خبرگزاری کار ایران

مردان والیبال زیر 23 سال ایران در سومین تجربه جهانی

asdasd
کد خبر : ۵۱۹۷۷۰

سومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال جهان از 27 مرداد تا پنجم شهریورماه به میزبانی قاهره پایتخت مصر برگزار می‌شود و تیم ملی زیر 23 سال ایران برای سومین بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

به گزارش ایلنا ، 12 تیم در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند که 10 تیم بر اساس مسابقات قاره‌ای انتخاب شدند و در رقابت‌های قاره آسیا که اردیبهشت ماه سال جاری در اردبیل برگزار شد، تیم‌های ایران و ژاپن با کسب رتبه‌های اول و دوم سهمیه این رقابت‌ها را کسب کردند.

تیم ملی والیبال زیر 23 سال چین که در رقابت‌های قهرمانی مردان آسیا در اردبیل رتبه پنجم را به دست آورد و در رتبه بندی جهانی این رده سنی نیز در جایگاه هفدهم قرار دارد، از سوی فدراسیون جهانی والیبال سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی قاره به دست آورد.

فهرست 12 تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها بر اساس مناطق جغرافیایی جهان به قرار زیر است:

آفریقا: الجزایر و مصر (میزبان)

آمریکای جنوبی: آرژانتین و برزیل

آسیا: ایران، ژاپن و چین (سهمیه فدراسیون جهانی)

نورسیکا: کوبا و مکزیک

اروپا: لهستان، ترکیه و روسیه (قهرمان دوره قبل)

** شکل گیری و نگاهی به دو دوره قبلی

برگزاری مسابقات زیر 23 سال مردان و زنان ایده‌ای بود که از سوی فدراسیون جهانی والیبال برای رشد و توسعه بیشتر این ورزش از سال 2013 راه‌اندازی شد.

در سال نخست این رقابت‌ها که تنها در سطح جهانی برگزار شد، تیم‌های شرکت کننده بر اساس زنکینگ و انتخاب FIVB در آن حضور یافتند که از قاره آسیا تیم‌های ایران و استرالیا در این رقابت‌ها شرکت کردند. اما سال 2015 تیم‌های شرکت کننده بر اساس مسابقات انتخابی قاره‌ها انتخاب شدند.

نخستین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال مردان آسیا و انتخابی دومین دوره جهان اردیبهشت ماه سال 1394 در میانمار برگزار شد و تیم ایران با کسب مقام قهرمانی و کره جنوبی به عنوان نایب قهرمان جواز حضور در مسابقات جهانی را به دست آوردند.

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران در دوره نخست این رقابت‌ها (2013) که به میزبانی برزیل برگزار شد، به عنوان پنجمی جهان اکتفا کرد.

تیم‌های برزیل، صربستان، روسیه، بلغارستان، ایران، ونزوئلا، آرژانتین، تونس، مصر، استرالیا، مکزیک و جمهوری دومینینگن 12 تیم شرکت کننده در دوره نخست زیر 23 سال جهان بودند که به ترتیب عنوان‌های اول تا دوازدهم را به دست آوردند.

در دومین دوره جهانی این رقابت‌ها که به میزبانی امارات برگزار شد، تیم‌های روسیه، ترکیه و ایتالیا رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین تیم‌های کوبا، برزیل، آرژانتین، ایران، کره جنوبی، مصر، تونس، مکزیک و امارات (میزبان) جایگاه‌های چهارم تا دوازدهم دومین دوره را از آن خود کردند.

** حضور شش تیم در سه دوره

سومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی زیر 23 سال جهان در حالی از 27 مرداد تا پنجم شهریورماه به میزبان قاهره پایتخت مصر برگزار می‌شود که تیم ملی زیر 23 سال ایران برای سومین‌بار در این رقابت‌ها شرکت می‌کند.

علاوه بر ایران، تیم‌های آرژانتین، برزیل، مصر، مکزیک و روسیه نیز سومین حضور خود در رقابت‌های جهانی زیر 23 سال را تجربه می‌کنند.

این داده آماری نشان می‌دهد که در آسیا ایران تنها کشوری است که در هر سه دوره رقابت‌های جهانی شرکت کرده است و این موضوع بیانگر سطح بالای والیبال ایران در این رده سنی جهان است.

روسیه تنها تیمی است که در دوره گذشته قهرمانی زیر 23 سال مردان جهان روی سکو رفته است. سال 2013 این تیم مدال برنز به دست آورد و در سال 2015 نیز قهرمان شد. روسیه امسال نیز به عنوان مدافع عنوان قهرمانی یکی از مدعیان اصلی این رقابت‌هاست.

تیم ملی والیبال زیر 23 سال ایران امسال با هدایت خوان سیچلو در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت می‌کند. این تیم قبل از حضور در قاهره، در مسابقات قهرمانی مردان آسیا به میزبانی اندونزی نیز شرکت کرد و رتبه پنجم را در بین بزرگسالان قاره کهن به دست آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز