خبرگزاری کار ایران

کاراته قهرمانی اروپا - فنلاند؛

بزرگان شکست خوردند / درخشش چهره های نوظهور / آقایف، غایب بزرگ

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۶۷۰

چهل نهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی اروپا، با برکزاری مبارزات کاتا و کومیته تیمی در حال پی گیری است.

شکست بزرگان، درخشش چهره های نوظهور، غیبت رافائل آقایف و رونمایی از جانشین جوان لوکا والده سی کاتاروی شهیر و پرمدال ایتالیایی مشخصه اصلی اولین روز چهل و نهمین دوره مسابقات قهرمانی کاراته اروپا بود.

به گزارش ایلنا، مسابقات کاراته قهرمانی اروپا از روز پنج شنبه با حضور ۴۸۲ کاراته کا از ۴۴ کشور در شهر تمپر فنلاند آغاز شد که این مسابقات در حالی روز اول خود را پشت گذاشت که فینالیست های مبارزات انفرادی مشخص شدند.

در وزن منهای ۶۰ کیلو گرم " پاولو امیل " کاراته کای ناشناخته مقدونیه و " لیدگارد کاسپر " از دانمارک به فینال راه یافتند. لیدگارد ۲۵ ساله در شرایطی راهی بازی نهایی شد که تا قبل از این بهترین عنوانش مقام هفتمی اروپا در سال ۲۰۱۰ بود!

دیدار رده بندی این وزن " الکساندر هایمان " از آلمان(همان کاراته کایی که اسفند سال گذشته در لیگ جهانی هلند ۳ بر یک مقابل " امیر مهدی زاده " شکست خورد) و " گارسیا گومز " قهرمان اروپا در سال ۲۰۱۲ از اسپانیا برگزار می شود. در مبارزه دیگر برای کسب نشان برنز وزن منهای ۶۰ کیلو گرم " یانیک فائز " از سوییس به مصاف " آگوریل سوفیان " از فرانسه می رود.

در وزن منهای ۶۷ کیلو گرم " نیازعلی اف " آذربایجانی که ماه گذشته در جام بسفر با شکست همه حریفانش به مقام قهرمانی دست یافته بود، خود را به فینال اروپایی رساند و برای کسب نشان طلا باید به دیدار " توماس جردن " چهره نه چندان مطرح کاراته انگلیس برود. در این وزن شکست و حذف " کارین ماروین " فرانسوی و " دیمتری تریانفیلیس " دارنده طلای جهان در سال ۲۰۱۰ از یونان تامل برانگیز بود.

در وزن منهای ۷۵ کیلو گرم و در غیاب " رافائل آقایف " که در مبارزات تیمی جام بسفر در بازی مقابل " سجاد گنج زاده " از ناحیه زانوی راست دچار مصدومیت شدید شد تا جام چهل و نهم اروپا را از دست بدهد، " لوئیجی بوسا " ایتالیایی سر از فینال دراورد تا در پیکار نهایی دست " هورونا استانیسلاس " اوکراینی را برای کسب نشان طلا بفشارد. استانیسلاس اگرچه در مسابقات کاراته وان در یکی دو سال اخیر نتایج خوبی گرفته اما این نخستین بار است که به فینال مسابقات قاره ای راه می باید.

برای نشان برنز وزن منهای ۷۵کیلو گرم، از یکسو " رافیز حسن اف " از اذربایجان که جانشین آقایف مصدوم شده و " آلتون براون " از انگلیس میارزه می کند و در سوی دیگر " ماتوس لیسکوسکی " از اسلواکی به مصاف " سرکان یاگی " از ترکیه می رود. سرکان در جام بسفر با شکست برابر آقایف به مدال نقره بسنده کرد، اما در همان مسابقات موفق شد ۷ بر ۶ " بهمن عسگری " را شکست دهد. البته سرکان در کومیته تیمی جام بسفر ۴ بر یک مغلوب " سعید احمدی " شده بود.

در وزن منهای ۸۴ کیلو گرم " گوندوز گونان " سه هفته پس از کسب نشان طلا در جام بسفر در مسابقات قهرمانی اروپا در فنلاند نیز با شکست همه حریفانش به بازی نهایی راه یافت و برای کسب نشان طلا باید به مصاف " گئورگیوس تازنوس " برود.
" تیموتی پترسون " از هلند و " میلوس جوانوویچ " از صربستان از یک طرف و " آیخان مامایف " از آذربایجان و " مریس موهویچ " از بوسنی هرزگووین از طرف دیگر برای نشان برنز به مصاف هم می روند.

غیبت " کنجی گرایلون " قهرمان سال ۲۰۱۲ جهان از فرانسه و شکست و حذف " گوگیتا " از گرجستان که اسفند سال ۹۲ در لیگ جهانی در هلند به نشان طلا دست یافت و در جام بسفر به نشان نقره رسید، نکته قابل اعتنا مبارزات وزن منهای ۸۴ کیلو گرم در نخستین روز جام چهل ونهم اروپا بود.

با شکست " جاناتان هورنه " دارنده چهار طلای اروپا از آلمان و حذف " استفانو مانیسکالکو " پرمدال ترین سنگین وزن تاریخ کاراته از ایتالیا، " شاهین آماتوف " از آذربایجان و " انس ارکان " از ترکیه به فینال راه یافتند تا بازی نهایی مسابقات جهانی پاریس ۲۰۱۲ یکبار دیگر تکرار شود.
نکته مهم در مورد فینالیست های رقابتهای قهرمانی اروپا اینکه آماتوف در ۹ ماه گذشته ۵ بار مقابل سجاد گنج زاده و ذبیح اله پورشیب(سه بار گنج زاده در لیگ جهانی ترکیه شهریور ۹۲، جام باشگاههای اسیا در کویت اسفند ۹۲ و جام بسفر فروردین ۹۳ مبارزه کرده که در هر سه مبارزه شکست خورد و در مصاف با پورشیب هم به یک باخت - کشورهای اسلامی - و یک برد – کامبت گیمز در روسیه رسید) و ارکان هم در این مدت ۳ بار با کاراته کاهای کشورمان مبارزه کرده که حاصلش دو برد و یک باخت به نفع نمایندگان کاراته ایران بود. در کامبت گیمز به پورشیب باخت. در جایزه بزرگ امارات در فینال نتیجه را به گنج زاده واگذار کرد اما در یک چهارم توانست پورشیب را شکست دهد.

در سنگین وزن مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۱۴، " اسلوبودان بتیچ " از صربستان و " موتوویلین " از اوکراین و " جاناتان هورنه " از آلمان و " ادمیر زوکان " از بوسنی هرزگووین برای کسب نشان برنز به مصاف هم می روند.

در مبارزات کاتای انفرادی، " بوساتو ماتیا " چهره جدید کاتای ایتالیا در میان شگفتی همگان با پیروزی برابر " داک مین " نایب قهرمان جهان از فرانسه به فینال رسید تا برای کسب نشان طلا به دیدار " کویئنترو " اسپانیایی برود.
برای مدال برنز در کاتای انفرادی مردان مسابقات قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۴، " یاکان ممت " از ترکیه به مصاف " " کریستفور رود " از دانمارک می رود و در سوی دیگر " مین داک " فرانسوی " ایلجا اسمورگونر " آلمانی را به مبارزه می طلبد.

اما در مبارزات زنان چهل و نهمین دوره مسابقات قهرمانی اروپا در تمپر فنلاند، ملی پوشان ترکیه با دو فینالیست در بخش کومیته درخشش بیشتری نسبت به سایر کاراته کاهای قاره سبز داشتند.

در وزن منهای ۵۰ کیلو گرم کاراته کاهای ترکیه واتریش برای مدال طلا به دیدار هم می روند. در فینال وزن منهای ۵۵ کیلو گرم نمایندگان ایتالیا و لوگزامبورگ به مصاف هم خواهند رفت. پیکار نهایی وزن منهای ۶۱ کیلو گرم را کاراته کاهای صربستان و کرواسی برگزار می کنند.

در وزن منهای ۶۸ کیلو گرم نمایندگان ترکیه و روسیه دیدار نهایی را مقابل هم برگزار می کنند. در وزن به اضافه ۶۸ کیلو گرم کاراته کاهای فرانسه و سوییس برای کسب نشان طلا با یکدیگر ملاقات می کنند. در کاتای انفرادی زنان نمایندگان اسپانیا و ایتالیا به مصاف هم می روند.

چهل نهمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی اروپا، با برکزاری مبارزات کاتا و کومیته تیمی در حال پی گیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز