خبرگزاری کار ایران

ویترین ورزش کشور المپیک است؛

هاشمی: با دست‌خالی نمی‌شود در تیراندازی مدال گرفت / اعتبارت سال ۹۴ ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۹۶۷

در المپیک لندن ۳ سهمیه تیراندازی کسب شد و انتظار می رود در این دوره بیشتر باشد اما با وجود بحران ها و شرایط سخت موجود کمی دشوار است و امیدواریم این ثبات مدیریت کمک کند جبران کنیم.

نشست هم‌اندیشی المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک و فدراسیون تیراندازی در محل این فدراسیون برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این نشست کادر فنی فدراسیون تیراندازی خلاصه از عملکرد و نیازهای ورزش تیراندازی را برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۱۶ برزیل شرح دادند.

در ادامه کیومرثهاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، با تبریک انتخاب مجدد سیدمهدی هاشمی به‌عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی گفت: به هاشمی انتخاب مجددشان را تبریک می گویم. ثبات مدیریت اصولی است که در علم مدیریت مطرح شده و خصوصاَ در ورزش از اهمیت بیشتری برخوردار است.

کیومرثهاشمی با بیان اینکه تیراندازی رشته‌ای خاص است و شرایط خاص خودش را هم دارد، گفت: تیراندازی از رشته‌هایی است که ثبات مدیریت در آن نیاز بود و این انتخاب مجدد باعثایجاد فرصتی دوباره شد و باید از این فرصت استفاده کنیم و برنامه چهار ساله تدوین کنیم.

وی افزود: یادم هست گذشته فدراسیون در اختیار ارتش بود و در آن زمان تنها با کارت دعوت به المپیک می‌رفتیم ولی در‌ حال‌ حاضر با حضور پر رنگ هاشمی در فدراسیون و انجام کارهای زیربنایی توقعات ما و در کلان ورزش از رشته تیراندازی بالا رفته است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به ۴۵ مدال تیراندازی که در المپیک توزیع می‌گردد، گفت: در المپیک لندن ۳ سهمیه تیراندازی کسب شد و انتظار می رود در این دوره بیشتر باشد اما با وجود بحران ها و شرایط سخت موجود کمی دشوار است و امیدواریم این ثبات مدیریت کمک کند جبران کنیم.

وی افزود: مدال های بدست امده توسط تیراندازان در اینچئون روشن کننده همین موضوع است.

هاشمی با ابراز اینکه تیراندازی رشته‌ای پرمدال است و باید توجه ویژه‌ای به آن بشود اظهار داشت: رشته تیراندازی در درازمدت نتیجه می دهد و با سرمایه‌گذاری روی این رشته باید بتوانیم در بازی های آسیایی جایگاه مان را ارتقا دهیم.

وی گفت: قبل از انقلاب ۲ رشته مدال‌آور داشتیم و الان ۴ رشته که باید ریسک حضور یا عدم حضور این رشته‌ها را کمتر کنیم و به رشته‌های مدال‌آوری مانند تیراندازی توجه کنیم تا اگر به دلایلی رشته‌های دیگر حضور نداشتند دیگر نگران مدال نباشیم.

کیومرثهاشمی در ادامه اظهار داشت: اتفاقات، فضا و امکاناتی که در این ۸ سال گذشته در فدراسیون تیراندازی افتاده چه از لحاظ سخت افزاری و چه نرم افزاری ایران را در رشته تیراندازی از کمیته‌های برتر آسیا کرده است که این روند باید ادامه داشته باشد.

وی اعتبارات ورزش در سال ۹۴ را بسیار ضعیف عنوان کرد و گفت: اسلحه لازمه کار تیرانداز است و تا کی با سلاح قرضی، فرسوده و کمبود مهمات روبرو باشیم و تیراندازان تمرین خشک کنند. اعتبارات چه نرم‌افزاری مانند اعزام تیم‌ها و چه سخت‌افزاری مانند تامین اسلحه، مهمات و سالن‌ها باید زیاد باشد چون با این اعتبارات موجود نمی‌شود انتظار چندانی داشت. در رشته تیراندازی اگر اعتبارات نباشد کاری نمی‌توان کرد و این تنها از عهده فدراسیون و کمیته ملی المپیک بر نمی‌آید.

هاشمی با بیان اینکه با دست خالی که نمی‌توان مدال و سهمیه کسب کرد گفت: المپیک یک موضوع ملی است و در کلان موضوع علاقه‌مند هستیم رشته تیرادازی توسعه پیدا کند و مانند قبل از شرایط خوبی برخوردار باشد. این رشته می‌تواند سهمیه المپیک بگیرد و روی سکو برود که دارای اثرات مثبتی در کل جامعه خواهد بود.

در ادامه شاهرخ شهنازی، دبیر کمیته ملی المپیک، با بیان اینکه مسائل مالی تعیین کننده هستند، گفت: بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ ورزشکار تیرانداز در اردوها حضور دارند و حدود ۹۰ نفر روز هم در مسابقات خارجی حضور خواهند داشت که تمامی نیازمند برآورد مسائل مالی است.

وی افزود: در حالت ایده‌آل و نرمال ۵ سهمیه از تیراندازی انتظار می‌رود که باید همه شرایط محیا باشد و این کار را برای تیراندازی سخت می‌کند.

شهنازی افزود: رشته تیراندازی باید مورد توجه قرار گیرد زیرا یکی از رشته‌های خوب و مدال‌آور است. اما با این مشکلات و مسائل مالی که با آن در گیر هستیم، شانس کسب مدال کم است و فقط امیدواریم سهمیه المپیک کسب کنیم. تمام تلاش مان را می‌کنیم که بودجه تامین شود و تیراندازان هم به مدال و هم به سهمیه برسند.

گفتنی است در این نشست که با حضور کیومرثهاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، سیدمهدی هاشمی رییس فدراسیون تیراندازی و جمعی از اعضای کمیته ملی المپیک و کادر فنی فدراسیون تیراندازی برگزار شد با طرح سئوالاتی اعضا در جریان برنامه‌های فدراسیون تیراندازی قرار گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز