خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون ورزش مطرح کرد؛

مجلس پیگیر فرار مالیاتی فوتبالیست‌ها / ضرورت کوتاه‌شدن دست‌های پشت پرده

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۱۳

در حالیکه کارمندان و کارگران به طور مستمر و منظم نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام می‌کنند قشر ورزشکار کشور که درآمدهای میلیاردی فراوانی دارند از پرداخت مالیات خود به هر نحوی سر باز می‌زنند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با انتقاد از نبود نظارت بر قراردادهای میلیاردی فوتبالیست‌ها گفت: عدم پرداخت مالیات از سوی فوتبالیست‌ها با وجود درآمدهای میلیاردی نقض آشکار عدالت و خلاف شرع است.

به گزارش ایلنا، محمدجواد نظری‌مهر با انتقاد از نبود نظارت بر قراردادهای میلیاردی فوتبالیست‌ها و همچنین فرار مالیاتی آنها، گفت: ‌ باید با تشدید نظارت‌ها هر گونه فرار مالیاتی شناسایی و به مراجع قضایی گزارش شود.

نماینده مردم بندرگز، بندرترکمن، گمیشان و کردکوی در مجلس با بیان اینکه ضرورت نظارت دقیق و به موقع مسئولان برای مسدود کردن راه‌های فرار مالیاتی در بین ورزشکاران به ویژه فوتبالیست‌ها، افزود: در حالیکه کارمندان و کارگران به طور مستمر و منظم نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام می‌کنند قشر ورزشکار کشور که درآمدهای میلیاردی فراوانی دارند از پرداخت مالیات خود به هر نحوی سر باز می‌زنند.

سلب امکان انعقاد قراردادهای صوری راهکاری برای جلوگیری از فرار مالیاتی

این نماینده مردم در مجلس نهم انعقاد قراردادهای صوری فوتبالیست‌ها را نوعی راهکار از سوی آنان برای فرار مالیاتی خواند و تصریح کرد: وقتی صداقت در انجام قراردادهای ورزشکاران وجود ندارد شاید نتوان مالیات واقعی را از آنان گرفت اما باید دانست که این نوع فرارهای مالیاتی با شرع نیز در تعارض است.

وی با انتقاد از مجوز ورود مربیان و ورزشکاران خارجی، گفت: استفاده از مربیان و ورزشکاران خارجی علاوه بر ایجاد رانت جدیدی در عرصه ورزش به هرز رفتن استعدادهای جوانان ایرانی نیز منجر می‌شود.

نظری‌مهر با بیان اینکه مربیان و ورزشکاران داخلی لایق ترین‌ها برای فعالیت در داخل کشور هستند، افزود: ممانعت از به کار گیری ورزشکاران و مربیان داخلی به توفیقات بیشتر ورزشی کشور منجر می‌شود که نمونه بارز این امر ورزش کشتی و مربیگری خادم است.

وی از قراردادهای صوری به عنوان راهی برای فرار مالیاتی ورزشکاران انتقاد کرد و گفت: وزارت ورزش و سایر دستگاه های مسئول باید با نظارت دقیق از انعقاد چنین قراردادهایی که شفافیت لازم را ندارند جلوگیری کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه اقشار در دسترس از جمله کارمندان و کارگران تنها کسانی هستند که امکان فرار مالیاتی را ندارند در گفت‌وگو با خانه ملت تاکید کرد: باید دست‌های پشت پرده برای فرار مالیاتی ورزشکاران هر چه سریع‌تر کوتاه شود.

مجلس پیگیر فرار مالیاتی فوتبالیست‌ها

وی ادامه داد: مجلس به ویژه فراکسیون ورزش به جد پیگیر جلوگیری از فرار مالیاتی ورزشکاران است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس با تاکید بر اینکه باید از ابزارهای لازم برای جلوگیری از فرار مالیاتی ورزشکاران استفاده کرد، افزود: ممنوع‌ الخروج کردن ورزشکاران به عنوان یکی از ابزارهای دریافت مالیات است که باید برای نشان دادن جدیدت در دریافت مالیات مورد استفاده قرار بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز