خبرگزاری کار ایران

دوپینگ، خدشه‌ای به اعتبار ورزش ایران؛

گروسی: دوپینگ ورزشکاران زیر ذره‌بین وزارت ورزش باشد

asdasd
کد خبر : ۱۸۱۱۰۴

اکنون بیشتر فدراسیون‌ها دولتی هستند و از بودجه‌های دولتی نیز برای ادامه کار خود بهره‌مند می‌شوند و در این شرایط زمانی که ورزشکار به عمل دوپینگ روی می‌آورد جز صدمه زدن به کشور، دستاورد دیگری به همراه ندارد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از دوپینگ ورزشکاران، گفت: برای پرورش قهرمانان به ویژه در سطح ملی هزینه‌های زیادی از بیت‌المال صرف شده لذا وزارت ورزش باید با نظارت خود مانع از گرایش ورزشکاران به دوپینگ و خدشه دار شدن اعتبار ورزش کشور در عرصه بین الملل شود.

به گزارش ایلنا، حسین گروسی با یادآوری محرومیت برخی از قهرمانان در رشته‌های مختلف ورزشی به دلیل مثبت بودن تست دوپینگ، افزود: ورزش باید در کنار اخلاق حرکت کند اما متاسفانه شاهد فاصله گرفتن از این موضوع مهم در ورزش کشور هستیم.

نماینده مردم شهریار، ملارد، شهر قدس در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه امروزه قهرمانی در ورزش کشور تبدیل به اصل شده است، ادامه داد: بدون‌شک مدال‌آوری زمانی پسندیده است که در کنار آن ارزش‌های اخلاق نیز در نظر گرفته شود و امیدواریم بحثاحیای اخلاق در ورزش سرلوحه کار وزارت ورزش و جوانان واقع شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: انجام تمرینات پی‌درپی و تلاش‌های مکرر بهترین راه برای کسب قهرمانی است و زیرپا گذاشتن برخی اصول تنها به ورزش صدمه زده و به از دست دادن اعتبار ملت و کشور می‌انجامد.

گروسی، با تاکید بر اینکه مصرف مواد انرژی‌زا علاوه بر اینکه کاری غیرقانونی است، به جسم ورزشکار نیز آسیب می‌زند، یادآور شد: امیدواریم در این راستا وزارت ورزش و جوانان بتواند با نظارت گسترده‌تر به این موارد توجه ویژه‌ای داشته باشد تا شاهد کمرنگ شدن این معضلات باشیم.

وی در گفت و گو با خانه ملت با بیان اینکه برای پرورش قهرمانان هزینه‌های زیادی از بیت‌المال صرف می‌شود، تاکید کرد: ‌اکنون بیشتر فدراسیون‌ها دولتی است و از بودجه‌های دولتی نیز برای ادامه کار خود بهره‌مند می‌شوند و در این شرایط زمانی که ورزشکار به عمل دوپینگ روی می‌آورد جز صدمه زدن به کشور، دستاورد دیگری به همراه ندارد.

نماینده مردم شهریار، ملارد، شهر قدس در مجلس نهم، افزود: از سویی دیگر همه این محرومیت‌ها و جریمه‌هایی که از کنار انجام دوپینگ ورزشکاران به فدراسیون تحمیل می‌شود از جیب بیت‌المال پرداخت شده لذا انتظار است که چنین اقداماتی زیر ذره‌بین وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، گفت: ورزشکاران باید پایبند به مسایل اخلاقی باشند و در کنار آن مسئولان نیز به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند تا شاهد موفقیت‌ها و ایجاد تحولات بزرگ در ورزش باشیم.

طی روزهای اخیر فدراسیون جهانی کشتی اعلام کرد دوپینگ طالب نعمت‌پور فرنگی کار ایرانی مثبت اعلام شده است. بر این اساس نعمت‌پور بر اساس قوانین موقتا برای دو سال از حضور در تمامی میادین کشتی محروم شده است که البته رای نهایی نیز در این رابطه اعلام می‌شود.

گفتنی است طی ماه های اخیر اخباری مبنی بر مثبت بودن تست دوپینگ ورزشکاران ایرانی در رشته های وزنه برداری، کشتی و تیروکمان منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز