خبرگزاری کار ایران

استقبال از رویکرد سلامتی کارگران در مشاغل گوناگون

ادامه طرح سنجش ساختار قامتی و تندرستی کارگران اصناف

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۵۶۸

در ادامه اجرای طرح سنجش ساختار قامتی و تندرستی کارکنان و کارگران اصناف و مشاغل مختلف ؛ اینبار کارشناسان مرکز سنجش ساختار قامتی و تندرستی اداره کل امور ورزشی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به سراغ سه گروه از مشاغل دیگر خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا  ؛ بعد از اجرای موفق طرح سنجش ساختار قامتی و تندرستی صنف تعمیرکاران و رانندگان ؛ اکنون با هماهنگی های به عمل آمده با وزارت صنعت معدت و تجارت و موافقت اتاق اصناف ایران قرار است ادامه این طرح را در مشاغل کفاشان دست دوز – آرایشگران مردانه و نانوایان استان تهران مورد بررسی و مطالعه قرار دهند.

طرح سنجش ساختار قامتی کارگران و کارکنان اصناف مختلف از رویکردهای نوین وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در حوزه ورزش است و هدف آن سلامت جامعه کار و تلاش به منظور تدوین اطلس جامع شناسایی ناهنجاریهای ساختار قامتی کارگران و کارکنان صنوف و مشاغل و رفع آن می باشد.

یک مثال عینی تر برای بیان بهتر اقدامات ریشه ایی و علمی این مرکز عرض می کنیم: یک شاطر نانوا را در نظر بگیرید. این فرد از طلوع آفتاب تا پاسی از شب دم تنور باید خمیر را به تنور بچسباند. همواره بخشی از اعضای بدن وی در حرکتند و بخش دیگری از بدن وی به طور ناخواسته کم تحرک و یا بی تحرک می باشند.

یقینا بعد از چندسال اغلب این نانواهای عزیز از کمر درد یا زانو درد ممکن است شکایت داشته باشند.

طرح سنجش ساختار قامتی کارگران صنوف آمده براساس متدهای روز علمی و فیزیولوژی ابتدا اندام بخشی از نانواها را مورد ارزیابی قرار می دهد و بعد از مطالعه و بررسی های علمی براساس داده هایی که انجام شده به صنف نانوایان اعلام می کند که کاگران نانواها دارای این مشکلات کم تحرکی در بخش هایی از بدن هستند.

مرحله بعد ارائه الگوی رفع مشکل در بخش کم فعال بدن است که یک نانوا چگونه با چند حرکت ساده و راحت روزانه از امراض بعدی جلوگیری کند.

مشابه اینکار در همه اصناف در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز