خبرگزاری کار ایران

فدراسیون خودش را پاسخگو نمی‌داند؛

مرادی: دوپینگ وزنه‌برداران نوجوان فاجعه است / مسئولان فرافکنی نکنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۳۱۱۷

متاسفانه آقایان به جای ریشه یابی و شناسایی عوامل این اتفاق ناخوشایند، با سهل انگاری افکار عمومی را منحرف می کنند و مقامات ارشد وزارت ورزش هم توجهی به اتفاقاتی که در این رشته می افتد، ندارند.

دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا اتفاقات اخیر در خصوص دوپینگ وزنه برداران نوجوانان را فاجعه‌آمیز خواند و تاکید کرد: سهل‌انگاری و پاسخگو نبودن مسئولان فدراسیون وزنه برداری در این زمینه جای سئوال دارد.

علی مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب افزود: اینکه نیمی از تیم وزنه‌برداری نوجوانان دوپینگی می‌شوند و سن دوپینگ تا این اندازه پایین آمده واقعا فاجعه‌آمیز است و سهل‌انگاری مسئولان فدراسیون در این زمینه قابل توجیه نیست.

مرادی فقدان اراده جدی برای مبارزه با دوپینگ را عامل شیوع این پدیده ناپسند در وزنه‌برداری کشور عنوان کرد و اظهار داشت: متاسفانه مسئولان ارشد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هم به جای برخورد با این مسئله به دنبال فرافکنی هستند و موضوع دوپینگ ورزشکاران قزاقستان را مطرح می‌کنند، در حالی‌که مبارزه با دوپینگ یک موضوع داخلی و ملی است و به ما ارتباطی ندارد که در کشور قزاقستان چه اتفاقی می‌افتد.

رئیس سابق فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه تابحال دوپینگ وزنه برداران در رده سنی نوجوانان سابقه نداشته تصریح کرد: متاسفانه آقایان به جای ریشه‌یابی و شناسایی عوامل این اتفاق ناخوشایند، با سهل‌انگاری افکار عمومی را منحرف می‌کنند و مقامات ارشد وزارت ورزش هم توجهی به اتفاقاتی که در این رشته می افتد، ندارند.

وی یادآور شد: سال گذشته زمانی که تیم وزنه‌برداری نوجوانان به مسابقات آسیایی چین اعزام نشد کسی دلیل آن را نپرسید و در واقع همین جا بود که زنگ خطر برای وزنه‌برداری ما به صدا درآمد! یا چرا تیمی به مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام نشد. دلیل تمامی این اعزام نشدن‌ها را آقایان نداشتن بودجه عنوان کردند در حالی‌که واقعیت چیز دیگری بود که متاسفانه به آن توجه نشد.

علی مرادی تصریح کرد: زمانی که وزارت ورزش نظارتی بر عملکرد فدراسیون وزنه‌برداری ندارد و آقایان خود را ملزم به پاسخگویی به مقام بالاتر از خود نمی بینند نتیجه‌اش همین می‌شود که که اتفاق فاجعه‌آمیزی این چنینی رخ می‌دهد که آبرو و اعتبار وزنه‌برداری ایران در آسیا و جهان خدشه‌دار می‌شود.

دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا تصریح کرد: انتظار از مسئولان وزارت ورزش و رئیس و دبیرکل کمیته ملی المپیک این است که به این اتفاق جدی تر نگاه کنند و پیگیر اتفاقاتی که منجر به این حادثه تلخ در وزنه‌برداری ایران شده، باشند.

وی نظارت جدی فدراسیون به عنوان متولی اردوی تیم‌های ملی و داشتن برنامه ریزی بلند مدت برای ریشه‌کن کردن این پدیده شوم از وزنه‌برداری را از جمله اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: در کنار این مسائل برگزاری کلاس‌های آموزشی و هشدارهای لازم و برخورد با مربیان متخلف باید جدی گرفته شود و اجازه ندهند اعتبار ورزش کشور با بی مبالاتی و سهل انگاری مسئولان به بازی گرفته شود.

علی مرادی ادامه داد: ما تا به حال در گروه سنی نوجوانان، دوپینگ نداشته‌ایم و نباید اجازه دهیم این حریم‌ها به راحتی شکسته شود. فدراسیون وزنه‌برداری باید آن قدر جدی باشد که اجازه ندهد در سنین پایه چنین اتفاقاتی رخ دهد.

دبیرکل کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا تصریح کرد: در کشورهای صاحب‌نام در رشته وزنه‌برداری اگر نوجوانی حتی از ویتامین‌ها استفاده کند به او اجازه شرکت در تمرین‌ها را نمی‌دهند. فدراسیون وزنه‌برداری باید نگاهی عمیق تر به این مساله داشته باشد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه مدیریت فدراسیون در اتفاقات اخیر باید پاسخگو باشد و نباید با متهم کردن مربیان شهرستانی از پاسخگویی به افکار عمومی، مردم و رسانه‌ها فرار کند، تصریح کرد: رئیس فدراسیون دو شغله محسوب می‌شود و قانونا نمی‌تواند در فدراسیون مشغول به کار باشد، ولی از آنجا که نظارتی وجود ندارد او هم صورت مسئله را پاک می‌کند و به جای پاسخ‌دادن به ابهامات دوپینگ نوجوانان وزنه‌بردار بحث‌های انحرافی را پیش می‌کشد تا خودش را بی‌گناه جلوه دهد در حالی‌که مسئول فدراسیون باید جوابگوی فاجعه‌ای که رخ داده باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز