خبرگزاری کار ایران

ورزشگاه کارگران ؛ مجموعه ای که دوباره جوان شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۵۳۶

مجموعه ورزشی کارگری شهید معتمدی در محله خزانه بخارایی زمانی در سال 1348 احدات شد که مردم ساکن در آن محلات جزو محروم تربن اقشار جامعه بودند.

به گزارش ایلنا، از سال 1372 به طور مستقیم همراه با تحولات و پیشرفت های ورزش کارگری بودم تا امروز که یکی از قدیمی ترین مجموعه های ورزشی در ایران پس از نیم قرن با همت عالی و اراده‌ای که در مجموعه مدیریت وزارت کار وجود داشت و در سخت ترین شرایط  مجموعه فوق بازسازی و مرمت اساسی شد و تا حدودی می توان گفت یک  نوسازی صورت گرفت.

مجموعه ورزشی کارگری شهید معتمدی در محله خزانه بخارایی زمانی در سال 1348 احدات شد که مردم ساکن در آن محلات جزو محروم تربن اقشار جامعه بودند.

اما یک اراده قوی و یک مدیر دلسوز به نام زنده یاد مهدی نجم مدیرکل وقت ورزش وزارت کار که خودش رییس فدراسیون وزنه برداری نیز بود نتیجه داد و مجموعه کارگران به عنوان قطب کشتی خیز تهران شد و علاوه بر کشتی در رشته وزنه برداری نیز بزرگانی از این ورزشگاه به جهان ورزش معرفی شدند.

استخر روباز و و سالن بزرگ و زیبایی که در کشور نمونه اش را فقط در 12 هزار نفری آزادی می توان مشاهده کرد به اضافه یک زمین فوتبال ،  از یک  زمین مخروبه طی دوسال تبدیل به جایگاهی مقدس و دوست داشتنی برای نوجوانان و جوانان جنوب شهری شد که در آرزوی یک فضایی امن برای ورزش بسر می بردند.

درود به آن بزرگمردان که یادگاری بزرگی از خود برجای گذاشتند و امروز هنوزهم نگین و نماد ورزش کارگران در کشور می باشد.

اما این مجموعه از ابتدای سال 70 با تصویب ماده 154 قانون کار طی دو سه مرحله در زمان مدیریت حاج مرادعلی شیرانی  بازسازی شد و فضاهایی به آن اضافه گردید اما هیچگاه یک نوسازی و بازسازی اساسی نشده بود.

این مقدمه را داشته باشید تا به یک نکته جالب اشاره کنم چون ورزش کارگران در کمتر دوره ای شاهد یک همگرایی کامل بین مدیران ارشد وزارت کار بوده است .

به عکس فوق نگاه کنید.

محمد شریعتمداری با دو مشاور خود (سیدضیاالدیدن شجاعی برهان و محمد دادکان ) که هردو قبل از هر پست و مقامی به عنوان مدیران ورزشی و فوتبالی شناخته شده اند، ابراهیم صادقی فر (معاون فرهنگی اجتماعی ، فرزاد حیدری (مدیرکل ورزش کارگرس) به اضافه معاونین و همکارانش در اداره کل ورزشی ، و البته جواد رمضی رییس فدراسیون کارگری یک گروه آماده به خدمت طی این مدت کوتاه 4 ساله که کنار هم قرار گرفتند ورزش کارگران جهش خیره کننده ای در همه زمینه ها داشت.

دو دوره حضور در مسابقات جهانی کارگران و مسابقات کمپانی های جهان و توجه به جشنواره های خانوادگی و همایش های بزرگ فرهنگی ورزشی و تفریحی و فرهنگ ساز همه اینها در حالی به هم گره خورد که کمترین مانعی در راه برگزاری هر کدام از رویدادها به وجود آمد و البته توجه به نگهداری و مرمت 270 مجموعه و فضای ورزشی و تفریحی و اقامتی .

با وجودی که از دو سال قبل با فراگیری کرونا تمام فعالیت ها به حالت تعطیل و نیمه تعطیل در آمد  اما از فرصت این تعطیلی مجموعه ورزش کارگری برای بازسازی برخی مجموعه های خود گام های بزرگی را برداشت.

بخش های زیادی از مجموعه ورزشی کارگری شهید معتمدی مثل موتور خانه و زیر ساخت ها و مهمانسرا و خوابگاه و زمین چمن نیاز به یک کار اساسی داشت.

دوسال قبل که وزیر کار با مشاوران و معاونین خود برای بازدید به معتمدی آمدند تقاضای بازسازی مطرح شد با  موافقت محمد شریعتمداری بلافاصله کار بازسازی شروع شد.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی مسولیت بازسازی را بر عهده گرفت و با وجود اینکه کرونا جلو سرعت کار را گرفت اما پیگیری های گروهی که گفتیم متشکل از وزیر و مشاوران و معاونین خود با محوریت اداره کل امور ورزشی کارگران سرانجام کار را به نتیبجه رساند تا روز 31 خردادماه که وزیر بعد از نزدیک دوسال مجددا به مجموعه شهید معتمدی آمدند با یک ورزشگاه نونواز شده مواجه شد.

بازسازی زمین چمن به طور اساسی استاندارد برگزاری مسابقات و اردوها با رختکن و جایگاه داوران و محل استقرار تیم ها ، بازسازی استخر و سونا، بازسازی سالن غذل خوری ، نوسازی سالن رزمی به عنوان حرفه ای ترین سالن رزمی در ایران ، بازسازی تالار بزرگ یا سالن شاره یک که از کم نظیر ترین سالن های دو طرفه در ایران است، بازسازی کامل آکادمی کشتی ، نوسازی موتورخانه که بواقع جزو ارکان اصلی مجموعه است و در شبانه روز این بخش باید فعال و آماده باشد ، و نوسازی و بازسازی مهمانسرا و خوابگاه زیبایی که مجموعه شهید معتمدی را به یک مجموعه مجهز جهت برپایی اردوهای تیم های ملی و مسابقات معتبر بین المللی تبدیل کرده است، ماحصل یک تلاش دسته جمعی است .

از شخص وزیر که با علاقمندی پیگیر تمامی مراحل بودند تا کارگران و پرسنل مجموعه شهید معتمدی.

انشاءالله که نگهداری از مجموعه به خوبی انجام شود چرا که در این شرایط سخت اقتصادی سرپا نگهداشتن یک چنین مجموعه بزرگ مجهزی نیاز به مدیریت دلسوزانه و متهدانه دارد و همچنین تک تک افرادی که از آن بهره مند می شوند باید به این مجموعه به عنوان خانه خود نگاه کنند چون به ندرت چنین امکاناتی در مجموعه های ورزشی مجهز کنار هم قرار می گیرد.

انشاءالله که زمینه فعالیت علاقمندان به ورزش باردیگر فراهم شود تا شاهد شور و شوق و نشاط نوجوانان و جوانان و کارگران و خانواده های بزرگوارشان در همه فضاهای ورزشی و اقامتی باشیم و باردیگر در جشنواره ها و همایش ها و مسابقات همگی کنار هم باشیم وشاهد  تبادل افکار و تجارب  و ارتباطات و دوستی ها بین خانواده بزرگ کارگری باشیم.

 

سیدرضا فیض آبادی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز