خبرگزاری کار ایران

المپیاد جهانی شطرنج - نروژ؛

شطرنج بازان ایران در رده ۴۸ و ۲۰ جهان!

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۴۱۴

المپیاد جهانی شطرنج معتبرترین رقابت شطرنج است که هر دو سال یک بار برگزار می شود. در دوره قبل این رقابت ها در ترکیه تیم مردان ایران در رده ۶۱ و تیم زنان در رده نهم جدول قرار گرفت.

چهل و یکمین دوره المپیاد جهانی شطرنج امروز(جمعه) در نروژ به پایان رسید و تیم های مردان و زنان ایران به ترتیب در رده های ۴۸ و ۲۰ جهان قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا به نقل از فدراسیون شطرنج، در دور یازدهم و پایانی این رقابت ها و در بخش آقایان، احسان قائم مقامی، پویا ایدنی و اصغر گلی زاده برابر تیم پاناما(رده ۱۱۰ جدول) به برتری رسیدند والشن مرادی ابدی به نتیجه تساوی دست یافت.

تیم ایران در مجموع تیمی در این مسابقه با نتیجه ۵.۳ بر ۵.۰ پیروز شد.

در این دوره از مسابقات تیم ایران در رده چهل و هشتم جدول قرار گرفت.

در بخش زنان هم غزل حکیمی فرد و مینو عسگری زاده برابر تیم لتونی(رده ۲۵جدول) بر حریفان خود به پیروز رسیدند و آتوسا پورکاشیان به نتیجه تساوی دست یافت و سارا سادات خادم الشریعه دیدار را بر حریف خود واگذار کرد. در این دور از رقابت ها تیم بانوان با نتیجه ۵.۲ بر ۵.۱ برابر تیم لتونی به پیروز شد.

تیم زنان ایران هم در پایان در رده ۲۰ جدول رده بندی قرار گرفت.

المپیاد جهانی شطرنج مهمترین و معتبرترین رقابت شطرنج است که هر دو سال یک بار برگزار می شود.

در دوره قبل این رقابت ها که در ترکیه برگزار شد تیم مردان ایران در رده ۶۱ و تیم زنان در رده نهم جدول قرار گرفت.

همچنین از میان ۴۰ شطرنج باز برتر حال حاضر جهان ۳۰ نفر در المپیاد جهانی شطرنج جهانی ۲۰۱۴حضور داشتند.

چهل و یکمین المپیادجهانی شطرنج در ۱۱ دور به روش سوییسی از ۱۰ تا ۲۴ مرداد با حضور ۱۷۷ تیم در بخش مردان و ۱۳۶ تیم در بخش زنان در شهر ترومسو نروژ برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز