خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در صحن علنی مجلس؛

اصلاح قانون خدمات مدیریت کشوری تبعیضی مضاعف به همراه داشت/ بازنشستگان بعد از ۳۰ سال تلاش هنوز زیر خط فقر زندگی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۳۳۵

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس در تشریح برخی مطالبات بازنشستگان گفت: بازنشستگان بعد از ۳۰ سال تلاش هنوز هم باید زیر خط فقر زندگی کنند که این مسئله خلافت عدالت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی از فرصت خود برای بیان تذکری شفاهی استفاده کرد و بیانیه بازنشستگان حاضر در یک تجمع اعتراضی پرداخت.

این نماینده عضو کمیسیون اجتماعی در قرائت متن بیانیه اعلام کرد: باز هم روزی دیگر و تجمعی دیگر، باز هم اعتراض بازنشستگان به وضعیت موجود، باز هم فریاد عدالت‌خواهی و گوش‌هایی که قصد شنیدن ندارند. ما بازنشستگان خسته از تکرار و تکرار و خسته از بی‌تفاوتی مسئولین، باز هم در تجمعی دیگر گرد هم آمده‌ایم تا شاید بعد از قول‌های داده شده صدای اعتراض ما شنیده شود. صدایی که ده‌ها سال شنیده نشده است، در زمان اشتغال به کمترین حقوق بسنده کرده و شرایط جنگ و محاصره اقتصادی را درک کرده است و با وجود همه سختی‌ها ساخت و خم به ابرو نیاورده‌ایم به امید اینکه روزی گشایش ایجاد شود، اما نشد.

وی افزود: حال بازنشسته شده و توان مقابل با سختی‌ها را نداریم، بعد از 30 سال تلاش باز هم باید زیر خط فقر زندگی کنیم، آیا این است عدالت در حکومت عدل اسلامی، در حالی که ما با نجابت به حداقل دریافتی زندگی می‌کنیم، هستند کسانی که نمی‌دانند حقوق‌های نجومی را چگونه خرج کنند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: بیش از 10 سال از تصویب قانون مدیریت خدمات کشوری می‌گذرد، این قانون اشکالاتی داشت که به وسیله همان اشکالات شاهد حقوق‌های نجومی تعداد کثیری از مدیران شدیم، این قانون باید اصلاح می‌شد و شد اما دقیقا خلاف انتظار، بسیار ظالمانه اصلاح شد.

او همچنین با اشاره به برخی مطالبات این تجمع‌کنندگان از قول آن‌ها گفت: این اصلاح تبعیض مضاعفی را به همراه دارد، ما بازنشستگان خواستار تعیین حداقل حقوق بر اساس استاندارد زندگی امروز معادل 3 سکه طلا مصوب قانون استخدام کشوری هستیم.

جلودارزاده در پایان یادآور شد: ما خواستار پرداخت مطالبات مربوط به ماده 125 قانون مدیریت خدمات کشوری از سال 84 تاکنون بر اساس ماده 150 قانون برنامه چهارم توسعه و ماده پنجم قانون پنجم توسعه و ماده 30 برنامه ششم توسعه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز