خبرگزاری کار ایران

صعود به سبک آلپی؛

قله‌ مون‌بلان فرانسه زیر پای کوهنوردان لرستانی

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۵۹۸

قله‌ مون‌بلان، قله یخچالی است و از مسیرهای سخت و فنی به شمار می‌آید و در قلب پایتخت کوهنوردی اروپا واقع شده است.

یک تیم بزرگ از کوهنوردی ایرانی به قله مون‌بلان در شامونی فرانسه به ارتفاع ۴۸۵۰ متر صعود کرده که دو کوهنورد لرستانی به نام‌های ناصر طاهری و فرزاد شاهوردی در این صعود حضور دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، در بین کوه‌های معروف دنیا، کوه‌های سر به فلک کشیده آلپ در اروپا چشم اندار بسیار زیبایی دارد که بخشی از آن در کشور فرانسه قرار دارد. حال یکی از این زیبایی‌ها در شهر شامونیکس فرانسه با دیوارهای عمودی و سوزنی شکل با ارتفاع چند صد متری تا هزار متری است. قله مون‌بلان با ارتفاع نزدیک به ۵ هزار متر با یخچال‌های دایمی و شکاف‌های یخی یکی از معروف‌ترین کوه‌های دنیا است. یک تیم بزرگ از کوهنوردان سراسر ایران به قله مون‌بلان در فرانسه صعود کردند.

مصطفی نوری مسئول روابط عمومی گروه‌کوهنوردی یافته خرم‌آباد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در لرستان گفت: یک تیم کوهنوردی ایران به قله مون‌بلان در شامونی‌فرانسه به ارتفاع ۴۸۵۰ متر صعود کردند. قله‌ مون‌بلان، قله یخچالی است و از مسیرهای سخت و فنی به شمار می‌آید و در قلب پایتخت کوهنوردی اروپا واقع شده است.

نوری گفت: در این برنامه حدود ۳۰ نفر اعضای تیم را تشکیل می‌دهند و ۲ کوهنورد با تجربه لرستانی، ناصر طاهری و فرزاد شاهوردی موفق به فتح قله مون‌بلان در رشته کوه‌های آلپ فرانسه شدند. این ۲ کوهنورد لرستانی با سلامت به این قله صعود کرده و بار دیگر برای کوهنوردی لرستان افتخار آفرین شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز