خبرگزاری کار ایران

کسی نمی تواند پیراهن تیم ملی را بخرد؛

نظری: فرصت خوبی را از دست دادیم / هزینه اعزام به مکزیک ۵۰۰ میلیون می شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۲۷۵

واقعا دلیل این که فدراسیون جهانی در این چند سال اخیر میزبانی های فراوانی را به مکزیک محول می کند را نمی دانم.

سرمربی تیم ملی پومسه ایران گفت: به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم و به همین دلیل فرصت بسیار خوبی را از دست دادیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نهمین دوره رقابت های پومسه قهرمانی جهان اخیرا به میزبانی شهر آگواس کالینتس مکزیک برگزار شد که با قهرمانی تیم کره جنوبی به پایان رسید. این در حالی بود که تیم پومسه کشورمان که چندی قبل موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده بود و جزو ۳ قدرت برتر دنیا قرار دارد، به دلیل مشکلات مالی نتوانست در این رویداد جهانی شرکت کند.

حسینعلی نظری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره عدم حضور تیم ایران در مسابقات جهانی مکزیک خاطر نشان کرد: مشکلات مالی در کل ورزش به وضوح دیده می شود که این معضل دامنگیر فدراسیون مدال آور و پرافتخار تکواندو نیز شده است. البته مسافت دور کشور مکزیک که طبعا هزینه های بالایی نیز دربر دارد، مانع حضور تیم کشورمان در رقابت های جهانی شد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا نمی شد با جذب اسپانسر و یا حتی هزینه های شخصی، تیم را به مکزیک اعزام می کردید، اظهار داشت: گزینه هزینه شخصی که مردود است چرا که کسی نمی تواند لباس تیم ملی را بخرد. در مورد اسپانسر نیز فدراسیون تمامی تلاش خود را به کار بست تا این کار انجام شود اما به دلیل مسافت زیاد کشور مکزیک و بالا بودن مخارج، اسپانسری پیدا نشد.

سرمربی تیم ملی پومسه ادامه داد: برای اعزام تیم های مردان و بانوان کشورمان که حدود ۳۰ نفر می شدند، به مبلغی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان نیاز بود. البته این تعداد نفرات اعزامی، بدون احتساب مربیان است که در آن صورت، کاروان کشورمان باید با بیش از ۴۰ نفر عازم رقابت ها می شد که طبیعتا، هزینه های تیم نیز افزایش می یافت.

وی با اشاره به این که برخی از کشورها نیز بابت سفر به مکزیک دچار مشکل شدند و نهایتا نتوانستند در مسابقات جهانی حضور پیدا کنند، اظهار داشت: تعدادی از کشورهای صاحب نام در پومسه دنیا نیز به دلیل بعد مسافت مکزیک و بالا بودن هزینه های سفر، موفق به حضور در مسابقات جهانی نشدند. واقعا دلیل این که فدراسیون جهانی در این چند سال اخیر میزبانی های فراوانی را به مکزیک محول می کند را نمی دانم.

نظری در پایان، در خصوص پیامدهای عدم حضور تیم مدعی ایران در رقابت های جهانی پومسه، گفت: در غیاب تیم ایران، کشورهایی که پیش از این در پومسه دنیا هیچ محلی از اعراب نداشتند، بر روی سکو رفتند. مثلا چین دوم شد و آمریکا عنوان سوم را از آن خود کرد. به نظرم، با این غیبت تیم کشورمان، فرصت بسیار خوبی را از دست دادیم و به همین جهت، کارمان برای مسابقات سال آینده سخت تر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز