خبرگزاری کار ایران

گواردیولا: بازی را باختیم اما مقصر این باخت، داور نبود

سرمربی منچسترسیتی پس از شکست شاگردانش مقابل چلسی گفت: داور را مقصر بختمان نمی‌دانم چون معتقد هستم خودمان باعث باخت خودمان شدیم.

به گزارش ایلنا، چلسی با برتری ۳ بر یک برابر منچسترسیتی خود را به عنوان مدعی نخست قهرمانی این فصل لیگ برتر معرفی کرد. به این ترتیب شکستی دیگر برای گواردیولا همراه منچسترسیتی در لیگ برتر ثبت شد. 

پپ گواردیولا گفت: باید به آنها تبریک بگویم زیرا در نهایت فاتح این مسابقه شدند. ما نیز شانس‌های زیادی داشتیم و بیشتر مالک توپ و میدان بودیم اما در محوطه جریمه نتوانستم به اندازه کافی باکیفیت باشیم. در نیمه نخست بازی خوبی از تیمم شاهد بودم که توانست برابر تیم صدرنشین موقعیت‌های خوبی برای گلزنی ایجاد کنیم ولی تنها یک بار دروازه حریف را باز کردیم. در خط حمله تمرکز کافی نداشتیم و به همین خاطر در زدن ضربات نهایی دقت کافی نداشتیم. در آغاز نیمه دوم نیز موقعیت خوبی را برای گلزنی از دست دادیم. انتظار نداشتم آنها ۲۵ موقعیت گل ایجاد کنند. آنها موفق شدند با ۳ شانس گلزنی، ۳ گل به ثمر برسانند.

گواردیولا ادامه داد: بازی را باختیم اما مقصر این باخت، داور نبود. به نظرم داور در دقایق پایانی تصمیمات خوبی گرفت و ما نباید نگرانی بابت این موضوع داشته باشیم. هیچ‌وقت در طول دوران مربیگری‌ام، داور را دلیل باخت تیمم ندانستم. در این دیدار هم معتقد هستم خودمان باعث باخت خودمان شدیم و به اندازه کافی فرصت زدن گل داشتیم که این موقعیت‌ها را از دست دادیم و نتوانستیم بازی را به نفع خودمان تمام کنیم. در نیمه دوم شرایط بسیار سخت و پیچیده شد. مالکیت توپ را از دست دادیم و به همین خاطر هم نتوانستیم عملکرد خوبی از خود نشان بدهیم. بعد از گل نخست تمرکز خود را از دست دادیم. تیم حریف با ضد حملات مرگبار خود ما را اذیت کرد و این دلیل اصلی شکست ما در این دیدار بود. به هر حال نتوانستیم از فرصت‌های گلزنی خود استفاده کنیم. باید قبول کنیم که تمرکز لازم را نداشتیم. این پیروزی را به چلسی تبریک می‌گویم.

سرمربی منچسترسیتی ادامه داد: در بازی برابر چلسی موقعیت‌های خیلی خوبی برای گلزنی داشتیم که از دست دادیم. در فوتبال گل زدن اهمیت دارد و تیمی که موفق نشود گل بزند، به برتری نمی‌رسد. چلسی سه موقعیت مهم در این دیدار داشت و ۳ بار نیز دروازه ما را باز کرد. در این بازی موقعیت‌های گل زیادی نسبت به بازی با کریستال پالاس و برنلی داشتیم ولی نتوانستیم از موقعیت‌های خودمان به خوبی استفاده کنیم. آنچه باقی می ماند، بازی خوب ما نیست بلکه تنها گل‌هایی می‌مانند که توانستند سرنوشت بازی را مشخص کنند. با این حال من به بازی خوب تیمم در این دیدار افتخار می‌کنم.

کد خبر : ۴۳۴۳۷۶