خبرگزاری کار ایران

قرعه کشی هندبال قهرمانی جهان؛

حریفان ایران در هندبال قهرمانی جهان مشخص شدند

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۰۷۴

رقابت های هندبال قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در قطر از پانزدهم ژانویه تا اول فوریه(۲۵ دی تا ۱۲ بهمن) امسال برگزار خواهد شد.

بیست و چهارمین دوره رقابت های هندبال قهرمانی سال ۲۰۱۵ جهان یکشنبه شب قرعه کشی شد و طی آن تیم ایران با تیم های تونس، کرواسی، بوسنی، اتریش و مقدونیه همگروه شد.

به گزارش ایلنا، بر اساس نتایج این قرعه کشی، تیم های قطر، اسپانیا، اسلوونی، بلاروس، برزیل و شیلی در گروه نخست قرار گرفتند.

در گروه دوم تیم های تونس، کرواسی، بوسنی، اتریش، مقدونیه و ایران قرار دارند. تیم های مصر، الجزایر، امارات، سوئد، فرانسه و جمهوری چک در گروه سوم هستند و تیم های بحرین، روسیه، دانمارک، لهستان، آلمان و آرژانتین نیز در گروه چهارم قرار گرفتند.

رقابت های هندبال قهرمانی جهان ۲۰۱۵ در قطر از پانزدهم ژانویه تا اول فوریه(۲۵ دی تا ۱۲ بهمن) امسال برگزار خواهد شد.

در طول برگزاری این مسابقات همواره مقام های اول تاسوم مسابقات به تیم های اروپایی رسیده است، بهترین نتیجه تیم های غیراروپایی دراین رقابت ها مقام چهارمی مصر در سال ۲۰۰۱ در فرانسه و مقام چهارمی تونس در سال ۲۰۰۵ در مسابقاتی ا ست که میزبانی آن را نیز بر عهده داشت.

ژاپن در ۱۹۹۷ و مصر درسال ۱۹۹۹ دیگر کشورهای غیر اروپایی هستند که میزبانی این مسابقات را به عهده گرفته اند.

تیم ملی سوئد با چهار قهرمانی، سه نایب قهرمانی و چهار سومی پرافتخارترین تیم مسابقات جهانی هندبال است. رومانی و فرانسه تیم های دیگری هستند که چهار مدال طلا در این مسابقات به دست آورده اند و آلمان، اسپانیا و روسیه هر یک ۲ بار و چکسلواکی، کرواسی، شوروی، یوگسلاوی و آلمان غربی هر کدام یک بار قهرمانی در این رقابت ها را در کارنامه خود ثبت کرده اند.

بیست و سومین دوره مسابقات قهرمانی هندبال مردان جهان در سال ۲۰۱۳ در اسپانیا برگزار شد و طی آن میزبان به قهرمانی رسید و تیم های دانمارک، کرواسی و اسلوونی دوم تا چهارم شدند.

مصر به عنوان نخستین میزبان رقابت های جهانی در خاورمیانه، در سال ۱۹۹۹ میزبان این رقابت ها بود.

سید بندی این رقابت ها به شرح زیر بود:

پات یک: اسپانیا(مدافع قهرمانی جهان) - فرانسه - دانمارک و کرواسی

پات دو: بوسنی و هرزگوین - لهستان - سوئد و اسلوونی

پات سه: روسیه - قطر - مقدونیه - الجزایر

پات چهار: اتریش - آرژانتین - بلاروس و چک

پات پنج: تونس - مصر - برزیل و بحرین

پات شش: ایران - امارات - شیلی و آلمان

تیم ها در ۴ گروه شش تیمی رقابت می کنند.

در پایان ۱۶ تیم برتر به دور یک هشتم نهایی صعود می کنند و تیم های باقی مانده برای رده های ۱۶ تا ۲۴ که نام نمادین جام ریاست فدراسیون هندبال برای آن انتخاب شده است رقابت می کنند.

رقابت های هندبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۵ اولین دوره ای است که مسابقات در یک شهر(دوحه) برگزار می شود. مسابقات در سالن فدراسیون هندبال قطر، باشگاه السد، سالن لوساییل مولتی پرپس، سالن موقتی که در ورزشگاه اسپایر قطر در حال احداثاست برگزار می شود.

با کنار گذاشته شدن تیم استرالیا به علت عملکرد ضعیف، تیم آلمان(تیم پنجم دوره قبل) با وایلدکارد(کارت دعوت) فدراسیون بین المللی به این رقابت ها راه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز