خبرگزاری کار ایران

دانشگاه آزاد ۷۰ - پتروشیمی بندرامام ۶۶؛

خیز بلند شاگردان شاهین‌طبع به سوی دیدار پایانی / مهرام با ۳ پیروزی پیاپی در فینال

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۹۹۰

در دیگر دیدار این مرحله مهرام هم با نتیجه ۸۷ بر ۵۹ برابر هفت‌الماس قزوین به برتری رسید تا با پیروزی در سومین دیدار متوالی، یک پای فینال لیگ ملی بسکتبال باشد.

تیم بسکتبال دانشگاه آزاد اسلامی با پیروزی در سومین دیدارش در مرحله نیمه‌نهای لیگ ملی بسکتبال ایران، ‌ در یک قدمی رسیدن به فینال این رقابت‌ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دیدار سوم تیم‌های بسکتبال دانشگاه آزاد و پتروشیمی بندرامام از مرحله پلی‌اف لیگ ملی بسکتبال ایران، ساعت ۱۶ امروز در سالن حکیمیه(سالن دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌شمال) برگزار شد.

دو تیم که در دیدارهای اول و دوم برابر به یک پیروزی و یک شکست رسیده بودند، در این دیدار، رقابتی شانه به شانه به نمایش گذاشتند.

دانشگاه آزاد در کوارتر نخست تنها با یک امتیاز برتری و نتیجه ۱۷ بر ۱۶ حریف را شکست داد. این تیم در کوارتر دوم هم با پرتاب‌های ۳ امتیازی رضا لطفی و روزبه ارغوان از حریف فاصله گرفتند اما بهنام یخچالی هم با پرتاب‌های راه دور خود فاصله دو تیم را در وقت دوم کاهش داد تا این کوارتر هم ۲۰ بر ۱۸ به سود میزبان به پایان برسد و دانشگاه ‌آزاد در مجموع نیمه نخست را با حساب ۳۷ بر ۳۴ به سود خود خاتمه دهد.

در کوارتر سوم با حضور حامد سهراب‌نژاد زیر حلقه و محمد جمشیدی در گارد راس پتروشیمی، این تیم بازی بهتری نسبت به وقت‌های اول و دوم انجام داد. در این زمان بازی خوب جمشیدی در پتروشیمی باعثشد باز هم جدال دو تیم پایاپای باشد اما این دانشگاه آزاد بود که در پایان کوراتر سوم با دو پرتاب سه امتیازی روزبه ارغوان و رضا لطفی در مجموع ۵۴ بر ۵۳ از حریف پیش بیفتد.

در کوارتر چهارم شاگردان مهران حاتمی، برای پیروزی به میدان آمدند و با حضور صمد نیکخواه بهرامی عرصه را بر میزبان تنگ کردند. در اواخر این دیدار حامد حسین‌زاده در یک صحنه و در لحظه‌ای که دانشگاه آزاد ۶۳ بر ۶۱ پیش بود، توپ را از محمد جمشیدی گرفت و با خطای گارد راس پتروشیمی متوقف شد. جمشیدی به شدت در این صحنه به قضاوت داوران اعتراض کرد.

بعد از این صحنه دانشگاه آزادی‌ها نتوانستند از موقعیت‌شان استفاده کنند و نیکخواه بهرامی با یک پرتاب ۳ امتیازی پتروشیمی را ۶۴ بر ۶۳ پیش انداخت اما پرتاب ۲ امتیازی جواد داوری در لحظات پایانی یک بار دیگر دانشگاه آزاد را پیش انداخت. بازیکنان پتروشیمی بازهم نتوانستند از فرصت‌ مالکیت توپ استفاده کنند و با خطا روی جواد داوری، این بازیکن ۲ امتیاز دیگر برای تیمش کسب کرد.

محمد جمشیدی اما در ثانیه‌های پایانی با یک نفوذ زیرحلقه و یک پرتاب ۲ امتیازی اختلاف را به حداقل رساند، تا در ۱۴ ثانیه پایانی بازی نتیجه ۶۷ بر ۶۶ به سود دانشگاه‌ آزاد شود. از این لحظه به بعد خطاهای فنی پتروشیمی آغاز شد.

روزبه ارغوان پس از یک خطا فنی، یکی از پرتاب‌هایش را هدر داد تا بازی در لحظات پایانی به اوج هیجان برسد اما باز هم پتروشیمی نتوانست از فرصت استفاده کند و ارغوان با ۲ پرتاب دیگر بازی را ۷۰ بر ۶۶ به سود دانشگاه آزاد عوض کرد تا این دیدار با همین نتیجه به پایان برسد.

با این نتیجه دانشگاه آزاد صاحب ۲ پیروزی و یک شکست شد و در صورتی‌که دیدار چهارمش را هم برابر پتروشیمی بندرامام با پیروزی پشت سر بگذارد، فینالیست می‌شود.

در دیگر دیدار این مرحله مهرام هم با نتیجه ۸۷ بر ۵۹ برابر هفت‌الماس قزوین به برتری رسید تا با پیروزی در سومین دیدار متوالی، یک پای فینال لیگ ملی بسکتبال باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز