خبرگزاری کار ایران

حرف و عمل مسئولان‌ شنا یکی نیست

رضاخانی: عدم انتخاب رهام سرمایه‌سوزی بود / باید پاسخگوی تبعیض‌ها باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۱۱

به اعتقاد من مسئولان فدراسیون شنا با کنار گذاشتن رهام پیروانی از تیم ملی سرمایه سوزی کردند و امیدوارم آقایان بتوانند در پیشگاه خداوند هم پاسخگوی تصمیمات ناعادلانه خود باشند.

سرمربی پیشین تیم شنای‌جوانان ایران گفت: تیم ملی جایگاه‌ بهترین‌هاست و باید بهترین‌های فنی و اخلاقی در تیم ملی باشند، ولی انتخابات اخیر تیم ملی نشان داد برخی تصمیمات فدراسیون‌ شنا سلیقه‌ای است.

حامد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب گفت: شنا یک ورزش رکوردی است و در تمام دنیا بهترین‌ شناگران باید پس از شرکت در مسابقات انتخابی به تیم ملی دعوت شوند، اما شاهدیم که نفرات اعزامی به اینچئون بدون هیچ‌گونه رقابت انتخابی گزینش شده‌اند و در انتخاب نفرات‌نهایی تیم ملی شاخص و معیار مشخصی که نشان دهنده موجه بودن انتخابات تیم ملی شنا باشد، دیده نمی شود.

وی با ابراز تاسف از انتخاب‌نشدن رهام پیروانی به عنوان پدیده و رکورددارشنای ایران به تیم ملی اظهار داشت: به اعتقاد من مسئولان فدراسیون با این تصمیم سرمایه‌سوزی کردند و یک جوان آینده‌دار و خوش‌آتیه شنای‌کشور را از حضور در بازی‌های آسیایی محروم کردند و امیدوارم آقایان بتوانند در پیشگاه خداوند هم پاسخگوی تصمیمات ناعادلانه خود باشند. رهام پیروانی از سال ۹۲ تاکنون در لیگ برتر شنا و مسابقات بین‌المللی روند رو به رشدی را طی کرده و رکوردهای رده‌های سنی و بزرگسالان کشور را بارها جابجا کرده، ولی نمی‌دانم چه مسائل غیر فنی در میان است که او امروز در تیم ملی جایی ندارد.

سرمربی سابق تیم جوانان‌ایران یادآور شد: مسئولان فدراسیون که می‌گویند ما به تمام ورزشکاران این رشته نگاه پدرانه و یکسان داریم چگونه است یک شناگر موفق نظیر رهام پیروانی را از تیم ملی کنار می‌گذارند؟ خانواده شنا این‌گونه تبعیض‌ها را در حافظه تاریخی خود ثبت خواهد کرد. رهام سال گذشته رکورد ۲۰۰ متر کرال‌پشت و به تازگی در المپیک نانجینگ رکورد ۱۰۰ متر کرال پشت بزرگسالان را جابجا کرده و آماده‌ترین شناگر کشور محسوب می‌شود، اما جالب است امروز جایی در تیم ملی ندارد! نمی‌دانم شاخص و معیار کادر فنی برای نفراتی که برای اینچئون انتخاب شده‌اند چه بوده، چراکه فدراسیون هیچ‌گونه مسابقه انتخابی برای مدعیان حضور در تیم ملی برگزار نکرده است.

مدرس فدراسیون شنا گفت: به اعتقاد من این کار قشنگی نیست که فدراسیون بخواهد بدون مسابقه انتخابی نفرات تیم ملی را انتخاب کند. در همه جای دنیا ملاک انتخاب تیم ملی مسابقات انتخابی است. امیدوارم فدراسیون با این انتخاب خود سلیقه‌ای عمل نکرده باشد و این تنها یک اشتباه سهوی در تصمیم‌گیری بوده باشد.

رضاخانی با اشاره به اظهارات اخیر سرمربی تیم ملی شنا که عنوان کرده نفراتی که نزدیک به رکوردهای ملی بوده‌اند به تیم ملی دعوت شده‌اند و نگاه ما در گزینش نفرات اعزامی به اینچئون، المپیک ۲۰۱۶ بوده، گفت: اگر هدف این بوده باشد پیروانی قطعا باید برای تیم ملی انتخاب می‌شد چراکه او در چند سال اخیر در مسیر رکوردشکنی قرار داشته و با سن کمی که دارد(۱۷سال) یکی از امیدهای ما برای کسب سهمیه ورودی المپیک برزیل است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حرف و عمل مسئولان فدراسیون شنا با یکدیگر همخوانی ندارد، گفت: آقایان مدعی هستند هیچ‌گونه حب و بغض و ذهنیتی در تصمیم‌گیری‌های خود ندارند، اما در عمل نشان می‌دهند ملاک‌های دیگری در انتخاب‌های آنها وجود دارد که هیچ‌یک فنی و منطقی نیست و امیدوارم بتوانند در محضر خداوند هم پاسخگوی تصمیمات تبعیض‌آمیز خود باشند.

سرمربی‌سابق تیم شنای‌جوانان در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه من پرچمدار و حامی هیچ فرد و شناگری نیستم و فقط از حق و عدالت دفاع می‌کنم، یادآور شد: همواره تلاش کردم اظهاراتم به دور از هرگونه جانب‌داری و تعصب باشد و به همین خاطر از شناگرانی نظیر امیر طاهری، محمدرضا بیگ‌محمدی و نیما عبداللهی نام می‌برم که در سال‌های گذشته همواره مورد بی‌مهری فدراسیون شنا قرار گرفتند و به دلیل همین تبعیض‌ها و تصمیمات سلیقه‌ای مربیان از تیم ملی دور ماندند در حالی‌که می‌توانستند جزو سرمایه های شنای ایران باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز