خبرگزاری کار ایران

ضرورت پرداختن به ورزش بازنشستگان در اسناد بالا دستی ورزش کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سونامی بازنشستگی و افزایش مشکلات و آسیب های شغلی می گوید که باید به کمک ورزش برای رفع آن ها، چاره ای اندیشید.

به گزارش ایلنا و به نقل از  روابط عمومی فدراسیون ورزش کارگری،‏‏ مهندس حیدریان در دیدار با روسای هیأت های استانی و انجمن های ورزش کارگری کشور در سخنانی پیرامون ورزش کارگری در بین جامعه کار و تلاش گفت؛ متأسفانه در تدوین اسناد بالا دستی ورزش کشور، مسأله ورزش بازنشستگان و ورزش گروه های حاشیه ای مثل کودکان کار، معتادان و چگونگی بازگرداندن آن ها به زندگی دیده نشده است.

وی گفت ورزش اصلی ترین تإثیر را در رفع معضلات اجتماعی دارد و با اشاره به هیأت های استانی و انجمن های ورزش کارگری کشور افزود؛ سرمایه های اصلی ورزش کار و تلاش همین نیروهای مستعدی هستند که در سالیان گذشته بار حفظ توسعه و پایداری ورزش کارگری را به دوش کشیده اید.

ایشان افزود؛ متأسفانه اطلس آسیب های مشاغل را نداریم تا بتوانیم براساس آن ورزش را برای گروه های مختلف شغلی برنامه ریزی کنیم. وی گفت برای مثال نزدیک به 80 تا 85 درصد رانندگان مشکل ستون فقرات دارند و ما هنوز یک برنامه ورزشی مدون برای این گروه نداریم

وی اضافه کرد؛ فدراسیون ورزش کارگری با هدف خاصی تشکیل شده و بیشتر باید به وظایف اصلی خودش برای صنف جامعه کارگری بپردازد. ایشان چاپ کتاب در حوزه ورزش و آسیب های شغلی را به عنوان یکی از مهمترین اولویت های فدراسیون ورزش کارگری عنوان و افزود برگزاری مسابقات در بعد داخلی و بین المللی نباید هدف اصلی فدراسیون باشد بلکه هدف اصلی باید توسعه ابعاد همگانی ورزش کارگری و در کنار آن برگزاری مسابقات به عنوان هدفی مکمل باشد.

وی گفت اگر قرار است در حوزه کار و تلاش‎ بهره وری صورت بگیرد بدون روحیه و شادی و نشاط که از طریق ورزش ایجاد می شود شکل نخواهد گرفت.

حیدریان با اشاره به تدوین سند راهبردی ورزش کارگری در معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ برنامه ریزی برای ورزش گروه های حاشیه ای جامعه مثل معتادان، کودکان کار، بازنشستگان، معلولین کارگری و توسعه و گسترش ورزش همگانی در واحدهای صنعتی تحت پوشش ورزش صبحگاهی و جلسات تمرینی با هدف کاهش آسیب های مشاغل و همچنین ایجاد نشاط و افزایش بهره وری در محیط کار و تولید را از مهمترین امتیازات این سند راهبردی عنوان کرد.

وی اضاقه کرد از اداره کل ورزشی وزارت متبوع خواسته است در راستای اهداف ذکر شده و توسعه و گسترش ورزش همگانی در بین جامعه کارگری و به خصوص خانواده های کارگران، تمامی امکانات و ظرفیت های ورزشی اعم از مجموعه های ورزشی در اختیار فدراسیون قرار گرفته و این دو حوزه همگام با هم و در تعامل با یکدیگر به جامعه هدف خدمت نمایند.

 

کد خبر : ۳۶۳۶۷۷