خبرگزاری کار ایران

با اعلام رای دیوان عدالت اداری؛

شکایت جدیدی، ساعی و دنیامالی رد شد / پرونده رضازاده در شورای حل‌اختلاف

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۴۶۶

اعضای شوراها موضوع این قانون اعم از روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسئولیت آنان به کل کشور تسری دارد مشمول این بند قانونی هستند و عضویت هم زمان در شوراها با تصدی مناصب اداری منافات دارد.

دیوان عدالت اداری در پی شکایت یک عضو شورای شهر تهران از وزارت ورزش و جوانان بنابر مستندات قانونی شکایت مذکور را غیر وارد تشخیص و حکم به رد شکایت داد.

به گزارش ایلنا، چندی قبل سازمان بازرسی کل کشور در نامه ای به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: با توجه به ماده ۲۸ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب اول خرداد هزار و سیصد و هفتاد و پنج تاکید می نماید، اعضای شوراهای اسلامی موضوع این قانون اعم از روسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسئولیت آنان به کل کشور تسری دارد و روسای وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می نمایند مشمول این بند قانونی می باشند و عضویت هم زمان در شوراهای اسلامی با تصدی مناصب اداری منافات دارد.

پیش از این عنوان شده بود که حسین رضازاده عضو شورای اسلامی شهر تهران و رئیس فدراسیون وزنه برداری که با ممانعت وزات ورزش و جوانان و سازمان بازرسی کل کشور از شرکت در انتخابات این فدراسیون منع شده است، به این نهاد قضایی شکایت برده است.

وزارت ورزش پیش از این از شرکت عباس جدیدی، هادی ساعی و احمد دنیامالی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در انتخابات ریاست فدراسیون ها به سبب عضویت آنان در شورای شهر ممانعت کرده بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دیشب نیز از ارسال نظر سازمان متبوع خود در مورد دو شغله بودن رضازاده به شورای مرکزی حل اختلاف خبر داده بود.

ناصر سراج در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به وضعیت دوشغله های شورای شهر تهران از جمله حسین رضا زاده گفته بود: ماموضوع رضازاده را به شورای مرکزی حل اختلاف منعکس کرده ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز نتیجه مشخصی از این گزارش به دست نیامده و طرفین(وزارت ورزش و شورای شهر) بر مواضع قبلی خود اصرار می کنند، اظهار کرده بود: سازمان بازرسی کل کشور نظر خود را به صورت کتبی ارائه کرده اما این گزارش ها به طور کلی محرمانه محسوب می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این محرمانه بودن و عدم اطلاع رسانی گزارش ها باعثتداوم ابهامات در این زمینه نخواهد شد، ابراز کرد: ما نظر قطعی خود را قبلا به صورت مکتوب ارائه کرده ایم و آنها باید تصمیم بگیرند. مطمئن باشید که نظر ما قطعی می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز