خبرگزاری کار ایران

ایلنا میزبان نشست خبری اولین المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان کارگر

جلودارزاده: برگزاری مسابقات ویژه زنان نقش پیشگیری در آسیب به آنها دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۸۱۱

اولین المپیاد فرهنگی - ورزشی بانوان این هفته به میزبانی کرمان برگزار خواهد شد و سهیلا جلودار زاده، نماینده مجلس تهران با حضور در نشست خبری این مسابقات به میزبانی خبرگزاری ایلنا به تشریح شرایط آن پرداخت.

به گزارش ایلنا، المپیاد فرهنگی ورزشی بانوان کارگر برای اولین بار در کشور، در هفته زن 15 تا 17 اسفندماه سال جاری با همکاری خانه کارگر و فدراسیون ورزش کارگری در استان کرمان به میزبانی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی برگزار می‌شود.

سهیلا جلودارزاده، نماینده مجلس شورای اسلامی در نشست خبری این المپیاد اظهار داشت: هدف از برگزاری این المپیاد گوشزد کردن ضرورت بالا بردن سلامت جامعه زنان کارگر است. حتما می‌دانید از حقوق هر کارگری، مبلغی به عنوان حق ورزش کسر می شود. زنان کارگر به جز یک جشنواره ورزشی که حدود 20 سال قبل برگزار شد و بین المللی هم بود، هیچ برنامه ای دیگری به این شکل نداشتند. در هفته میلاد حضرت فاطمه(س) به یکی از ضرورت های زندگی زنان کارگر توجه شده است. در صورت ورزش نکردن ممکن است زنان دچار فقر حرکتی شوند. برگزاری چنین مسابقاتی نقش پیشگیری در چنین اتفاقاتی را دارد و همچنین یک هشدار و دعوت از مسئولان است تا به سلامت زنان و خانواده ها توجه داشته باشند. 

وی همچنین ادامه داد: می دانید یکی از بزرگترین معضلات جامعه امروز، فرهنگ کار است. همه دوست دارند یک کار پشت میز نشینی داشته باشند. می گویند عقل سالم در بدن سالم و بنابراین اگر جوان های کشور چنین روندی را در پیش بگیرند، از افکار جدید و خلاقیت خودشان را محروم می کنند. امیدوارم این جشنواره باعث شود تا روزی جامعه کارگری شاد و سالم باشد. این مسابقات در 4 رشته تنیس روی میز، شنا، پتانگ و دارت برگزار می شود که به زمینه های پرورش روحی و فکری توجه دارد. حدود 200 ورزشکار از اکثر استان های کشور در این رقابت ها حاضر هستند. 

همچنین امیر حسینی، رییس فدراسیون ورزش کارگری در ادامه این نشست اظهار داشت: هدف فدراسیون ورزش کارگری توسعه ورزش سلامت محور در جامعه کار و تلاش است. تا امروز ما 48 رویداد ورزشی را در سطح ملی برگزار و همچنین 6 رویداد بین المللی را میزبانی کردیم. جمعه هفته آینده نیز هفتمین رویداد بین المللی برگزار می شود. از مجموع این رویدادها 4028 نفر کارگر در مسابقات مختلف حضور داشتند که حدود 15 درصد از شرکت کنندگان را تا امروز زنان تشکیل می دهند. ما پیش بینی می کنیم که این آمار طی روزهای آینده به 25 درصد برسد. حضور ورزشکاران کارگر در عرصه های بین المللی باعث به دست آمدن 150 مدال در سال جاری شده است. روز جمعه برای اولین بار مسابقات بین المللی کارگری برای اولین بار در تهران برگزار می شود که 17 کشور اعلام آمادگی کرده اند و این در نوع خودش رکورد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز