خبرگزاری کار ایران

خاطرات همدوره ای جهان پهلوان؛

حقی: دو بار دست تختی را بوسیدم / دیگر پهلوانی نظیر او نمی آید

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۲۶۶

فکر نمی‌کنم به مانند تختی ورزشکاری پیدا شود. او متواضع، افتاده وخوشرو بود. بزرگترین درسی که از او گرفتم ادب بود. دیگر نمونه‌ای در عالم پهلوانی مانند تختی نخواهیم داشت.

دوست و همدوره ای مرحوم تختی گفت: در جریان کشتی با مرحوم غلامحسین تختی دست او را بوسیدم.

محمود حقی که برای شرکت در مراسم سالگرد غلامرضا تختی به تهران سفر کرده است، در گفت و گو با خبرنگار ایلنا خاطر نشان کرد: در سال ۵۷ میلادی برای انتخابی مسابقات آسیایی و جهانی با غلامرضا تختی کشتی گرفتم. در آن زمان من عضو تیم تاج بودم و مسابقه‌مان در ورزشگاه هفت تیر فعلی برگزار می شد. من در وزن هفتم بودم و تختی در وزن اول. من آن زمان بسیار ناشناس بودم. در خاطرم هست برای انجام کشتی من با تختی اول اسم مرا صدا زدند اما من به احترام تختی جلو نرفتم تا روی تشک قرار بگیرم ولی با تاکید دوستان مجبور شدم روی تشک بروم. در خاطرم هست باند دست تختی روی زمین افتاد و وقتی خم شد آن را بردارد من دست او را بوسیدم.

وی که به شدت اشک می ریخت، افزود: وقتی هم مسابقه کشتی من با تختی تمام شد دوباره دست او را بوسیدم. حتی فردای آن روز روزنامه ها عکس من در کنار غلامرضا تختی را چاپ کردند و شهرت من دو چندان شد.

این پیشکسوت کشتی کشورمان خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم به مانند تختی ورزشکاری پیدا شود. او متواضع، افتاده وخوشرو بود. بزرگترین درسی که از او گرفتم ادب بود. دیگر نمونه‌ای در عالم پهلوانی مانند تختی نخواهیم داشت.

وی در خصوص اینکه چرا غلامرضا تختی و ورزشکاران پیش از انقلاب کمتر به سوی سیاست کشیده می‌شدند، گفت: دلیل اصلی آن بود که در گذشته و در اکثر ورزشکاران ما دارای تحصیلات عالیه بودند. ورزشکارانی مانند موحد و زندی از جمله آنها هستند که در امور شخصی و رشته ورزشی خود تدابیر لازم را داشتند. بقیه ورزشکاران هم تقریبا دارای همین خصوصیات بودند و با تامل و تفکر اتفاقات پیرامونی خود را اداره می‌کردند.

این همدوره غلامرضا تختی خاطرنشان کرد: من روزهای زیادی را با غلامرضا تختی گذراندم. باید بگویم او زیاد اهل حرف زدن نبود. شاید یک ساعت در کنار شما بود دو کلمه هم صحبت نمی‌کرد. در خیلی از مواقع صحبت هایی مبنی بر شهردار شدن وی و یا اینکه بخواهد وکیل شود مطرح می‌شد اما واقعیت نداشت. فقط باید بگویم او یک انسان کامل بود که به همه احترام می‌گذاشت و تاکید می‌کرد اگر می‌توانید دست‌گیر باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز