خبرگزاری کار ایران

تیته رسماً سرمربی تیم ملی برزیل شد

کنفدارسیون فوتبال برزیل سرمربی باشگاه کورینتیانس را به‌طور رسمی به‌عنوان جانشین کارلوس دونگا در کادر فنی سلسائو معرفی کرد.

به گزارش ایلنا، کنفدراسیون فوتبال برزیل، تیته، سرمربی باشگاه کورینتیانس را جانشین کارلوس دونگا کرد. دونگا هفته پیش به‌دنبال کسب نتایج ضعیف در کوپا آمه‌ریکا و حذف زودهنگام تیمش از کار برکنار شد و به دومین دوره مربیگری‌اش در سلسائو پایان داد.

یکی دو روز پس از اخراج دونگا رئیس باشگاه کورینتیانس اعلام کرد که سرمربی این تیم جانشین دونگا خواهد شد و اکنون ادعا او به حقیقت پیوسته است، چون کنفدراسیون فوتبال برزیل به‌طور رسمی تیته را به‌عنوان سرمربی جدید تیم ملی این کشور معرفی کرد.

تیته 55 ساله که کورینتیانس را در سومین دوره مربیگری‌اش در این تیم ترک می‌کند تا هدایت برزیل را برعهده بگیرد، سال گذشته برای دومین بار کورینتیانس را در لیگ دسته اول برزیل قهرمان کرد.

تیته در مراسم معارفه‌اش در کنفدراسیون فوتبال برزیل گفت: حالا نوبت من است. می‌دانم که باید مسئولیت مربیگری در تیم ملی برزیل را قبول کنم و این مسئولیت هم باید بخشی از حرفه‌ام باشد. هدایت برزیل یکی از اهداف شخصی خودم بود و حالا شاید حرفه‌ای‌ترین لحظه دوران مربیگری‌ام باشد.

تیته دوران مربیگری‌اش را در سال 1990 آغاز کرد و موفق‌ترین مقطع از دوران مربیگری او در فاصله سال‌های 2010 تا 2013 بود، زمانی که کورینتیانس را قهرمان لیگ دسته اول فوتبال برزیل، قهرمانی جام لیبرتادورس و جام باشگاه‌های جهان کرد.

او سپس مدتی از دنیای مربیگری دور بود و به نقاط مختلف جهان سفر کرد تا تحصیلاتش در رشته مربیگری را ادامه دهد و سال 2014 دوباره به کورینتیانس برگشت.

 

کد خبر : ۳۸۳۰۶۶