براصل خدمت خوب به کارگران استوار است و انشالله که این حرکت بزرگ بتواند پاسخگوی بخشی از نیازهای رفاهی و ورزشی کارگران باشد.

*سیدرضا فیض آبادی ( روابط عمومی اداره کل امور ورزشی کارگران)

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز