خبرگزاری کار ایران

تکواندو بین المللی کره جنوبی؛

کسب مدال طلا توسط خدابخشی با غلبه بر نماینده میزبان

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۲۱

خدابخشی تنها تکواندوکار وزن ۸۰ - کیلوگرم کشورمان در مرحله فینال این مسابقات به مصاف یون چئون یان از کره جنوبی رفت و با نتیجه قاطع ۱۴ بر ۵ به پیروزی رسید و بر سکوی نخست ایستاد.

تکواندوکار وزن ۸۰ - کیلوگرم کشورمان درمسابقات تکواندو آزاد کره جنوبی نماینده میزبان را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

به گزارش ایلنا، مسابقات تکواندو آزاد کره جنوبی از روز جمعه ۲۰ تیر با حضور ۱۷۷۰ ورزشکار در رده سنی بزرگسالان، نوجوانان و نونهالان به میزبانی شهر گیونکجو کره جنوبی آغاز شده است. این رقابت‌ها در کلاس G۲ برگزار می‌شود و امتیاز آن در رنکینگ المپیکی ورزشکاران محاسبه خواهد شد.

امروز(سه‌شنبه) و در ادامه این رقابت‌ها، مهدی خدابخشی تنها تکواندوکار وزن ۸۰ - کیلوگرم کشورمان در مرحله فینال این مسابقات به مصاف یون چئون یان از کره جنوبی رفت و با نتیجه قاطع ۱۴ بر ۵ به پیروزی رسید و نه تنها بر سکوی نخست این رقابت‌ها ایستاد بلکه ۲۰ امتیاز نیز به اندوخته های خود در رنکینگ وزن سوم المپیک اضافه کرد.

تکواندوکار کره‌ای پیش از این موفق به شکست ارون کوک از جزایر مان(قهرمان اروپا، دارنده مدال طلای مسابقات گرندپریکس چین و نفر اول رنکینگ وزن سوم المپیک) شده بود.

مهدی خدابخشی، دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۴، در این مسابقات پس از یک دور استراحت، در مبارزه اول به دلیل حاضر نشدن حریفش در زمین مبارزه ۱۲ بر صفر پیروز شد، در پیکار دوم در حالی که در راند دوم با اختلاف ۱۲ امتیاز از نماینده کره جنوبی پیش بود، این بازیکن را ناک اوت کرد و در سومین دیدار خود رو در روی پازینیسکی پیوتر از لهستان قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر ۶ به برتری رسید.

خدابخشی در مرحله نیمه نهایی با کریستین کروز از فیلیپین مبارزه کرد و همانند فینال مسابقات قهرمانی آسیایی ۲۰۱۴ ازبکستان بازهم به پیروزی رسید. وی در این دیدار با نتیجه ۹ بر یک برنده شد. در این وزن ۵۷ هوگوپوش مبارزه کردند.

بدین ترتیب تیم ملی ایران تا پایان پنجمین روز مسابقات، موفق به کسب ۲ مدال طلا(فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی، یک نقره(ابوالفضل یعقوبی) و یک برنز(علیرضا نصرآزادانی) شده و در رده سنی نوجوانان، توسط مهدی اسحاقی در وزن ۴۸ - کیلوگرم به نشان زیر طلا دست یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز