خبرگزاری کار ایران

برگزاری مراسم روز جهانی تای چی و چی کنگ؛

محرابی: هدف چی کنگ سلامت عمومی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۵۵۵

چی کنگ علاوه بر این که یک هنر رزمی زیبا و پرطرفدار در سراسر دنیاست، در صورتی که به روش صحیح و علمی فراگرفته و تمرین شود، نقش بسزایی در سلامت عمومی جامعه ایفاء می کند.

محقق و پژوهشگر چی کنگ گفت: چی کنگ علاوه بر اینکه یک هنر رزمی زیبا و پرطرفدار در سراسر دنیاست، در صورتی که به روش صحیح و علمی فراگرفته و تمرین شود، نقش بسزایی در سلامت عمومی جامعه ایفا می کند.

علی محرابی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ابتدا در مورد فلسفه چی کنگ اظهار داشت: چی کنگ با تمرکز بر دو بخش سلامت جسم و نشاط ذهن از دستاوردهای پرثمر ورزش ووشو به شمار می رود. شاید بسیاری از افراد خبر نداشته باشند ورزش پرتحرک و قدرتمند ووشو که از خانواده ورزش های رزمی است، زیر مجموعه ای با فرم های نرم و ملایم به نام چی کنگ داشته باشد.

وی افزود: اجرای فرم های نرم و ملایم چی کنگ باعثقوی شدن عضلات می شود و به این ترتیب عامل بسیاری از بیماری های اسکلتی و فیزیکی را از بین برده و اجرای آنها زیر نظر متخصصین علم فیزیوتراپی می تواند برای بیماران بسیار کاربرد داشته باشد. همچنین تمرین های تمرکزی چی کنگ در نهایت باعثافزایش سلامت عمومی در جامعه می شود.

مربی رسمی فدراسیون ووشو در ادامه به تشکیل کلاس عملی چی کنگ در دانشگاه صنعتی شریف اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که تاکنون مرکز و یا کلاس رسمی آموزش چی کنگ کمتر داشته ایم، از این رو تصمیم گرفتیم در کنار آموزش سبک های تالو در کلاس ووشو، آموزش چی کنگ را نیز در دانشگاه صنعتی شریف راه اندازی کنیم که تاکنون از طرف دانشجویان استقبال خوبی از این اقدام ما شده است.

مربی چی کنگ دانشگاه صنعتی شریف در مورد روز جهانی چی کنگ نیز خاطر نشان کرد: آخرین شنبه آپریل هر سال روز جهانی تای چی و چی کنگ است. ما نیز همگام با مردم جهان، روز شنبه مراسم گرامیداشت این روز را در مرکز آموزش چی کنگ در دانشگاه صنعتی شریف برگزار کردیم.

وی با اشاره به استقبال خوب علاقه مندان از این هنر رزمی نرم گفت: در روز جهانی چی کنگ، فلسفه، روش و محاسن چی کنگ را برای شرکت کنندگان تشریح کردیم که با اقبال خوب حاضران روبرو شد. در این کلاس از رشته های مختلف ورزشی حتی فوتبال شرکت داشتند که این خود نشان دهنده توان فراگیر شدن چی کنگ است.

مدیر اولین سایت رسمی آموزش چی کنگ در پایان در خصوص برنامه های آینده مرتبط با چی کنگ یاد آور شد: در نظر داریم به زودی کنفرانسی را برگزار کنیم که در این راستا از اساتید برجسته چی کنگ فدراسیون ووشو و همچنین صاحب نظران علم فیزیک، علوم فیزیوتراپی و متخصصان علوم سلامت عمومی دانشگاه های معتبر دعوت به عمل خواهیم آورد تا این هنر رزمی که در واقع روش استفاده از انرژی فیزیکی بدن در راستای سلامتی فرد و جامعه است، بیش از پیش در جامعه شناسانده و همگانی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز