خبرگزاری کار ایران

با کسب ۸ مدال رنگارنگ در آنتالیا؛

آقایی سانداکاران جوان ایران در مسابقان جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۴۵۱

در پایان مسابقات بخش ساندای قهرمانی جوانان جهان که در آنتالیا ترکیه برگزار شد، ووشوکاران تیم کشورمان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

در پایان مسابقات بخش ساندای قهرمانی جوانان جهان، برای نخستین بار تیم ایران بر سکوی قهرمانی ایستاد.

به گزارش ایلنا، این تیم امروز(دوشنبه ۲۶ اسفند ماه ۱۳۹۲) موفق به کسب چهار مدال طلا شد که نتیجه ای خارق العاده به شمار می رود. در پایان رقابت های ساندا، ایران با کسب چهار مدال طلا، سه نقره و یک برنز در مجموع دختران و پسران، بر سکوی نخست تکیه زد. چین با ۳ طلا و دو نقره بر سکوی دوم و ویتنام با سه طلا بر سوی سوم ایستادند.

دخترها بر سکوی دومی

در روز پایانی مسابقات جهانی جوانان که در ترکیه برگزار شد، تیم ساندا عملکرد خیره کننده ای را به ثبت رساند. این تیم در بخش پسران موفق به کسب ۴ مدال طلا شد. یک نقره نیز توسط این تیم کسب شد. دختران سانداکار نیز به دو نقره و یک برنز دست یافتند که نتیجه ای خیره کننده بود. در ایتدا دختران ووشوکار به مصاف حریفان رفتند. در این روز، دو دختر سانداکار در بازی نهایی حضور داشتند.

ابتدا ماریه قادری نژاد در دیدار نهایی برابر حریفی از چین قرار گرفت؛ اما نتوانست بر وی غلبه کند. وی در دو راند شکست خورد تا به مدال نقره بسنده کرده باشد. ملی پوش ۴۸ کیلوی ساندا در این راه با یک دور استراحت مواجه شده و در نیمه نهایی نیز بر حریفی از مصر غلبه کرده بود.

در ادامه زهرا سلحشور که به فینال ۵۶ کیلوی رقابت های جهانی جوانان صعود کرده بود، برابر حریف ویتنامی شکست خورد تا به مدال نقره برسد. وی در رقابتی نفس گیر، ۲ بر یک شکست خورد تا طلا را به حریف دهد. وی در این راه حریفانی از مصر و روسیه را شکست داده بود. صبا شریفی، دیگر سانداکار نیز که در وزن ۶۰ کیلوگرم حضور داشت، با شکست در مرحله نیمه نهایی برابر حریفی از مصر، به عنوان سومی بسنده کرده بود.

طوفان طلایی پسران مبارز

در ادامه نوبت به پسران سانداکار رسید. مهدی محمدی در فینال رقابت های جهانی جوانان برابر حریف چینی تن به شکست داد. وی یک مبارزه سنگین را به نمایش گذاشت؛ اما در راند دوم، داوران بازی را به حریف دادند که با اعتراض گسترده تماشاگران نیز همراه شد. این ملی پوش ۵۲ کیلو برای رسیدن به این مرحله برابر حریفانی از ترکیه، جمهوری آذربایجان و ترکمنستان به پیروزی رسیده بود.

اما عرفان آهنگریان موفق شد در دیدار نهایی ۵۶ کیلوگرم مسابقات جهانی جوانان با نتیجه دو بر صفر حریف روس را شکست دهد. وی در تمام بازی بر نورسلطان کاپاروف غلبه داشت و نمایش خیره کننده ای را به نمایش گذاشت. وی بعد از این پیروزی با پرچم ایران دور افتخار زد. وی پیش از این توانسته بود دولگوشی از ترکمنستان و حریفی از ویتنام را در دو راند پیاپی شکست دهد. او در دور یک چهارم نهایی باید با برنده فرانسه و اندونزی روبرو می شد که به دلیل تخلفات وزنی و مبارزه ای این دو، بدون رقابت به نیمه نهایی صعود کرد.

محسن شهبازی موفق شد در رقابت پایانی ۷۰ کیلوگرم رقابت های جهانی برابر حریفی از هند به برتری برسد. وی حریف را در دو راند پیاپی شکست داد تا به این عنوان برسد. وی تا این مرحله با حریفانی از ویتنام، قزاقستان و اندونزی روبرو شده بود.

میلاد عارفی مقام موفق شد در بازی پایانی ۷۵ کیلوی جهانی به مدال طلا برسد. وی در دیداری برتر از حریف قزاق، ۲ بر صفر پیروز شد تا کاروان ایران بار دیگر رنگ طلایی را ببیند. او در دورهای قبل توانسته بود حریفی از هند و افغانستان را از پیش رو بردارد.

سینا خلیلی موفق شد در رقابتی نفس گیر با نتیجه ۲ بر یک بر ژائو ژنگ غلبه کرده و به عنوان نخست دست یابد. بسیاری بر این باور بودند که این دیدار، زیباترین مبارزه این دوره بود. این سانداکار ۸۰ کیلو در مرحله نیمه نهایی با حریفی از روسیه مواجه شده بود. خلیلی در دور اول استراحت داشت.

رقابت های جهانی جوانان ووشو از جمعه ۲۳ اسفند ماه ۹۲ با حضور نزدیک به ۵۰ کشور در آنتالیای ترکیه آغاز به کار کرد. تیم ایران در دو بخش تالو و ساندای دخترن و پسران در این مسابقات شرکت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز