خبرگزاری کار ایران

آغاز حاکمیت سوم علیپور بر فدراسیون انجمنها

آقای علیپور ؛ خرج رشته های المپیکی را از بازیهای تفریحی جدا کنید

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۳۹۷

محمد علیپور برای سومین دوره پیاپی به عنوان رییس فدراسیون انجمن های ورزشی انتخاب شد تا این فدراسیون که با تلاش خود علیپور در دوره رساست علی سعید لو سال 88 شکل گرفت و بسیاری از رشته های ورزشی سرگردان را سروسامانی داد وارد نهمین سال تاسیس خود شود.

حقیقتا باید عرض کنیم که فدراسیونی با این خصوصیات که هیچکدام از 17 انجمن و رشته ورزشی زیر مجموعه آن هیچ سنخیتی با هم ندارند نیاز به یک مدیریت خاص دارد و بواقع محمد علیپور در اینکار نشان داده که تبحر خاصی دارد.

اما یقینا پس از گذشت 8 سال علیپور که از سال 1370 در مدیریت های مختلف ورزش حضور داشته به این مهم پی برده که باید بین رشته های موجود در فدراسیون انجمن ها یک سری تفاوت ها قائل شود و این نباشد که 17 انجمن را به یک اندازه ببیند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در مجمع فدراسیون انجمن ها هم به این نکته اشاره کرد  و صراحتا به علیپور گفت که باید توجه بایسته تر و بیشتری به رشته هایی که المپیکی هستند و یا در بازیهای آسیایی حضور پیدا می کنند صورت گیرد.

یقینا هرکدام از رشته های زیر مجموعه انجمن ها علاقمندانی دارند و نمی توان یک رشته ورزشی را نفی کرد و یکی را خیلی بزرگ جلوه دا اما تفاوتی باید بین راگبی المپیکی و سپک تاکرای آسیایی با دارت و فوتبالدستی باشد.

یعنی نگاه محمد علیپور از این به بعد به رشته های فوق باید متفاوت از گذشته باشد چرا که برخی رشته مدل آور و رسمی هستند و برخی تفریحی و جنبه سرگرمی دارند.

به همین راگبی توجه کنید. خوشبختانه مدیر انجمن راگبی یک  یک نفر مثل حسن میرزاآقابیک است که براحتی قدرت مدیریت و اداره فدراسیون های بزرگ را دارد. میرزاآقابیگ تا قائم مقامی وزیر ورزش و معاونت اداره کل استان تهران هم رفته و حالا راگبی را در ایران به حدی از توسعه رسانده که بانوان و آقایان راگبی ایران در آینده مدعی قهرمانی در آسیا خواهند بود و امید زیادی به حضور در المپیک هم داریم.

خب ، آیا همان نگاهی که به راگبی می شود باید به اواسپرت هم بشود؟!

اصلا نوع نگاه به این دورشته باید در تشکیلات فدراسیون انجمن ها متفاوت باشد.

حالا که سیاست وزارت ورزش بر افزایش فدراسیون ها نیست پس حداقل رشته هایی مثل راگبی و سپک تاکرا باید جداگانه مورد ارزیابی علیپور و هیات رییسه فدراسیون انجمن ها قرار گیرند تا بتوانند با استقلال بیشتری برای حضور در رقابت های آسیایی و المپیک مانور بدهند.

یعنی با سخنان محمدرضا داورزنی اکنون از طرفی کار علیپور برای توجه به رشته های فوق سنگین تر شده و هم اینکه از طرف دیگر راهش باز شد تا این رشته ها را جدا از سایر رشته های تفریحی ببیند.

حقیقتا راگبی از همه نظر ظرفیت یک فدراسیون را دارد اما اکنون که تصمیم دولت مبنی بر چابک تر شدن فدراسیون هاست پس این رشته ها را در اولویت باید قرار داد.

موضوع دومی که باید همین ابتدای آغاز سومین دوره کاری علیپور در فدراسیون انجمن ها به آن بپردازیم بحث حضور افراد بازنشسته و دو شغله و چند شغله در بدنه فدراسیون انجمن هاست.

افرادی که اشباع شده اند و تاکنون دوسه بار بازنشسته شده و از چندجای مختلف هم حقوق می گیرند حقیقتا جایشان نباید در فدراسیون باشد و این فدراسیون را باید به دست نیروهای تازه نفس و کاربلد داد و علیپور با آن تجربیات گرانسنگ به عینه دیده است اگر خودش ده روز نباشد تمامی امور 17 رشته از حرکت باز می ایستد.

این نکته را هم عرض کردیم تا به رشته هایی مثل فوتبالدستی برسیم که اکنون و بعد از آن اتفاقات تلخی که در آلمان افتاد از چشم ها افتاده و انجمن فوتبالدستی به دکان نیمه تعطیلی می ماند که کرکره را تانیمه ها بالا کشیده است!

حیف است که فوتالدستی با این همه علاقمندی که در ایران دارد به دلیل اصرار رییس فدراسیون مبنی بر ادامه کار مدیری که نه وقت دارد و نه به کارشناسان اعتماد دارد  و نه واگذار می کند!  که افراد توانمند تر بر سر کار بیایند به حالت فوق در آید.

افتضاحی که انجمن فوتبالدستی سال گذشته در آلمان ببار آورد و ملی پوشان دختر و پسر را در خیابان ها و سالن ترانزیت فرودگاه و مسجد مسلمانان هامبورگ وادار به استرارحت کرد  تا جایی که با آبروی ایران بازی شد و رسانه های غربی روی آن مانور منفی زیادی علیه کشورمان دادند برای تغییرات در این انجمن کفایت می کند.

نگرانی ما برای تعطیلی فوتبالدستی در ایران است که پس از اوجگیری در دو دهه قبل اکنون عملا به دلیل بی انگیزه بودن مسولین انجمن و اختلافات موجود به خواب زمستانی رفته است.

مجددا به محمد علیپور بابت انتخاب شدنش برای بار سوم تبریک می گوییم و امیدواریم بداند که این مطلب از سردلسوزی نوشته شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز