خبرگزاری کار ایران

هفته سوم لیگ جهانی والیبال؛

بازی برزیل و ایران به ست پنجم کشیده شد / اوج حساسیت در سائوپائولو

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۸۸۸

نخستین دیدار تیم‌های ملی والیبال برزیل و ایران در چارچوب هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی در پایان ست چهارم به تساوی دو انجامید تا ست پنجم تعیین کننده تیم برنده این بازی باشد.

تیم‌های ملی والیبال برزیل و ایران در پایان ست چهارم دیدار خود در چارچوب هفته سوم رقابت های لیگ جهانی به تساوی در عدد دو دست یافتند تا تکلیف تیم برنده این بازی در ست پنجم مشخص شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نخستین دیدار تیم‌های ملی والیبال برزیل و ایران در چارچوب هفته سوم رقابتهای لیگ جهانی از ساعت ۱۷:۳۰ امروز جمعه در شهر سائوپائولو آغاز شده است که دو تیم در پایان ست چهارم به تساوی در عدد دو دست یافتند تا ست پنجم تعیین کننده تیم برنده این بازی باشد.

اسلوبودان کواچ برای شروع این بازی ترکیب موسوی، معروف، محمودی، عبادی‌پور، علیزاده(لیبرو)، قائمی و فائزی را به میدان فرستاد. نخستین امتیاز این بازی با خطای مهاجم برزیل برای ایران به دست آمد. پس از آن دو تیم کار را برابر پی گرفتند اما برزیلی‌ها با سرویس‌های خوب خود و توپگیری در عقب زمین خیلی زود ۶ بر ۳ پیش افتادند. میزبان که دفاع روی تور تیم ایران را در شرایط خوبی نمی دید با خط حمله قدرتمند خود برتری ۸ بر ۴ را در استراحت اول فنی ست نخست به ثبت رساند.

برزیل پس از آن دو امتیاز دیگر هم گرفت و ۹ بر ۶ پیش افتاد اما موسوی یک تک دفاع انجام داد و دو پوئن سرویس متوالی از حریف گرفت تا ایران به امتیاز ۸ برسد و شکاف به وجود آمده از بین برود. چند سرویس متوالی که از سوی بازیکنان دو تیم خراب شده بود بازی را تا حدی از تب و تاب انداخت با این حال فاصله دو امتیازی دو تیم حفظ شد و البته پوئن سرویسی که سیدائو گرفت باعثشد تا میزبان ۱۴ بر ۱۱ پیش بیافتد و اشتباه عجیب معروف در زدن پنجه هم حریف را به امتیاز رساند. برزیل در استراحت دوم فنی ست نخست ۱۶ بر ۱۳ از تیم کشورمان پیشی گرفت.

اشتباهات فردی بازیکنان ایران با خطای حمل توپ موسوی ادامه یافت تا برزیل به امتیاز ۱۷ برسد. برزیلی‌ها که سرویس‌های سهمگین خود دریافت کننده‌های ایران را به دردسر انداخته بودند ۱۹ بر ۱۴ برتری خود را ثبت کردند و در این لحظه بود که کواچ تقاضای تایم اوت کرد. نکته جالب اینکه در ادامه کار اشتباهات بازیکنان کشورمان در زدن سرویس همچنان ادامه داشت. برزیل که در این ست در سرویس و خط حمله خیلی خوب ظاهر شده بود در اواخر این ست با وجود اینکه ۲۴ بر ۲۰ پیش افتاده بود با برگشت غیرمنتظره تیم ایران دو بار توسط سرمربی خود مجبور به درخواست تایم اوت کرد اما در نهایت ست نخست را با حساب ۲۵ بر ۲۳ برنده شد.

ست دوم را تیم ایران با امتیازگیری شروع کرد ولی مثل ست نخست این تیم برزیل بود که روی توپ‌های برگشتی ۳ امتیاز متوالی گرفت تا شرایط تکرار شود. برزیل در این ست به خصوص در دفاع عقب زمین فوق‌العاده ظاهر شد و اجازه نداد شاگردان کواچ خود را پیدا کنند. دفاع روی تور خوب این تیم در امتیازات ابتدایی این ست خط حمله تیم کشورمان را کاملا از کار انداخته بود و در نهایت تیم میزبان برتری ۸ بر ۴ خود را در استراحت فنی نخست ست دوم ثبت کرد.

خراب شدن سرویس از سوی برزیلی‌ها و دو امتیاز متوالی از دفاع روی تور توسط موسوی و محمودی ایران را به امتیاز ۷ رساند و سرویس بدون بازگشت عبادی‌پور امتیاز ۸ را برای تیم کشورمان به دنبال داشت تا رزنده تقاضای تایم اوت کند. اما پس از آن تیم برزیل بود که دو امتیاز متوالی گرفت تا ۱۰ بر ۸ پیش بیفتد. یک دریافت ناقص از علیزاده و امتیازی دیگر در توپ برگشتی برای برزیل اختلاف دو تیم را به عدد ۳ رساند با این حال خبری از تایم اوت توسط کواچ نبود.

سرویس خوب قائمی و در ادامه امتیازگیری توسط میرزاجانپور تازه وارد باعثشد تا تیم کشورمان فاصله را حفظ کند اما بار دیگر اشتباهی فردی از سوی بازیکنان تیم کشورمان امتیاز را به حریف داد و در نهایت برزیل در وقت دوم استراحت فنی ست دوم ۱۶ بر ۱۳ برنده شد.

تیم ایران که فاصله را به دو امتیاز رسانده بود از این فرصت برخوردار بود تا روی یک توپ ساده برگشتی به امتیازی دیگر دست یابد اما بار دیگر اشتباه فردی این امتیاز را به حریف داد و در ادامه سرویسی دیگر از سوی شاگردان کواچ به خارج از زمین رفت. تلاش بازیکنان کشورمان در ادامه فاصله را به یک امتیاز کاهش داد. میرزاجانپور با اسپک خود که در منطقه یک زمین حریف خوابید ایران را در امتیاز ۲۱ به برزیل رساند و پس از آن تیم کشورمان در آستانه کسب امتیازی دیگر قرار داشت ولی خطای تور معروف امتیاز ۲۲ را به حریف داد. یک تک دفاع از شهرام محمودی امتیاز ایران را به ۲۲ رساند تا شرایط بار دیگر برابر شود.

در لحظات پایانی این ست حساسیت کار به اوج خود رسیده بود و این را در رفتارهای برناردو رزنده سرمربی تیم ملی برزیل می‌توانستیم ببینیم. زمانی که برزیل ۲۳ بر ۲۲ پیش افتاد کواچ تقاضای تایم اوت کرد. ایران با امتیازی که موسوی در دفاع روی تور کسب کرد در امتیاز ۲۳ با برزیل برابر شد با این حال در حساس‌ترین لحظه میرزاجانپور سرویس خراب کرد تا برزیل به امتیاز ۲۴ برسد و تایم اوتی دیگر از سوی کواچ. ایران و برزیل در امتیاز ۲۴ برابر شدند و موسوی از لوکارلی امتیاز سرویس گرفت تا ایران ۲۵ بر ۲۴ پیش بیفتد.

برناردو رزنده سرمربی برزیل که نمی‌خواست شرایط به سود ایران تغییر کند در این لحظه تقاضای تایم اوت کرد. در شروع دوباره کار برزیل به امتیاز ۲۵ رسید و سرمربی این تیم با تغییری که در خط سرویس ایجاد کرد ۲۶ بر ۲۵ شرایط را به سود خود تغییر داد. بازی حساس دو تیم همچنان با امتیازگیری از سوی هر دو گروه ادامه داشت تا جایی که ایران ۲۸ بر ۲۷ از حریف خود پیش افتاد اما بار دیگر امتیاز دو تیم برابر شد. پوئن سرویس آرمین تشکری باعثشد در نهایت تیم ایران این ست را ۳۰ بر ۲۸ به سود خود خاتمه دهد.

در ست سوم بر خلاف دو ست ابتدایی این تیم برزیل بود که نخستین امتیاز را کسب کرد. بازیکنان کشورمان که روحیه بهتری پیدا کرده بودند تلاش مضاعفی را در این ست به خرج دادند و ۵ بر ۳ هم از برزیل پیش افتادند. دو دفاع عالی از قائمی و موسوی در این لحظات برتری تیم ایران را ثبت کرده بود. بار دیگر دریافت اول ناقص بازیکنان ایران دردسر ساز شد و برزیل در عدد ۶ خود را به تیم کشورمان رساند و برزیل با دفاع خوب روی تور ۸ بر ۷ در استراحت فنی نخست این ست برتری خود را ثبت کرد.

دو امتیاز متوالی برای تیم ایران باعثشد ایران زودتر از حریف به امتیاز ۹ برسد ولی بار دیگر اشتباه در دریافت اول برزیل را ۱۱ بر ۹ پیش انداخت. سرویس سهمگین قائمی ایران را به برزیل رساند و پس از آن دو تیم تا عدد ۱۴ نیز برابر پیش رفتند که اگر قائمی قدر توپ برگشتی را می‌دانست ایران می‌توانست ۱۵ بر ۱۴ پیش بیفتد اما اینگونه نشد. قائمی پس از آن یک تک دفاع انجام داد تا دو تیم در عدد ۱۵ برابر شوند ولی تیم کشورمان سرویس خراب کرد تا برزیل در وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۵ برتری خود را ثبت کند.

رقابت برابر دو تیم تا عدد ۱۷ ادامه پیدا کرد تا اینکه دفاع خوب تیم ایران روی تور هجدهمین امتیاز را برای کشورمان به دنبال داشت و در این لحظه رزنده برای برزیل کسب تایم اوت کرد. ایران روی اشتباه مهاجم حریف برتری ۲۰ بر ۱۸ خود را روی تابلو امتیازات ثبت کرد. برزیل روی دفاع روی تور خوب خود در امتیاز ۲۱ با ایران برابر شد و کواچ این بار تقاضای تایم اوت کرد. در این لحظات غفور و مهدوی هم در ترکیب تیم ایران قرار گرفتند اما خطای دو ضرب علیزاده، برزیل را به امتیاز ۲۳ رساند تا میزبان یک امتیاز پیشی بگیرد.

در حالی که دو تیم در امتیاز ۲۳ برابر بودند موسوی سرویس خود را به تور زد تا میزبان به امتیاز ۲۴ برسد و بار دیگر کواچ تقاضای تایم اوت کرد. پس از آن سرویس بازیکن برزیل به تور خورد تا دو تیم بار دیگر برابر شوند. این تساوی در عدد ۲۵ و ۲۶ هم رقم خورد. سرویس خوب تشکری با دریافت نافص برزیلی ها مواجه شد تا ایران در ادامه ۲۷ بر ۲۶ پیش بیفتد و رزنده تقاضای تایم اوت کند. آرمین تشکری با یک امتیاز سرویسی که به کمک تور گرفت ایران را در این ست ۲۸ بر ۲۶ برنده کرد تا بدین ترتیب تیم ایران نخستین امتیاز خود را در لیگ جهانی ۲۰۱۴ کسب کند.

در شروع ست چهارم تیم برزیل سعی کرد به آب و آتش بزند ولی بازی خوب تیم ایران باعثشد تمام برنامه های تیم برزیل به هم بریزد. سرویس‌های هدفمند بازیکنان کشورمان سرعت تیم برزیل را کاملا خنثی کرد و باعثشد تیم ایران در استراحت اول فنی این ست ۸ بر ۴ از برزیل پیشی بگیرد. ایران یک امتیاز دیگر گرفت اما به ناگاه اشتباهات زیادی از سوی بازیکنان تیم ایران سر زد تا برزیل در عدد ۹ به ایران برسد و در امتیاز ۱۳ یک امتیاز از تیم کشورمان پیش بیفتد. برزیل در وقت دوم استراحت فنی این ست ۱۶ بر ۱۵ از به برتری دست یافت.

حساسیت بازی دو تیم در این لحظات کاملا بر کار بازیکنان دو تیم اثر گذاشته بود و این تجربه مدافعان روی تور بازیکنان میزبان بود که باعثشد برزیل ۱۸ بر ۱۶ پیش بیفتد. پس از آن بازیکنان تیم ایران تا حدی بازی را از دست رفته تلقی کردند تا برزیل چهار امتیاز پیش بیفتد. تایم اوت کواچ و تلاش بازیکنان ایران این اختلاف را به دو امتیاز کاهش داد و در این لحظه رزنده تقاضای تایم اوت کرد. مجتبی میرزاجانپور امتیاز ۲۲ را کسب کرد تا برزیل تنها یک امتیاز برتر باشد اما میزبان به امتیاز ۲۴ رسید و خطای تور مدافعان تیم کشورمان برتری ۲۵ بر ۲۳ برزیل را رقم زد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز