خبرگزاری کار ایران

مسابقات قهرمانی یا سالنی آسیا؟

باید با دو تیم متفات به این مسابقات برویم

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۹۸۳

دبیر فدراسیون کشتی گفت: باید همزمان دو تیم ملی قدرتمند را برای شرکت در رقابت های جهانی فرانسه و ایندورگیم در ترکمنستان انتخاب کنیم.

به گزارش ایلنا ، رضا لایق با بیان این مطلب افزود: مسابقات داخل سالن آسیا (ایندورگیم) در ترکمنستان از اهمیت بالایی برای ورزش ایران  برخوردار است و در این رقابت ها که زیر نظر شورای المپیک آسیا برگزار می شود، حدود 50 کشور حضور دارند.

وی ادامه داد: این رقابت ها در رشته های کشتی آزاد، فرنگی و کشتی های سنتی مردان و زنان برگزار می شود که ما در مسابقات شرکت می کنیم.، آلیش، ترکمن گوروش، کشتی کمربند، در دو بخش کلاسیک و آزاد، و کشتی پهلوانی و قزاق کوراش از رشته های سنتی حاضر در این رقابت ها است.

لایق تصریح کرد: علاوه بر 16 مدال کشتی آزاد و فرنگی ، 84 مدال در کشتی های سنتی توزیع می شود. این مسابقات با توجه به حضور تمامی کشورهای آسیایی و مدعی در کشتی دنیا همچون قزاقستان، قرقیزستان، ژاپن، کره جنوبی، کره شمالی، ازبکستان، مغولستان و هند، اهمیت بالایی برای سازمان مدیریت کشتی کشور و کاروان ورزشی ایران دارد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل و از سوی دیگر اهمیتی که نتایج این مسابقات برای کشورمان در رقابت  با کشورهای آسیایی دارد، باید تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی با ترکیب مناسبی پای در این مسابقات بگذارند و به همین دلیل شوراهای فنی و کادرهای فنی باید با حساسیت خاصی ترکیب تیم های ملی را در این رقابت ها انتخاب کنند تا هم در مسابقات جهانی و هم در ایندورگیم عملکرد مناسبی داشته باشیم.

لایق در پایان گفت: رقابت های داخل سالن آسیا مهرماه سال جاری برگزار می شود و بهمین دلیل برای طی شدن پروسه های اداری زمانی نداریم و باید هر چه زودتر ترکیب این تیم ها را نیز مشخص نماییم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز