خبرگزاری کار ایران

ویتنامی ها ازایران الگوبرداری می کنند؛

شاطرزاده: کاراته حقانیت خود را در مسابقات جهانی ثابت کرد / باید اختلافات را کنار گذاشت

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۲۰

از این پس باید اختلافات را کنار گذاشت و از این فرصت به دست آمده برای سالم سازی جوانان بهره برد. نباید با حاشیه سازی اقدام به خودزنی کنیم.

مربی پیشین تیم ملی کاراته گفت: افتخارات کاراته کشورمان در مسابقات جهانی، پیروزی بزرگی بود که تاثیرات فنی و حتی فرهنگی زیادی برای این ورزش به دنبال خواهد داشت. در واقع کاراته در مسابقات آلمان حقانیت خود را ثابت کرد.

حسن شاطرزاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص عملکرد ملی پوشان ایران در رقابت های جهانی آلمان خاطر نشان کرد: این پیروزی بزرگی بود که مطمئنا تاثیرات فراوانی بر روی کاراته کشور و حتی کل جامعه خواهد داشت.

وی افزود: از سوی دیگر، این نتایج باعثخواهد شد که مسئولان توجه ویژه ای به کاراته و سایر رشته های مدال آور داشته باشند که امیدوارم این اتفاق مثبت برای کاراته کشور رخ دهد.

سرمربی تیم ملی کاراته ویتنام، در واکنش به این موضوع که شما به عنوان یکی از منتقدان فدراسیون، موضع حمایتی را در پیش گرفته اید، ادامه داد: از این پس باید اختلافات را کنار گذاشت و از این فرصت به دست آمده برای سالم سازی جوانان بهره برد. نباید با حاشیه سازی اقدام به خودزنی کنیم. آن هم در شرایطی که مشکلات اجتماعی فراوانی جوانان کشورمان را تهدید می کند.

شاطرزاده همچنین در مورد این که تیم ملی کشورمان پیش از اعزام به رقابت های جهانی با حواشی متعددی روبرو بود، اظهار داشت: من از این حاشیه خبر ندارم. معتقدم الان زمان شادی کردن است و باید از این فرصتی که به دست آمده، نهایت استفاده را برد و حرف جامعه کاراته را به گوش مسئولان رساند چرا که کاراته ایران شایسته سرمایه گذاری و حمایت های بیشتری از سوی دست اندرکاران ورزش کشور است.

وی با بیان این که کاراته ایران به جایی رسیده که همه از یکدیگر انتقاد دلسوزانه می کنند، گفت: الان همه از کاراته و دیگران انتقاد می کنند و البته به نقد همدیگر نیز احترام می گذارند. البته گاهی هم این کار انجام نمی شود. اما آن چه مهم است این که کاراته ما به حق واقعی خود در آسیا و جهان دست یافته است.

سرمربی پیشین تیم ملی کاراته کشورمان، درباره عملکرد بانوان ایران در مسابقات قهرمانی جهان در آلمان، یادآور شد: خانم ها نشان دادند که از ظرفیت خوبی برخوردارند و علاوه بر توانایی های فنی، فرهنگ اسلامی و اراده قوی خود را نیز به جهانیان نشان دادند.

شاطرزاده در ادامه، به وضعیت خود در تیم ملی کاراته ویتنام اشاره کرد و افزود: کاراته ویتنام از نظر جمعیتی خوب است. البته پیش از این، کاراته این کشور سبک ژاپنی را دنبال می کرد که البته از آن راضی نبودند و حالا از سبک کاراته ایرانی پیروی می کنند.

وی تصریح کرد: ویتنام تیم جوانی است که از میانگین سنی ۲۱ سال برخوردار است. این تیم در بازی های آسیایی اینچئون کره، یک نقره در کاتای انفرادی و یک برنز در کومیته وزن ۶۰ - کیلو به دست آورد که نتیجه بدی نیست.

سرمربی تیم ملی کاراته ویتنام در پایان اظهار داشت: نتایج کاراته کاهای کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون و همچنین عملکرد درخشان بچه ها در مسابقات جهانی آلمان، وجهه کاراته ایران در سایر کشورها از جمله ویتنام را بسیار مثبت کرده و به همین دلیل، باید این امتیاز بزرگ را در داخل کشور نیز حفظ کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز