خبرگزاری کار ایران

مسائل روحی و روانی هم اهمیت دارد؛

کشتکار: شناگران باید مربیان تیم ملی را قبول داشته باشند / رکورد لازم است ولی کافی نیست!

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۳۷۳

درحالی که انتقادات بسیاری نسبت به دعوت نشدن چهره های سرشناس و رکوردار به تیم ملی شنا مطرح می شود، سرمربی تیم ملی شنا معیارهای گزینش و دعوت از ملی پوشان شنا را تشریح کرد.

در حالی که انتقادات بسیاری نسبت به دعوت نشدن چهره های سرشناس و رکوردار به تیم ملی شنا مطرح می شود، سرمربی تیم ملی شنای ایران در آستانه دور جدید اردوهای تیم ملی و اردوی کویت معیارهای گزینش و دعوت از ملی پوشان شنا را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، عباسعلی کشتکار در آستانه دور جدید اردوهای تیم ملی شنا اظهار داشت: کادر فنی تیم ملی عوامل مختلفی را برای غربالگری استعدادهای شنای ایران مد نظر قرار می دهد. اول شرایط روحی و روانی افراد مدنظر قرار می گیرد. برای ما داشتن انگیزه و پشتکار در تمرینات بسیار مهم است. اینکه چه کسانی اعتماد به نفس بیشتری دارند، به تمرینات رقابتی علاقمند هستند و در تمرین و مسابقات تمرکز بیشتری دارند، با اهمیت است. اینکه چه کسانی نگرش و دیدگاه مثبتی به دیگر شناگران و تیم ملی دارند و اصلا در تمرینات غیبت نمی کنند، نیز تعیین کننده است.

وی ادامه داد: همه این موارد در حوزه مدیریتی برای ما تعیین کننده است. مهمتر از همه اینکه چه کسانی اصول کار مربیان تیم ملی را می پذیرند و به قولی کادر فنی و مربیان ملی شنای کشور را قبول دارند. قطعا از بین همه شناگرانی که به اردو دعوت می شوند افرادی که چنین ویژگی هایی داشته باشند در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

سرمربی تیم ملی شنا با تاکید بر اینکه یکی از معیارهای دعوت افراد به اردوهای تیم ملی و مسابقات خارجی ارزیابی رکورد و فیناپوینت است، گفت: رکوردها و فینا پوینت ها برای انتخاب افراد لازم ولی کافی نیست چرا که یک برنامه ریزی بلند مدت با بیش از هزار ساعت تمرین در طی ۱۰ تا ۱۵ سال نیاز به برنامه ریزی اصولی و اجرای درست اصول تمرینی دارد. پس باید به مسائل روانی ذکر شده نیز توجه کنیم.

کشتکار همچنین کیفیت فیزیکی و جسمانی استعدادهای شنا را یکی دیگر از عوامل موثر در انتخاب اعضای تیم ملی عنوان کرد و گفت: نگاه ما بیشتر معطوف به میزان آمادگی جسمانی و سلامت پیکربندی شناگران است. شناگرانی که ریکاوری بهتر و بیشتری در تمرینات دارند و مرتب در مسابقات کشوری شرکت می‌کنند، قطعا از ظرفیت های هوازی و پایه استقامتی خوبی برای اجرای بهتر تمرینات برخوردار هستند. کسانی که در اجرای تمرینات از سرعت بیشتری برخوردارند و توانایی تقسیم انرژی خود را دارند، قطعا بهترین گزینه ها برای حضور در اردوی تیم ملی هستند. در آخر هم به سن شناگر, سایز بدن و اندام های موثر در شنا و سایر عوامل موثر مانند انعطاف پذیری و … توجه می کنیم.

سرمربی تیم ملی شنا تاکید کرد: از آنجایی که بیشتر تمرینات هیات ها و باشگاه ها و شناگران در طول سال به صورت غیرمتمرکز انجام می شود، مسابقات همیشه از عوامل بسیار مهم در کشف استعدادها بوده و می توان نمودار پیشرفت شناگر را به صورت کمی و کیفی بر این اساس ترسیم کرد. به همین خاطر مرحله اول مسابقات باشگاه ها که برای شناگران رده سنی جوانان و عموم در استخر مسافت بلند از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. با توجه به ارزیابی شناگران حاضر در لیگ بر اساس عوامل ذکر شده، شناگران مستعد را برای حضور در اردوهای تیم ملی دعوت کردیم.

دور جدید اردوی تیم ملی شنای ایران از امروز(شنبه) با حضور جمال چاووشی فر، احمد رضا جلالی، مهدی انصاری، آرین علیایی، محسن مهمان نواز، آرشام میرزایی و رهام پیروانی آغاز می شود. این در حالی است که افشین عسگری رکوردار ۵۰ متر پروانه کشور در این لیست غایب است. رهام پیروانی نیز پس از انتقادات فراوان به کادر فنی تیم ملی و پس از نزدیک به یک سال به اردوی تیم ملی دعوت شده است.

همچنین شناگران رده سنی جوانان و نوجوانان هم در هفته های آینده از روز ۱۱ بهمن ماه به اردو می روند. آریا نسیمی شاد، احسان شفائیان، محمد سرابی، شایان عظیمی، محمد صحافی مقدم، بنیامین قره حسنلو، فراز اکبری به اردوی تیم ملی جوانان دعوت شده اند.

حضور بنیامین قره حسنلو که در مسابقات شنای باشگاه های کشور عملکرد ضعیفی داشته و جایی درجمع سه شناگر برتر ماده خود ندارد از ابهامات فهرست نفرات دعوت شده به اردوی جوانان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز