خبرگزاری کار ایران

با رقابت در ۶ رشته ورزشی؛

جشنواره‌جهانی جام‌تموز آشوریان در ارومیه آغاز شد

کد خبر : ۱۹۱۸۳۵

برگزاری این جشنواره با حضور آشوریان چندین کشور خارجی در ایران اسلامی نشانگر صلح و امنیت در کشور است.

چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان «جام تموز» با حضور نماینده آشوریان مجلس شورای اسلامی، ورزشکاران شرکت کننده داخلی و خارجی و هموطنان آشوری در ارومیه آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در این جشنواره ۲۷۵ ورزشکار از کشورهای عراق، گرجستان، ارمنستان، روسیه و دانمارک و ورزشکارانی از شهرهای تهران، اهواز و ارومیه در باشگاه انجمن آشوریان ارومیه به مدت یک هفته با هم به رقابت می‌پردازند. چهاردهمین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جام تموز در ۶ رشته والیبال، بسکتبال، فوتبال، تنیس روی میز، شطرنج و تنیس خاکی در ارومیه برگزار می‌شود.

آیین افتتاح این دوره جشنواره فرهنگی ورزشی آشوریان جهان «جام تموز» یکشنبه شب با حضور مسئولان اجرایی آذربایجان غربی، نماینده آشوریان در مجلس شورای اسلامی، ورزشکاران شرکت کننده داخلی و خارجی و هموطنان آشوری مقیم استان در ارومیه برگزار شد.

این آیین با اجرای دعای شکر توسط اسقف نرسی بنیامین اسقف کلیسای شرق آشور ایران آغاز و سپس مشعل چهاردهمین دوره این مسابقات از سوی یکی از ورزشکاران روشن شد.

فرماندار ارومیه در مراسم افتتاح جام تموز گفت: برگزاری این جشنواره با حضور آشوریان چندین کشور خارجی در ایران اسلامی نشانگر صلح و امنیت در کشور است.

عباس حسن خانی ادامه داد: برپایی این جشنواره در استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از مناطق صفر مرزی کشور و حمایت همه جانبه مسئولان کشوری و استانی در برگزاری آن نشان از ارج نهادن به تمامی مذاهب و ادیان مختلف در ایران اسلامی است. ایران جزیره ثبات و آرامش در منطقه است و طی هفته گذشته در استان شاهد برگزاری مهمترین جشن آشوریان جهان در کلیسای تاتائوس مقدس در چالدران و جشنواره فرهنگی و ورزشی در شهر ارومیه هستیم.

حسن خانی افزود: ایجاد آرامش و امنیت برای اقلیت های مذهبی در قانون اساسی کشورمان آمده و تمامی دولتمردان در راستای عمل به اصول قانون اساسی نهایت دقت و تلاش را به کار بسته اند.

رئیس انجمن آشوریان ارومیه نیز گفت: به خود می بالیم که ۱۴ سال میزبانی جام تموز در ایران را بر عهده داشته و با افتخار به جهانیان ثابت کردیم نعمت آزادی و مردمسالاری به صورت واقعیتی عینی در ایران قابل مشاهده است.

استنلی سیمونز اظهار کرد: تموز چهارمین ماه آشوریان و به عنوان ماه شکرگزاری، فراوانی و نعمت است و در این ماه کشاورزان با برداشت محصولات کشاورزی خود به وفور نعمت می رسند.

وی با ابراز تاسف از وقایع اخیر منطقه خاورمیانه افزود: امیدواریم مجامع مدافع حقوق بشر با باز کردن چشم و گوش خود ببینند که چه بر سر زنان و کودکان بی گناه منطقه خاورمیانه آمده و دست یاری خود را به سوی آنان دراز کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز