خبرگزاری کار ایران

آکادمی‌ملی‌فوتبال تیمداری نمی‌کند؛

علیزاده: تربیت بازیکن برعهده باشگاه است، نه تیم‌های ملی

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۷۸

اگر باشگاهی گزارشات خود را به صورت کامل ارسال نکند، مجوزش لغو می‌شود.

رئیس اکادمی ملی فوتبال درباره ایجاد آکادمی‌ها توسط باشگاه‌های لیگ برتری گفت: اگر باشگاهی گزارشات خود را به صورت کامل ارسال نکند، مجوزش لغو می‌شود.

یه گزارش ایلنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون، علیزاده، رئیس آکادمی ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در جهت اهداف آکادمی ملی فوتبال، این مرکز تیمداری می‌کند یا خیر گفت: آکادمی ملی فوتبال تیمداری نمی‌کند. در واقع ما بحثمدیریت جریان را در این مرکز داریم. قرار است تا رده‌های سنی زیر ۸،۹، ۱۰،۱۱، ۱۲،۱۳ سال را زیر نظر خود داشته و اردوهای مختلفی را در این رده های سنی برگزار کنیم. این تیمها در کنار دیگر تیم‌های ملی اردو خواهند داشت و تمرین می کنند.

وی در ادامه افزود: ما حافظ منافع خانواده‌ها هستیم تا چرخه مناسبی را بر روند مدارس فوتبال شاهد باشیم. کار ما بیشتر نظارتی است تا دخالت. باشگاه‌ها باید در بخش آکادمی فعال شوند و ما را از لحاظ بازیکنان حمایت کنند که در تیم های ملی با کمبود استعدادها مواجه نباشیم. این وظیفه تیم های ملی نیست که بازیکنان را تربیت و در اختیار باشگاه‌ها قرار دهد.

علیزاده در ادامه درباره اینکه به نظر می رسد باشگاههایی که آکادمی دارند به صورت صوری در رده های پایه فعالیت می کنند گفت: به سمتی پیش می رویم تا نهاد آموزشی و هویتی مشخص برای آکادمی ها تعریف کنیم. پس از اعلام اینکه باشگاهها باید آکادمی داشته باشند و در آکادمی ها فوتبال آموزان در رده های سنی پایه حضور داشته باشند، با استقبال مواجه شدیم. اینکه۳۱ استان بتوانند آکادمی داشته باشند در بضاعت استانها نبود و عملا سرمایه گذاری هم در این رابطه صورت نمی گرفت. طی پیشنهادی که به سازمان لیگ ارائه کردیم، قرار شد هر باشگاه یک آکادمی داشته باشد تا فوتبال پایه در آن شکل بگیرد. در واقع باشگاهها شبکه فوتبال آموزشی کشور هستند و بدون شک خانواده ها در آینده به باشگاهها رو می آورند.

وی افزود: از ۱۶ تیم حاضر در لیگ برتر ۱۰ تیم دارای آکادمی‌های استاندار مطابق با چک لیست های آکادمی ملی فوتبال هستند. معتقدم ۷۰ درصد باشگاهها امکان این را دارند که آکادمی داشته باشند. در پایان شهریورماه ارزیابی نهایی از آکادمی های موجود خواهیم داشت و در صورت عدم فعالیت و یا کم کاری، بدون شک پروانه آکادمیشان را لغو می کنیم.

رئیس آکادمی ملی فوتبال در ادامه گفت: تاکنون تیم‌های فولاد خوزستان، سپاهان، تراکتورسازی تبریز، پیکان، ساپیا و راه آهن آکادمی های خود را فعال کرده اند. تیم نفت نیز فعالیت خود را شروع کرده و با توجه به عدم ارسال مدارک و گزارشات تیم پیروزی در اختیارمان قرار نگرفته و تیم استقلال نیز در بخش آکادمی هیچ مجوز فعالیتی ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه برخی از مدیران تیم ها بیشتر به فکر تیمداری در رده بزرگسال خود هستند و رغبت چندانی برای ایجاد آکادمی و یا پیشرفت آن ندارند. خوشبختانه با ابلاغیه سازمان لیگ، ۲۰ درصد هزینه های یک باشگاه باید برای آکادمی صرف شود و بخشی از بازیکنان در تیم های پایه باشد که امسال این امر اجرایی شده است. به نظر من باشگاه فولاد خوزستان با توجه فعالیت های مستمرش در آکادمی و لیگ های پایه مزد زحماتش را پس از چند سال گرفت و توانست قهرمانی لیگ برتر را به خود اختصاص دهد.

علیزاده در پاسخ به این سوال که چرا نسبت به گذشته استقبال مردم از حضور در استادیوم های ورزشی کمتر شده گفت: صورت مسئله کاملا روشن است. اولین اصل احترام به ارباب رجوع است. دومین مسئله امکاناتی است که در اختیارشان قرار می گیرد و بسیار محدود است. زمانی که فردی علاقمند به فوتبال وارد ورزشگاهی می شود که امکانات ندارد، آرامش ندارد و در نهایت امنیتش تامین نمی شود، چرا باید انتظار رشد تعداد تماشاچیان و پر شدن ورزشگاه ها را داشته باشیم؟

وی در ادامه بیان کرد: باشگاه سپاهان را برایتان مثال می زند. برای اسکان تماشاگرانش، رفت و امد و در مجموع امکاناتی که این باشگاه در نظر گرفته قابل قبول بوده و طرفدارانش نیز این تیم را تنها نمی گذارند. برخی باشگاهها نیز تا حدودی تلاش می کنند اما تلاششان مقطعی بوده و چندان مثمر ثمر نیست. در باشگاههای دنیا مردم با قیمت بالا لباس تیم مورد علاقه شان را می خرند، صندلی های خود را برای هر بازی رزرو می کنند اما آیا در ایران می توان چنین کاری را انجام داد؟ و یا رفتار برخی از بازیکنان که در لیگ حرفه ای رقابت می کنند آیا واقعا مناسب است؟ اگر فردی به همراه فرزندش در ورزشگاه حضور داشته باشد و شاهد رفتارهای نادرست باشد آیا بازهم باید با استقبال بالا به استادیوم روی آوید؟ در هر صورت تلاش مجموعه فدراسیون فوتبال رفع چنین مشکلاتی است. بدون شک تلاش خود را برای رفع آن بکار می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز