خبرگزاری کار ایران

مسابقات شطرنج قهرمانی جهان؛

دومین تساوی آناند و کارلسن در چنای هند

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۳۲

دور سوم مسابقات قهرمانی جهان سه‌شنبه برگزار می‌شود. این مسابقات در ۱۲ دور بین آناند و کارلسن انجام خواهد شد.

آناند و کارلسن در دور دوم رقابت‌شان با یک بازی کوتاه ۲۵ حرکته به نتیجه تساوی دست یافتند.

به گزارش ایلنا، مسابقه قهرمانی شطرنج جهان بین ویسواناتان آناند از هند و مگنوس کارلسن از نروژ به میزبانی چنای هند آغاز شد.

اولین دیدار این دو بازیکن ۹۰ دقیقه به طول انجامید و در نهایت با نتیجه تساوی خاتمه یافت. کارلسن که در اولین بازی، مهره سفید را در اختیار داشت، نتوانست مشکل خاصی برای قهرمان جهان ایجاد کند و بازی تنها پس از ۱۶ حرکت در دفاع گرونفلد با تکرار حرکت به تساوی رسید.

دور دوم از مسابقات نیز با یک تساوی کوتاه ۲۵ حرکته به پایان رسید. در این بازی آناند مهره سفید را در اختیار داشت، کارلسن در مقابل حرکت پیاده شاه آناند دفاع کاروکان را برگزید و بازی بدون مبارزه خاصی همچون بازی دور اول با تکرار حرکت به تساوی انجامید.

با مساعدت هیات شطرنج استان تهران و اساتید بنام شطرنج کشورمان از جمله احسان قائم‌مقامی، مرتضی محجوب، مهرداد اردشی، آرش روغنی، هاملت تومانیان، سیدحامد موسویان، آتوسا پورکاشیان، شادی پریدر، امیررضا پوررمضانعلی و… دیدارهای رویارویی قهرمانی شطرنج جهان به صورت زنده در محل سالن مسابقات هیات شطرنج استان تهران پخش می‌شود.

همچنین دور سوم مسابقات قهرمانی جهان سه‌شنبه برگزار می‌شود. این مسابقات در ۱۲ دور بین آناند و کارلسن انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز