خبرگزاری کار ایران

خصوصی‌سازی نیاز به کلان‌نگری دارد؛

مرادی: برخی مدیران فقط مدیر هزینه‌اند / اظهارنظر وزیر ورزش شجاعانه بود

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۸۷۰

برخی مدیران ورزشی به اینکه همه چیز آماده باشد و آنها تنها هزینه کنند عادت کرده‌اند در حالی‌که مدیران باید با برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌ها و راهکارهای جدید کار را پیش ببرند و با حداقل امکانات حداکثر بازدهی را داشته باشند.

رئیس سابق فدراسیون شنا حل مشکل مدیریتی و خصوصی‌سازی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را مستلزم نگاه کلان و اراده دولت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید مرادی ضمن بیان این مطلب افزود: در هیچ کجای دنیا چنین حجم کلانی از خزانه دولت صرف چند باشگاه خاص نمی‌شود و این رویه غلط نیاز به اصلاح و بازنگری دارد.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ورزش رایگان برای مردم پیش‌بینی شده در حالیکه این امر به دست فراموشی سپرده شده و عامه مردم از دسترسی به ورزش ارزان قیمت محروم هستند و این در حالی است که هزینه‌های زیادی صرف دو باشگاه‌ فوتبال می‌شود.

رئیس اسبق فدراسیون شنا با تمجید از اظهارنظر شجاعانه وزیر ورزش در خصوص اینکه اعلام کرد بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان صرف ۴۰۰ نفر در فوتبال می‌شود و این در حالی است که کل اعتبارات ورزش کشور ۴۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: انتظار می‌رود دولت در این امر ورود کند و جلوی هزینه‌هایی که همه ساله به دولت و بیت المال تحمیل می‌شود را بگیرد.

مرادی با بیان اینکه باید به مشکلات استقلال و پرسپولیس نگاه کلان‌تری داشته باشیم، یادآور شد: نباید تنها مشکل را در وزارت‌ورزش جستجو کنیم چراکه این عزیزان در حد توان خود در این زمینه تلاش کردند و برای خصوصی‌سازی اسقلال و پرسپولیس نیز مصر هستند، اما دستگاه‌هایی نظیر وزارت اقتصاد و دارایی سازمان خصوصی‌سازی به دلیل شفاف نبودن موضوع و تناقض‌هایی که وجود دارد برای ورود به این مسئله با مشکلاتی روبرو هستند، اما اعتقاد دارم با اراده همه جانبه دولت و مدیران بالاتر این مشکل قابل حل است.

دبیر کل اسبق کنفدارسیون شنای آسیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع مدیریت جهادی مورد تاکید مقام معظم رهبری اظهار داشت: برداشت بنده و تعبیری که از این پیام دارم این است که مدیریت جهادی به معنی آن است که کارهای سخت و نشدنی را انجام دهیم که نمونه آن جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس بود. در مدیریت جهادی عنصر مهم باور توانستن است و اینکه می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم.

مرادی که در برنامه هر روز ورزش شبکه خبر حضور یافته بود، ادامه داد: برخی مدیران ورزشی به اینکه همه چیز آماده باشد و آنها تنها مدیریت کنند عادت کرده‌اند در حالیکه در شرایط تحریم‌های ضالمانه که دسترسی به منابع را محدود کرده مدیران باید با برنامه‌ریزی و ارائه طرح‌های جدید کار ورزش را پیش ببرند و با حداقل امکانات حداکثر بازدهی را داشته باشند.

رئیس اسبق فدراسیون شنا در بخش پایانی سخنان خود درخصوص بازی‌های آسیایی و حضور ایران در این بازی‌ها اظهار داشت: مسئولان وزارت ورزش و مسئولان کمیته ملی المپیک نگاه مدال‌آوری به این موضوع دارند در حالیکه برخی کارشناسان شاید چنین نگاهی را قبول نداشته باشند و مدال‌آوری را تنها بخشی از ورزش بدانند. متاسفانه ما ۳ سال گذشته را به دلیل تاخیر در برگزاری انتخابات کمیته المپیک و انتخاب وزیر ورزش از دست دادیم، ولی امیدوارم با تدابیر مسئولان بتوانیم در این مسابقات در شأن و جایگاه ورزش کشور نتیجه بگیریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز