خبرگزاری کار ایران

والیبال‌ مردان‌ جهان - لهستان؛

ولاسکو مقهور هنرنمایی بلند قامتان ایران / شاگردان کواچ مدعی صعود شدند

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۷۴۲

تیم ملی والیبال ایران امروز پنجشنبه در سالن لوژنیزکای شهر بیدگوژ لهستان موفق شد در سه ست پیاپی مقابل شاگردان خولیو ولاسکو مقتدرانه به برتری دست یابد.

تیم والیبال ایران با برتری مقابل آرژانتین و شاگردان خولیو ولاسکو به دومین پیروزی پیاپی خود در مرحله دوم رقابت های قهرمانی جهان دست یافت تا خود را به عنوان مدعی صعود از گروه خود مطرح کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تیم ملی والیبال ایران امروز پنجشنبه در سالن لوژنیزکای شهر بیدگوژ لهستان موفق شد در سه ست پیاپی با نتیجه(۲۵ بر ۱۵،۲۵ بر ۲۳،۲۵ بر ۱۶) مقابل شاگردان خولیو ولاسکو مقتدرانه به برتری دست یابد.

مردان کشورمان این بازی را با یک دقیقه سکوت به یاد حسین معدنی مربی فقید تیم ملی والیبال آغاز کردند.

ایران که شب گذشته استرالیا را از پیش رو برداشته بود، پنجشنبه شب در برابر آرژانتین به سرمربیگری خولیو ولاسکو؛ سرمربی پیشین خود به میدان رفت و توانست در سه ست این بازی به سود خود تمام کند. ولاسکو اگرچه برنامه های ویژه ای برای تقابل با ایران در نظر داشت و ماموریت ویژه ای به پاسورش برای طراحی نقشه های حمله و عبور از دفاع ایران داده بود ولی در پایان نتوانست به منظورش برسد و مقهور قدرت نمایی ملی پوشان والیبال شد. ایرانی ها به ویژه در سرویس با اتخاذ تاکتیکی ویژه، امان دریافت حریف را بریدند و به مقصود از امتیاز آوری از دفاع و توپ های برگشتی رسیدند.
ایران در این بازی ۵۱ پوئن از حمله، ۱۱ پوئن از دفاع، ۴ امتیاز از سرویس و ۹ پوئن منفی آرژانتین را به دست آورد. آرژانتین نیز از ۳۳ حمله، ۵ دفاع، ۲ سرویس و ۱۴ پوئن منفی ایران به امتیاز رسید.

ست اول: ۲۵ – ۱۵ به سود ایران
سعید معروف، فرهاد قائمی، عادل غلامی، امیر غفور، مجتبی میرزاجانپور و سید محمد موسوی از منطقه یک تا شش زمین ایران چیده شدند و فرهاد ظریف لیبرو بود. بازی با سرویس معروف آغاز شد ولی حمله آرژانتین به ثمر رسید. در ادامه ایران یک پوئن از حمله اول و بالافتصله یک پوئن از حمله دوم گرفت و پیش افتاد. میرزاجانپور با حمله از منطقه چهار اختلاف را در یک پوئن حفظ کرد. اما موسوی با دو بار سد سازی در برابر حمله حریف، یک پوئن ناب گرفت. باز هم میرزاجانپور توپ برگشتی را خواباند و غفور هم همین کار را تکرار کرد تا در پوئن ۶ – ۲ خولیو ولاسکو درخواست وقت استراحت کند. توپگیری در این لحظات در زمین ایران خیلی خوب انجام می شد و همین به تیم این امکان را می داد تا در حمله های دوم به بعد، امتیاز بگیرد. پاس به دو سرِ تور، دستور ویژه ولاسکو به پاسورش بود تا از دیوار مستحکم و بلندبالای دفاع ایران عبور کند. ۸ – ۳ وقت اول فنی به سود ایران رقم خورد. در ادامه ایران تسلط خود بر بازی را به رخ حریف می کشید. با انسجام تامّ و تمام در سرویس، دفاع، توپگیری و حمله های متنوع ظاهر می شد و اختلاف پوئن را بیشتر می کرد. ۱۱ – ۶ به سود ایران که شد، سعید معروف یک پایپ بی دفاعرا از منطقه شش برای میرزاجانپور ساخت تا او توپ را به زمین آرژانتین بکوبد و اختلاف را دو برابر کند. بازی به همین منوال پیش رفت و ۱۶ – ۹ وقت دوم فنی هم به سود ایران رقم خورد. ایران طوری بازی می کرد که آرژانتین حرفی برای گفتن نداشت. ۲۰ – ۱۲.۲۲ – ۱۳. تایم دوم ولاسکو برای از جریان انداختن بازی درخواست شد. اختلاف آنقدر زیاد بود که از آرژانتین و ولاسکو کاری برنمی آمد. میرزاجانپور کولاک می کرد. جا می انداخت، اسپک می زد. پوئن آخر هم با دفاع موسوی به دست آمد. ۲۵ – ۱۵ به سود ایران.
این ست ۲۴ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به شرح زیر بود:
حمله: مجتبی میرزاجانپور ۷ و امیر غفور ۵ پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی ۴ پوئن.
سرویس: بدون پوئن.
توپگیری: فرهاد قائمی و فرهاد ظریف هر یک ۳ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد ظریف ۴ و فرهاد قائمی ۳ اقدام عالی.

ست دوم: ۲۵ – ۲۳ به سود ایران
ست دوم بدون تغییر آغاز شد. ایران با روحیه و انگیزه مناسب بازی را آغاز کرد تا ۶ – ۲ ولاسکو وقت استراحت بخواهد. آرژانتینی ها که داشتند بدجور تحقیر می شدند به خود آمدند و به ایران رسیدند تا کواچ هم تایم بخواهد. همینجا یک حمله خوب و متعاقبا پوئنی که از سرویس غفور و اسپک میرزاجانپور به دست آمد، ۸ – ۶ امتیاز وقا اول فنی را به ایران داد. اما کمی بی دقتی ایرانی ها در زدن ضربه نهایی، به پوئن منفی و به سود آرژانتین ختم می شد تا برای دقایقی دو تیم برابر پیش بروند. آرژانتین هم تاکتیک حمله خود را تغییر داده و پا به پای ایران پیش می آمد. دو تیم خوب اسپک می زدند. حمله اول تعیین کننده شده بود. تنوع حمله در دو تیم بالا بود. همین برابری با یک امتیاز سرویس آرژانتین به هم خورد و حریف را پیش انداخت و خلاصه ۱۶ – ۱۵ وقت دوم فنی به سود آرژانتین رقم خورد. حریف به بازی برگشته بود. خوب توپ می گرفت و پاسورش به خوبی حمله را طراحی می کرد. آرژانتینی ها تک دفاع می زدند. ۱۸ – ۱۵ تایم کواچ برای از دست نرفتن بازی گرفته شد. یک توپگیری عالی از غلامی و معروف که در ادامه با حمله قائمی همراه بود، ایران را به حریف نزدیک کرد. بالاخره موسوی هم یک توپ برگشتی را به زمین آرژانتین خواباند تا دو تیم در امتیاز ۲۱ برابر شده و ولاسکو تایم بخواهد. دفاع موسوی ایران را به امتیاز ۲۲ رساند تا از حریفش پیش بیفتد. سرویس موجی – پرشی غلامی باعثشد دریافت کننده های آرژانتین به هم گره بخورند و در ادامه، موسوی توپ را به پوئن تبدیل کرد. ۲۳ – ۲۱ ایران. یک دفاع کنارِ ماه از غفور ایران را به ۲۴ رساند. آرژانتین کم آورد. ۲۵ – ۲۳ ست دوم هم به نام ایران سند خورد.
این ست ۳۱ دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران تا پایان آن به شرح زیر بود:
حمله: مجتبی میرزاجانپور ۱۱ و سید محمد موسوی ۸ پوئن.
دفاع: سیدمحمد موسوی ۶ و امیر غفور ۱ پوئن.
سرویس: بدون پوئن.
توپگیری: فرهاد قائمی ۶ و فرهاد ظریف ۵ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۱۳ اقدام عالی.

ست سوم: ۲۵ – ۱۶ به سود ایران
ایران ست را توفانی آغاز کرد و تا ۴ بر صفر پیش رفت. ولاسکو تایم خواست. ولی فایده نداشت. ایران آمده بود تا ببرد. وقت اول فنی را هم ۸ – ۲ برد. بین خود و حریف فاصله انداخته بود و مصمم بود که بازی را ۳ بر صفر تمام کند. خوب سرویس می زد. خوب توپ می گرفت. خوب دفاع می کرد. خوب حمله می کرد. همه چیز در زمین ایران خوب بود. در مقابل آرژانتین می دوید که به ایران برسد. کاملا تحت تاثیر بازی ایران بود و راهی برای صعود و نفوذ و سبقت نمی یافت. ۱۶ – ۱۰ وقت دوم فنی به سود ایران رقم خورد. آن هم با یک پوئن حرفه ای. سعید معروف اسپک سرعتی آرژانتین را با یک دست مثل اب خوردن توپگیری کرد. پاس بلند به غفور رسید. یک نگاه به دفاع انداخت. از کنار زد زد توی سر توپ، وسط یک سوم آرژانتین. توپ سینه بازیکن حریف را گرفت و پوئن شد. ایران بی نظیر بود. ۲۵ – ۱۶ ست سوم را هم برد و قاطعانه برنده بازی شد.
این بازی… دقیقه به طول انجامید و آمار عملکرد بازیکنان ایران در آن به شرح زیر بود:
حمله: مجتبی میرزاجانپور ۱۴ و امیر غفور ۱۳ پوئن.
دفاع: سید محمد موسوی ۷ و امیر غفور ۴ پوئن.
سرویس: فرهاد قائمی ۴ پوئن.
توپگیری: فرهاد قائمی ۹ و فرهاد ظریف ۷ اقدام عالی.
دریافت: فرهاد قائمی ۱۳ و فرهاد ظریف ۱۰ اقدام عالی.

تیم ایران با این پیروزی با ۱۱ امتیاز بالاتر از فرانسه ۱۰ امتیازی و لهستان و صربستان ۹ امتیازی در صدر گروه E قرار گرفت. البته ایران نسبت به حریفان خود یک بازی بیشتر انجام داده است.

تیم ایران شنبه و یکشنبه هفته آینده به ترتیب با لهستان و صربستان دیدار خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز