خبرگزاری کار ایران

کواچ به شناخت خوبی از تیم رسیده؛

کارخانه: والیبال ایران واهمه ای از تیم های بزرگ ندارد / می توانیم جزو ۴ تیم اول دنیا باشیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۴۹۲

اگر ملی پوشان در بازی های مرحله نهایی، حواس شان جمع باشد و هوشیارانه بازی کنند قطعا درجمع چهار تیم برتر لیگ جهانی هستند که این مساله یک افتخار بزرگ برای والیبال کشور خواهد بود.

تیم ملی والیبال ایران با عنوان دومی در گروهی که بزرگان والیبال دنیا نظیر ایتالیا، برزیل و لهستان حضور داشتند، شگفتی‌ساز مرحله مقدماتی شد و به جمع ۶ تیم مرحله نهایی فینال لیگ جهانی راه یافت. حالا بلند قامتان ایران باید از ۲۵ تیرماه در رقابت با ۶ تیم برتر دنیا برای کسب بهترین جایگاه در والیبال دنیا تلاش کنند.

به گزارش ایلنا، تیم کشورمان در گروه دوم این رقابت‌ها با تیم‌های روسیه و برزیل همگروه هستند و در نخستین گام باید برابر روسیه قدرتمند صف‌آرایی کنند. راهی سخت و دشوار که می‌تواند سرفصل تازه‌ای پیش‌روی مردان والیبال ایران باشد و بار دیگر شایستگی های پدیده نوظهور لیگ جهانی را ثابت کند.

اگرچه برخی قرار گرفتن ایران در گروه روسیه و برزیل را بدترین قرعه ممکن برای کشورمان تحلیل می کنند اما تعدادی از کارشناسان نیز گروه ایران را نسبتا آسان می دانند و اعتقاد دارند ایران با همدلی و خودباوری می تواند در بین چهار تیم برتر لیگ جهانی قرار بگیرد.

مصطفی کارخانه سرمربی سابق تیم ملی و کارشناس والیبال در گفت‌وگو با ایلنا گفت: با خودباوری می‌توانیم در بین ۴ تیم برتر جهان قرار بگیریم و این جایگاه دور از دسترس والیبال ایران نیست.

وی با تاکید بر اینکه والیبال ایران نشان داده که می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد با اشاره به بازی‌های درخشان ایران در دور گروهی لیگ‌جهانی اظهار داشت: شاید تا قبل از آغاز مسابقات جهانی، بسیاری از کارشناسان شانس زیادی را برای ملی‌پوشان ایران قائل نبودند، اما بازی‌های درخشان بازیکنان، چشم بسیاری از علاقه‌مندان به والیبال را به خود خیره کرد.

سرمربی سابق تیم ملی والیبال افزود: تیم ایران نه تنها با اقتدار به دور نهایی لیگ جهانی والیبال صعود کرد، بلکه حتی می‌توانست با کسب حداقل امتیاز از لهستان، به عنوان سرگروه به دور نهایی گام بگذارد که این نشان‌دهنده قدرت بالای والیبال ایران است. امروز ملی‌پوشان ایران به درجه‌ای از خودباوری و قابلیت رسیده‌اند که به راحتی و بدون ترس و واهمه‌ای در مقابل بزرگان والیبال صف‌آرایی کرده و آنان را دچار مشکل می‌کنند.

کارخانه در ادامه گفتگوی خود با خبرنگار ایلنا با تاکید بر اینکه حضور در بین ۴ تیم برتر جهان یک افتخار بزرگ برای والیبال ایران است، اضافه کرد: اگرچه برخی تصور می‌کنند که کار ایران در مرحله نهایی و با حضور تیم‌های قدرتمند برزیل و روسیه که قهرمانی لیگ جهانی را در کارنامه دارند بسیار سخت و دشوار است، اما من معتقدم نباید ملی‌پوشان خود را دست کم بگیریم زیرا این جوانان همواره نشان داده‌اند قادرند کارهای بزرگی انجام دهند.

این کارشناس والیبال عنوان کرد: تیم ایران در مرحله گروهی این رقابت‌ها، برزیل را در خاک این کشور به راحتی شکست داده و می‌تواند با برنامه‌ریزی دقیق و اتخاذ تاکتیک‌های مناسب، بار دیگر بر این تیم قدرتمند غلبه کند.

وی بیان داشت: اگرچه تیمهای روسیه و برزیل تیم‌های خوب و قدرتمندی هستند اما اگر ملی‌پوشان ما در بازی‌های مرحله‌نهایی، حواس‌شان جمع باشد و هوشیارانه بازی کنند قطعا در جمع ۴ تیم برتر لیگ جهانی هستند که این مساله یک افتخار بزرگ برای والیبال کشور خواهد بود.

کارخانه در پایان گفت: اکنون کواچ به شناخت خوبی از بازیکنان تیم رسیده و نقاط ضعف و قوت حریفان را به خوبی می‌شناسد و در صورت آماده بودن بازیکنان ایران، بازی‌های خوبی را از ایران در مرحله نهایی لیگ جهانی خواهیم دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز